Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@02:29:59 GMT

مرزنجوش گیاهی برای تسکین دردهای میگرنی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۰۲۵۹

آفتاب‌‌نیوز :

محسن پویان ضمن اعلام این مطلب گفت: مرزنجوش گیاهی علفی، یک ساله و در بعضی مواقع دو ساله با ساقه‌ای راست و شاخه و برگ‌های متقابل بیضی شکل است که گل‌های سفید و ریز آن از بغل برگها در خوشه‌های به هم فشرده‌ای می‌رویند. میوه آن به صورت فندقه و چهار قسمتی است و فقط در مناطق گرمسیری تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام قسمت‌های گیاه دارای عطر خوشایند است. گیاه تازه مرزنجوش دارای کربوهیدرات، فیبر، فلاونوئید، ویتامین‌های A، C، E، K، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، نیاسین و فولات است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که مرزنجوش یا سرمق گیاهی دارویی است که طبیعت آن گرم و خشک است، خاطرنشان کرد: این گیاه، سردردهای سوداوی و بلغمی را برطرف می‌کند. همچنین برای درمان زکام اثرات مفید دارد و برای بهبود عوارض صرع مفید است.

پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه جویدن این گیاه از ترشح بزاق زیاد جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: دمنوش آن فرح‌آور بوده و مصرف دمنوش آن برای تسکین درد سینه، سرفه و تنگی نفس نافع است. وی با بیان اینکه این گیاه برای درمان نفخ و دل پیچه مفید است، افزود: در استعمال خارجی برای ترمیم زخم اثرات مفیدی دارد. اسانس آن در صنایع عطر و صابون کاربرد دارد و دمنوش این گیاه، برای بیماری هیستری مفید است و برای درمان استفراغ، اسهال و رفع خارش بدن مفید است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، پویان تأکید کرد: مرزنجوش، دندان درد را تسکین می‌دهد، برای بیماری روماتیسمی از آن استفاده می‌شود و برای تسکین دردهای میگرنی و بی‌خوابی مفید است. دهانشویه آن، التهاب دهان و گلو را برطرف می‌کند؛ برای پیشگیری از سرطان روده مؤثر بوده و پخته شده آن، مخلوط با عسل برای از بین بردن جای جوش و سالک قابل استفاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دردهای میگرنی مرزنجوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان

نمایشگاه گل و گیاه هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه گیاهان دارویی و صنایع دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • این داروها عامل میگرن هستند