Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، تابستان سال جاری برق افت و خیز شدیدی داشت و همین امر سبب می‌شد تا اقصی نقاط استان خصوصا در مناطق روستایی هر روز بدون اطلاع‌رسانی قبلی و آمادگی مردم، "برق" قطع شود که این موضوع همواره معضلاتی را برای افراد جامعه خصوصا کشاورزان ایجاد می‌کرد، اما هر زمان که علت این قطعی مکرر برق که از مسئولان ذیربط پیگیری می‌شد، افزایش میزان مصرف برق و عدم رعایت الگو مصرف مهم‌ترین دلیل اعلام می‌شد و همواره به این نکته تاکید می‌شد که بعد عبور از مصرف پیک بار تابستانه برق خاموشی‌ها به صفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در کمال ناباوری با این‌که فصل عوض شده، اما انگار پیک مصرف برق هنوز رد نشده است چرا که داستان خاموشی برق مجددا و به یک‌باره بدون اطلاع‌رسانی قبلی امشب در اکثر نقاط استان رخ داد و این انرژی قطع شده و مردم مناطق مختلف خصوصا روستانشینان را در تاریکی مطلق دو ساعته فرو برد. اما آنچه مسلم است این موضوع می‌باشد که مشکل تنها محدود به بخش یا نقطه خاصی نبوده و انگار نقطه نقطه استان را درگیر خود کرده است. چرا‌که در پی تماس‌های مکرر با خبرگزاری تسنیم از روستا‌های بخش مرکزی زنجان، بخش‌زنجانرود، شهرستان طارم و ایجرود مشخص شد که این خاموشی به اجبار به این بخش‌ها نیز تحمیل شده و مردم را همچون تابستان با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.

اما در این بین بنا بر اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای که توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام گرفته باید بتوان هر زمان که مشکلی در ارایه خدمات برق‌رسانی ایجاد شد با شماره‌گیری ۱۲۱ مسئله را در هر نقطه‌ای از استان که باشد اعلام کرد و منتظر رفع مشکل بود، اما در کمال تعجب هم‌زمان با قطع بدون برنامه برق، سامانه ۱۲۱ نیز روی خوش به مردمانی که از اغلب نقاط استان در تماس با این سامانه بودند و علت قطعی حادث شده را پیگیر شدند نشان نداده و این سامانه نیز برای عقب نماندن از قافله قطع برق، قطع شده است؛ بنابراین مردم از این شاهکار اداره برق حیرت زده مانده‌اند چراکه نمی‌توانستند این موضوع را از هیچ طریقی پیگیری کرده و به پاسخی منطقی دست یابند.

با این حال خبرنگار تسنیم چرایی قطع یک‌باره برق و بدون اطلاع‌رسانی قبلی به مردم را از شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان پیگیر شد تا بلکه شاید در روز‌های پیش‌رو اگر این شرکت برنامه‌ای برای قطعی برق در نقاط مختلف استان داشته باشد آن را اطلاع‌رسانی کرده و وضعیت سامانه ۱۲۱ را بهبود ببخشد.

در این راستا علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اظهار داشت: خاموشی دو ساعتی اعمال شده در اغلب نقاط استان از طریق برق منطقه‌ای و دیسپاچینگ ملی اعمال شده و دستور به قطعی فیدر‌ها صادر شده و شرکت توزیع برق استان دخیل در این امر نیست، زیرا بنا بر اطلاعات موجود مصرف گاز در سطح کشور بالا‌تر رفته و همین امر سبب شده تا سوخت‌رسانی به نیرو‌گاه‌ها با مشکل مواجه شود در نهایت میزان تولید برق نیز کاهش یابد.

او افزود: قطعی برق ایجاد شده در چندین فیدر در سطح استان اتفاق است، اما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که قطعی‌ها بیش‌تر از دو ساعت طول نخواهد کشید. با این وجود باید این نکته ذکر شود که اگر میزان مصرف گاز همچنان بالاتر برود احتمال قطعی برق حتی در مناطق شهری استان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به این‌که این قطعی برق به شکل اضطراری حادث می‌شود و نمی‌توان اطلاع‌رسانی قبلی در این خصوص به مردم داد، گفت: درخواستی که از مردم داریم این است که در میزان مصرف گاز صرفه‌جویی داشته باشند تا به اجبار شاهد خاموشی‌های برق نباشیم.

او در ارتباط با علت عدم پاسخگوی سامانه ۱۲۱ که رسالت این سامانه دریافت اطلاعات از خرابی‌ها و مشکلات رخ داده در حوزه برق است، تصریح کرد: حجم تماس‌ها در طول دو ساعت قطعی برق امشب با سامانه ۱۲۱ به حدی بالا بود که سبب شده تا این سامانه قادر به پاسخگویی تمام تماس‌ها نباشد.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو تامین سوخت شرکت توزیع نیروی برق اطلاع رسانی قبلی استان زنجان نقاط استان سامانه ۱۲۱ برق استان قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید

به گزارش همشهری آنلاین فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت:????در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که راننده هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.
????وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

کد خبر 847163 برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند