Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم مناطق مختلف استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، با برگزاری مراسم گرامی داشت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر ضرورت گرفتن انتقام پشیمان کننده از عاملان و آمران ترور فرمانده سپاه قدس تاکید کردند.

امام جمعه بناب در مراسمی به همین مناسبت در این شهرستان اظهار کرد: یکی از دلایل حقانیت این نظام خون های ریخته شده شهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی با بیان اینکه ولایت مداری بزرگ ترین افتخار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان بود؛ گفت: این سردار بزرگوار سال ها در راه اسلام و با تبعیت از ولی فقیه مجاهدت کرد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی پیرو راه سیدالشهداء(ع) بود و جان خویش را با افتخار در راه آرمان های اسلام و مسلمین فدا کرد.

امام جمعه بناب تأکید کرد: لحظه لحظه عمر سردار سلیمانی ها، فخری زاده ها و سایر شهدا باید برای تک تک ما اتمام حجت و مایه عبرت باشد.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین درگذشت آیت الله حاج محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: سراسر عمر پربرکت این فقیه عالیقدر و مبارز به حضور در تمام عرصه های انقلاب و همچنین نشر علوم اسلامی و ترویج معارف اهل بیت (ع) اختصاص داشت.

مسئول عملیات سپاه عاشورا هم خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی مرد روزهای سخت انقلاب در برابر هجمه های دشمنان بود که توانست به مثابه سدی مقاوم در برابر داعش و استکبار جهانی مقاومت ملت ایران را در دیدگاه جهانیان به نمایش بگذارد.

سرهنگ سیدجواد محمدی افزود: به رغم اینکه حاج قاسم به بالاترین جایگاه نظامی رسیده بود اما خود را یک سرباز تلقی می کرد و در سخت ترین میدان ها پیشقدم بود.

وی گفت: سردار دلها ذوب در ولایت بود و با الهام از مکتب امام راحل(ره) پا در رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت و تا آخرین قطره خون نیز بر اعتقاد خود ماند.

وی با بیان اینکه در سایه ایثار و تلاش های شبانه روزی حاج قاسم و رزمندگان جبهه مقاومت است که امروز استکبار جهانی درمانده تر از همیشه شده است؛ افزود: شایسته است مسئولان کشور از تاکتیک نخ نمای جنگ روانی دشمن نترسند و با تکیه بر مکتب حاج قاسم سلیمانی و سلیمانی های دوران تحت رهبری ولی امر مسلمین قدم بردارند.

استاد حوزه و دانشگاه هم در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی در مصلای امام خمینی تبریز گفت: در شخصیت سردار سلیمانی شجاعت، احترام، تدبیر، اخلاص همراه با تعبد و بندگی خدا موج می‌زد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ۴۰ سال آرزوی شهادت داشت افزود: آنچه به شهید سلیمانی عزت ابدی داد این بود که ده‌ها میلیون نفر در مراسم تشییع وی حضور پیدا کردند چرا که او پای سفره امام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب تربیت یافت و مالک اشتر زمان شد.

وی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی موجب شد تا ما توان داخلی خود را با قدرت موشکی نشان دهیم و همچنین جبهه مقاومت را از یمن و افغانستان تا عراق، سوریه و لبنان و فلسطین منسجم کنیم

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جهاد همان لباس تقوا است و بهترین سپر و زره برای انسان مومن است افزود: جامعه‌ای که جهاد فی سبیل الله را ترک کند آن جامعه لباس ذلت و خواری به تن می‌کند و اهل آن جامعه به پستی و حقارت مبتلا می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هم در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سراب گفت: شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دنیا را متوجه ماهیت شیطانی استکبار جهانی کرد.

سردار اصغر عباسقلی زاده ادامه داد: وصیت نامه سردار سلیمانی جامع ترین، نافذترین و بصیرت افزاترین وصیت نامه جهان است وهمه ما باید با مطالعه و عمل به پیام‌های مرد میدان، حافظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا، با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی، بصیرت ایرانیان و انقلابیون را نشانه گرفته اند افزود:دشمنان انقلاب با استفاده از این فضا با ترویج جنایت، خیانت، بی دینی، بی غیرتی و فساد می‌خواهند افکار و اعتقادات مسلمانان را به ورطه نابودی بکشانند.


حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت: انقراض داعش و دفع حملات تروریستی را در کشور مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.
وی اضافه کرد: بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی امنیت آمریکایی‌ها در منطقه از بین رفته است و دشمنان اسلام هر روز از جبهه مقاومت ضربه می‌خورند.

مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سایر شهرستان های استان از جمله در مصلای شهرستان مرند، مسجد جامع حاج کاظم آذرشهر، دانشگاه صنعتی سهند و مصلاهای ملکان، هشترود ، هوراند، بستان آباد، شبستر و یامچی برگزار شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی جهان و سردار سلیمانی قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جهان و سردار سلیمانی قاسم سلیمانی آذربایجان شرقی جهان و سردار سلیمانی قاسم سلیمانی اخبار کنکور شهید حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سالگرد شهادت حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، همشهری آنلاین مروری بر این خاطرات داشته است

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم:

«وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم؛ حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند و فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم؛ همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خانواده باید صحیح و سالم برگردند ایران.»

کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در گفت‌وگویی گفته است: «پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد؛ این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد.
سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملاً هماهنگ بودیم… یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند؛ بارها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم…»

این کارگردان همچنین عنوان کرده است: «حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.»

کد خبر 749660

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • دارالعباده سراسر ماتم وعزا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کابل
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها