Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان سمنان با اشاره به برنامه ریزی این دستگاه حمایتی برای توانمندسازی ایتام از برنامه ریزی برای رفع مشکل اشتغال ایتام استان در یک برنامه پنج ساله خبر داد.

‍ محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان سمنان در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کمیته امداد کشور اظهار کرد: قرار است که در یک برنامه سه ساله مشکلات مالی ایتام ساماندهی و رفع شود و در گام دیگر ظرف پنج سال آینده مشکل اشتغال ایتام رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از استان سمنان به عنوان استانی پیشرو در اجرای پویش ایران مهربان نام برد و افزود: قرار است که طی یک برنامه جامع، نیاز مالی ایتام ظرف مدت سه سال آینده ساماندهی و رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان یکی از استان‌های پیش رو در طرح ایران همدل است، در این پویش ساماندهی و رفع نیازهای مالی ایتام در دستور کار بوده و در همین راستا در این مدت جلسات متعددی از طریق وبینار برای ادارات برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اجرایی شدن پویش ایران مهربان خاطرنشان کرد: در این پویش دو بعد و گام طراحی شده که در گام اول، جذب منابع مالی از طریق جذب حامی صورت می گیرد و در گام دوم چگونگی هزینه کرد و مدیریت منابع و کیفی سازی و توانمندسازی چندلایه‌ای برای اجرایی شدن این طرح ملی در دستور کار قرار می گیرد.

 وی با بیان اینکه در این طرح سه چتر حمایتی تعبیه ‌شده است، افزود: در همین راستا، همه نیازهای مالی اعم از تعمیرات مسکن و نیازهای معیشتی مددجویان شناسایی و در قالب چتر حمایتی رفع می‌شود.

مسعودیان راد از چتر فرهنگی،به عنوان بخش دوم این پویش نام برد و گفت: در این بخش نیز یک برنامه جامع و مدون برای اشتغال تمام خانواده‌های ایتام و مددجویان، طراحی می‌شود.

وی به مشکلات ایتام و مددجویان در بحث اشتغالزایی پرداخت و تصریح کرد: با وجود تلاش های متعددی که صورت گرفته، متاسفانه تاکنون برای اشتغال ۷۴ درصد از خانواده های ایتام‌هیچ کاری انجام‌نشده است.

 مدیرکل کمیته امداد استان مدیریت هزینه و جذب منابع را در رفع معضل اشتغال مددجویان بسیار مهم خواند و اظهار کرد: آینده‌نگری در توانمندسازی چندلایه از دیگر ارکان مهم این طرح است که بر اساس آن برنامه‌ریزی‌شده تا خانواده ایتام با درآمد کافی وارد جامعه شوند تا بدون وابستگی به سازمان‌های حمایتی در جامعه زندگی کنند.

مسعودیان راد اضافه کرد: قرار است که در همین ارتباط نیاز مالی ایتام ظرف مدت سه سال و نیازهای اشتغال و فرهنگی این افراد ظرف پنج سال ساماندهی شود. البته مشکلی که ما را به‌شدت تهدید می‌کند مشکل فرهنگی و عدم فرهنگ کار در بین خانواده‌ها است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی به استقبال مردم از طرح های مرتبط با حمایت از ایتام در استان پرداخت و گفت: ۸۱ درصد از حامیان، افراد تحصیل‌کرده و فرهیخته‌ای هستند که باید از فکر آنان در اجرای طرح توانمندسازی بهره‌برداری کرد،

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از رونمایی از طرح توانمندسازی ایتام در دهه فجر امسال خبر داد و اظهارامیدواری کرد: با اجرای این طرح مشکلات ایتام و خصوصا مشکل اشتغال و توانمندسازی آنان مرتفع شود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیته امداد سمنان مدیرکل کمیته امداد استان سمنان برای اشتغال مالی ایتام یک برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها همراهی خیرین و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار ۱۳۳ یتیم و ده هزار و ۲۲۱ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال در قالب پویش باران مهربانی ۵۸۰۰ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود چهل هزار حامی در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از یکصد میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی شأن اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۸۳ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا گردید.

اهرابی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دارای حامی نبوده یا دریافت مراحم بسیار پایینی دارند، گفت: مردم نوعدوست و خیر، جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام و همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد ۱۳ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: مردم خیر استان در قالب پویش اطعام مهدوی به منظور تهیه بسته‌های افطاری ساده، غذای گرم و بسته معیشتی برای اقشار کم برخوردار، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

کد خبر 6090008

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین