Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضاییان زاده، شنبه در آیین گشایش این آزمایشگاه افزود: حمایت از تحقیقات مشترک بین رشته‌های بالینی و علوم پایه از سیاست‌های راهبردی این معاونت و با هدف تولید علوم کاربردی است و افتتاح این آزمایشگاه مشترک نیز در راستای همین سیاست و با رویکرد هم‌افزایی توانمندی‌های پژوهشی حیطه‌های بالینی و علوم پایه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین برهانی حقیقی، رییس مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف اصلی این آزمایشگاه، ایجاد مدل بیماری‌های مغز و اعصاب در حیوانات آزمایشگاهی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان این بیماری‌هاست.

مهدی دیانت پور، رییس مرکز تحقیقات فناوری سلول‌های بنیادی دانشگاه علو پزشکی شیراز هم بیان کرد: از تجهیزات موجود در این آزمایشگاه می‌توان به جدیدترین مدل میکروسکوپ فلورسنت، سیستم ایجاد هایپوکسی در شرایط برون تنی، دستگاه جراحی استریوتاکسیک و سیستم القای بیهوشی ویژه حیوانات آزمایشگاهی اشاره کرد.

در این آیین اعلام شد: بخشی از تجهیزات پیشرفته این آزمایشگاه از سوی دکتر محمدسعید صالحی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی و دکتر ساره پندآموز، خریداری شده و بخشی دیگر از سوی دانشگاه ریگنسبورگ آلمان اهدا شده است.

برچسب‌ها سلول های بنیادی آلمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلول های بنیادی آلمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سلول های بنیادی آلمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس اخبار کنکور سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: در ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، با اعلام خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد، بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه متاسفانه دکتر سید احمد نصرالهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سید اسماعیل نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

همسر وی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود و با انجام لوله گذاری در نای نیاز به انتقال سریع به مرکز درمانی داشت، که خوشبختانه با موفقیت به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

 

دیگر خبرها

  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران