Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@22:47:46 GMT

تمهیدات شهرداری خرم‌آباد برای مقابله با سیل

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۶۸۸

تمهیدات شهرداری خرم‌آباد برای مقابله با سیل

معاون فنی وعمرانی شهردار خرم‌آباد گفت: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی خرم‌آباد به واسطه وضعیت توپوگرافی شهر و شیب تند معابر ضروری است، اما اجرای این طرح به سیصد میلیارد تومان اعتبار دارد.

علیرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طبق نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایروبی، تنظیف، احداث دیواره حفاظتی و آزادسازی حریم رودخانه‌های داخل محدوده شهرها از وظایف وزارت نیرو است و شهرداری در این زمینه وظیفه‌ای ندارد، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع سیل، احداث دیواره بر روی رودخانه‌ها در خرم‌آباد ضروری است؛ این دیواره‌ها با کانالیزه کردن و مدیریت هدایت آب، اجازه نمی‌دهد آب به ساختمان‌ها، ساحل‌ها و تأسیسات خسارت وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت در مقابله سیل احداث دیواره‌های ساحلی در حریم رودخانه و تقویت دیوارهای قبلی است، خاطرنشان کرد: پاشنه‌ها و پی‌ها در برخی از دیواره‌ها به علت آب شستگی سالیانه نیاز به تقویت و ترمیم دارد و در صورت بی‌توجهی به آن‌ها باعث تخریب دیواره‌ها و خسارت به تأسیسات شهری و شهروندان می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه تقویت دیوارهای قبلی، احداث دیوارهای جدید و لایروبی رودخانه‌های خرم‌آباد به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: رودخانه خرم‌آباد از پل جهادگران تا آخر دره گرم، پل شاپوری و پل ماسور دیواره ندارد.

صادقی با بیان اینکه طرح مطالعات آب‌های سطحی خرم آباد توسط مشاور انجام شده است، عنوان کرد: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی خرم‌آباد به واسطه وضعیت توپوگرافی شهر و شیب تند معابر ضروری است، اما اجرای این طرح به سیصد میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت آب‌ها و کنترل سیلاب دو مسئله حیاتی برای شهر خرم آباد است، گفت: احداث کانال‌ها و سدهای کنترل دبی آب در بالادست رودخانه کرگانه و خرم رود بهترین کار برای مقابله با وقوع سیل است.

کد خبر 466004

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری خرم آباد سیل سیلاب سيل زده مدیریت شهری حقوق شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق احداث دیواره دیواره ها خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند

سرای محله باغ‌فردوس در منطقه یک تهران در ۵ طبقه به مساحت ۱۵۵۰ بعد از تخریب یک ساختمان قدیمی در دست ساخت قرار گرفت. اتفاق جالب در این ساختمان قطع‌نکردن درخت چنار ۸۰ ساله‌ای است که وسط این بنا قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست کارگاه اجرایی این طرح در مورد مراحل کار گفت: «در تمام مراحل گودبرداری تلاش کردیم صدمه‌ای به ریشه این درخت وارد نشود و به ابعاد ۴ در ۵ متر مربع اطراف درخت حفظ و فاصله استاندارد آن از دیواره‌ها و سقف‌های اجرا شده در نظر گرفته شد. ارتفاع این درخت تا طبقه سوم و بالاتر کشیده شده و پس از اتمام، با فضاسازی مناسب در پای آن و اجرای باغچه، دیواره شیشه‌ای، حضور پرندگان و... به عنوان گنجینه سبزی در میانه سرا، نقطه قابل توجهی برای مراجعین خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • بارش ها یک سد دیگر ایران را سرریز کرد + جزئیات
  • طغیان وحشتناک رودخانه بهمن آباد چوار ایلام
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام