Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه ادعای پایگاه اینترنتی سفارت بسته شده آمریکا در دمشق که در آن دولت سوریه به عامل اصلی بحران انسانی در این کشور متهم شده را رد و تاکید کرد که توطئه ها و تحریمهای اعمال شده از سوی واشنگتن عامل اصلی درد و رنج مردم سوریه است .

 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه این کشور به بیانیه منتشر شده در صفحه توئیتر سفارت بسته شده آمریکا در دمشق و اتهامات مطرح شده علیه دولت سوریه در رابطه با بحران انسانی این کشور واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه که «سانا» به نام وی اشاره نکرده است، در این باره گفت: ادعای جدید سفارت آمریکا در توئیتر این سفارتخانه که در آن دولت سوریه را مسئول ایجاد بحران انسانی این کشور دانسته است، دروغ است.

وی افزود: این اتهامات سفارت آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره لزوم رفع تحریم‌های سوریه به عنوان مسبب اصلی درد و رنج‌های ملت این کشور مطرح شده است، چندان عجیب نیست.

منبع مسئول تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده تا آمریکا مسئولیت کامل درد و رنج سوری‎ها ناشی از حمایتهایش از تروریسم و اعمال اقدامات یک جانبه را که با قوانین بین المللی در تناقض و باعث محرومیت سوری‌ها از نیازهای اولیه زندگی شده است، بپذیرد.

وزارت خارجه دولت سوریه تأکید کرد که دروغ‌های منتشر شده در صفحه توئیتر سفارت بسته شده آمریکا در دمشق که در واکنش به دعوت گزارشگر سازمان ملل متحد برای رفع تحریم ها علیه سوریه مطرح شده، نشان دهنده اصرار آمریکا بر رویکرد هژمونی و سیاست تک ‌قطبی است.

منبع مسئول گفت: نتایج سیاست‌های آمریکا علیه مردم سوریه به سطح جنایت علیه بشریت رسیده است و دعوت گزارشگر ویژه سازمان ملل باید سرآغازی برای پاسخگو کردن دولت واشنگتن در نهادهای قضایی بین المللی به دلیل جنایت‌هایش علیه ملت سوریه باشد.

ادعای سفارت آمریکا علیه دولت سوریه در حالی است که نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ «قانون قیصر» را تصویب کردند و «دونالد ترامپ» رییس جمهوری ایالات متحده نیز آن را ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و آن را به اجرا گذاشت.

به دنبال اجرای این قانون، دولت آمریکا ۳۹ شخصیت سوری از جمله رییس جمهوری این کشور و همسرش را به دلایل واهی تحریم کرد و همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می کنند، مشمول این قانون‌ است.

این تحریم‌ها علیه کمک کنندگان به سوریه برای تولید نفت، تامین کنندگان نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور نیز اعمال می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا اوایل دی ماه نیز با اعمال تحریم های جدید علیه سوریه، بانک مرکزی این کشور را هدف قرار داده و چندین فرد و نهاد را در لیست سیاه خود قرار داد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه دولت سوریه درد و رنج تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم