Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در مطلب یکشنبه خود به نقل از عنایت‌الله رحیمی در دیدار با رئیس مرکز وکلای کارشناسان رسمی قوه قضاییه در شیراز، با اشاره به سابقه  فعالیت  خود به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در مجموعه قضایی افزود: یکی از آسیب‌های موجود، تفکیک چهار مرکز کانون وکلا، وکلای دادگستری، کارشناسان دادگستری و کارشناسان مشاور قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: این مراکز  به هر میزان کنار هم و نزدیک به هم کار کنند و ادغام شوند از دوگانگی در عملکرد آنها کاسته می‌شود .
وی به روزرسانی عملکرد این مراکز از طریق آموزش‌های تخصصی را یک اصل مهم دانست و بیان کرد: هرچند که ورود کارشناسان  به این حوزه‌ها سخت است اما پس از ورود  به این مراکز  توجه بیشتری به آموزش احساس می‌شود.
استاندار فارس افزود: با توجه به اینکه سرعت تغییرات فنی در حوزه حقوقی کشور زیاد است، این آموزش‌ها در جهت بروز رسانی الزام‌آور است.
رحیمی، با اشاره به حجم گسترده پرونده‌های ورودی به مجموعه قضایی در گذشته که منجر به حضور جمعیت زیادی از متقاضیان به همراه وکلای خود در دادگاه‌ها می‌شد گفت: استفاده از توان وکلا و  کارشناسان دادگستری در قالب هیات‌های داوری و مصالحه می‌تواند در کاهش پرونده قضایی و روان‌سازی  اثرگذار  باشد.
او گفت: سخت ترین پرونده‌ها را مراجع تجدید نظر به کارشناسان ارجاع می‌دهند تا با بررسی نظرات فنی توسط آنها رای نهایی صادر شود.
رحیمی افزود: کاهش اطاله دادرسی یکی از کارهایی است که مجموعه کارشناسان وکلای دادگستری در مسیر رسیدگی به پرونده  انجام می‌دهند.  
وی ادامه داد: مجموعه‌های کارشناسان رسمی و قوه قضاییه استان فارس از توانمندی‌های مطلوب برخوردار هستند که در اکثر موارد نظراتشان در رای نهایی پرونده‌ها اثرگذار است.
استاندار فارس بیان کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان با رعایت عدالت  می‌توانند پروندهای خود را  به کانون‌های رسمی دادگستری ارجاع دهند.
رحیمی، ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک بین کانون‌های دادگستری و نظام روانشناسی، پرستاری و سمن‌های تخصصی در حوزه‌های اجتماعی و حقوق شهروندی افزود: تشکیل این کمیته در بعد حقوق شهروندی و  آسیب اجتماعی اثرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها شیراز کانون وکلای دادگستری استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز کانون وکلای دادگستری استانداری فارس شیراز کانون وکلای دادگستری استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی