Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@03:51:10 GMT

اطلاعات لیست خانه‌های خالی ناقص است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۰۹۲۴

اطلاعات لیست خانه‌های خالی ناقص است

تین نیوز

 معاون فناوری سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه لیست اطلاعات خانه‌های خالی ناقص است، گفت: در صورت تکمیل اطلاعات اخذ مالیات از خانه‌های خالی از دو هفته دیگر شروع می‌شود.

به گزارش تین نیوز، هادی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره روند بررسی فهرست ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی از خانه‌های خالی برای آغاز اخذ مالیات اظهار داشت: بحث ارسال پیامک و احراز خالی بودن خانه‌ها بر عهده سازمان امور مالیاتی نیست و این اقدامات باید توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان امور مالیاتی صرفا لیست اسامی افراد و اطلاعات ملک آنها را برابر توافقی که با وزارت راه و شهرسازی داریم، دریافت می‌کنیم و بدون اینکه دخالتی در احراز خالی بودن خانه‌ها داشته باشیم، مطالبه مالیات را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برابر قانون مقام احراز خالی بودن خانه‌ها و تشخیص آن وزارت راه وشهرسازی است، ادامه داد: به طور مستمر جلساتی با وزارت راه و شهرسازی درباره رسمیت پیدا کردن لیست خانه‌های خالی برگزار می‌کنیم. در این اطلاعات نواقصی وجود دارد و سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی را به ویژه اطلاعاتی مانند سال ساخت، مدت زمان خالی بودن خانه را درخواست کرده است. 

 معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: این اطلاعات برای سازمان امور مالیاتی برای محاسبه مالیات بر خانه‌های خالی بسیار مهم است و می‌توانند در میزان مالیات بسیار اثرگذار باشند که بعضا در لیست ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی نواقصی در این اطلاعات وجود دارد.

خانی با بیان اینکه با همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل این نواقص موجود در اطلاعات هستیم، افزود:  به محض اینکه طبق قانون اطلاعات درباره خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به صورت رسمی به سازمان امور مالیاتی تحویل شود، مطالبه مالیات را آغاز می‌کنیم. در حال حاضر اطلاعات به صورت غیر رسمی از طریق دسترسی کاربری به سامانه، در اختیار سازمان امور مالیاتی گذاشته شده اما در شرف رفع نواقص هستیم تا با تکمیل اطلاعات وارد فاز عملیاتی و اجرایی شویم.

وی گفت: اگر اطلاعات کامل نشود و مراحل اجرایی آن را به صورت کامل نتوانیم طی کنیم، مطالبه مالیات از افرادی که دارای خانه های خالی هستند، می تواند تبعات و اعتراضاتی را به همراه داشته باشد، ممکن است بر پایه این اطلاعات دریافتی برای فردی به ازای خانه خالی، مالیاتی را مقطوع کنیم در حالی که اطلاعات کاملی از آن در اختیار نداریم البته با قانون جدید مجلس بخشی از این نگرانی‌ها و دغدغه ها برطرف شده است.

معاون فناوری سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با برطرف‌سازی این نواقص تا دو هفته آینده اولین لیست برای آغاز اخذ مالیات از خانه های خالی به اجرا می‌رسد.

خانی با بیان اینکه لیست اولیه 109 هزار خانه خالی به طور مستمر در حال افزایش است، اظهار داشت: وزارت راه وشهرسازی سامانه‌ای را راه اندازی کرده است و اطلاعات خانه‌های خالی در این سامانه بارگذاری می‌شود و سازمان امور مالیاتی به این سامانه دسترسی دارد و به طور مرتب اطلاعات از خانه‌های خالی در این سامانه مشاهده می‌کنیم اما بخواهیم این اطلاعات را برای محاسبه مالیات از خانه‌های خالی مرجع قرار دهیم حتما این اطلاعات باید به صورت رسمی با تکمیل نواقص موجود به سازمان امور مالیاتی تحویل شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور سازمان امور مالیاتی وزارت راه و شهرسازی خانه های خالی خالی بودن خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم