Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:25:46 GMT

شهید سلیمانی امنیت جامعه اسلامی را تضمین کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۶۹۱

شهید سلیمانی امنیت جامعه اسلامی را تضمین کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح یکشنبه در آئین بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمان شهید آنها و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده که در جوار مزار شهدای گمنام دیر برگزار شد، با بیان اینکه ما دو نوع مرزبان داریم، اظهار داشت: سردار سلیمانی سمبل مرزبان مرزهای جغرافیایی و آیت الله مصباح یزدی مرزبان مرزهای عقیدتی و فرهنگی جامعه اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی را باید به چشم یک مکتب ببینیم، افزود: سردار سلیمانی مجسمه تمام ارزش‌های اسلامی و ایرانی بود و باید از او الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان، هجرت و جهاد در راه خدا سه ارزش اسلامی است که شهید سلیمانی دارای این ویژگی‌ها بود، ادامه داد: سردار یک عمر جهاد مخلصانه در دفاع مقدس، مبارزه با اشرار در مرزهای شرقی، فلسطین اشغالی لبنان در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه حضور داشت که الان این مسائل دارد روشن می‌شود و در سال‌های اخیر در مصاف با تروریست‌های تکفیری سرزمین‌های اسلامی را از تجزیه شدن نجات داد.

حسینی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی امنیت جامعه اسلامی را تضمین کرد، گفت: سردار مدافع حرم اهل‌بیت بود و در کنار دفاع از اهل‌بیت، مسلمانان را نجات داد، حالا به فرض اگر دولت عراق هم پشیمان شود و راهی دیگر برود ما که از کارمان پشیمان نیستیم چون با اعتقاد در این راه قدم برداشتیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از نام سردار سلیمانی می‌ترسیدند چون ایشان با تقوا و خداترس بود، خاطرنشان کرد: بعد معنوی و ایمانی شهید سلیمانی موجب شده بود که حتی در میدان جنگ نیز حدود شرعی و اسلامی را رعایت کند.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: امروز نام سردار سلیمانی به رمز بسیج و برانگیخگی امت اسلامی علیه دشمنان اسلام تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شهید ما با تدبیر و عقلانیت کارها را پیش می‌برد، اضافه کرد: نکته مهم‌تر در وجود سردار، روحیه ایثارگری و شهادت طلبی او بود و این سخن بلند او که «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم» اگر هیچ چیزی از سردار به جز این دو جمله طلایی و کلیدی یادگار نمانده بود ما را بس بود.

حسینی یادآور شد: این شهید خودساخته و تربیت شده بود و در خدمت علما زانو می‌زد و کسب فیض می‌کرد و در مقابل خانواده شهدا، ایثارگران و مردم سیل زده خوزستان در کنار همسنگرش شهید ابومهدی المهندس کمک رسانی می‌کند، این ارزش‌ها وی را سردار کرد.

وی با تأکید بر مطالعه وصیت نامه سردار سلیمانی، گفت: در این وصیت نامه به همه دفاع از ولایت و رهبری را سفارش می‌کند که ما باید شهید سلیمانی را الگو قرار داده و مکتب او را تکثیر کنیم و در مسیر او قدم برداریم.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه شهید سلیمانی شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی رهبر انقلاب را عملیاتی می‌کرد، تأکید کرد: ایشان سعی می‌کرد بر یاران رهبری بیافزاید نه اینکه با گفتار و عملش مردم را از رهبری پراکنده کند.

کد خبر 5112443

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سید علی حسینی قاسم سلیمانی بوشهر آیت الله مصباح شهید ابومهدی المهندس شهرستان دیر اولین سالگرد شهادت حاج قاسم قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم 9 دی آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا جبهه مقاومت شهرستان کرج عکس استانها شیوع کرونا شهید سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه با تضمین اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد توسط یک شرکت همه‌فن حریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی خوراسگانی، معاون تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مجتبی ملکی چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران این دانشگاه در حاشیه برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه از شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان بازدید کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با ارائه آماری از دانشجویان شرکت‌کننده در طرح پویش گفت: طرح پویش به‌منظور اشتغال همزمان دانشجویان با تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین‌بار در ایران و استان گیلان ارائه شد.

ملکی چوبری افزود: در طرح پویش، دانشجویان علاوه بر تحصیل برای مهارت‌آموزی و کسب مهارت به کارخانجات و صنایع اعزام می‌شوند که در این بین بعضی از صنایع با توجه به نیاز خود به نیروی انسانی اثربخش استقبال کردند و حتی یک گام فراتر رفته و نسبت به بورسیه دانشجویان دانشگاه اقدام کردند.

وی متذکر شد: در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با عقد قرارداد طرح پویش با شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان توانست تعداد زیادی از دانشجویان در رشته‌های تحصیلی علوم دامی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، حسابداری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را به بورسیه تحصیلی این شرکت درآورد و این‌ همکاری با گسترش طرح به رشته‌های دیگری همچون علوم آزمایشگاهی و صنایع غذایی ادامه خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همچنین از برگزاری دوره‌های توانمندسازی خبر داد و بیان کرد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای کارکنان شرکت نوید مرغ گیلان و انجام خدمات مشاوره‌ای و طرح‌های پژوهشی از دیگر موارد همکاری‌های مشترک با این شرکت است و برای توسعه همکاری در شرکت نوید مرغ نیز استادان متخصص معرفی خواهند شد و در فضایی که به این امر اختصاص داده شد، استادان می‌توانند زمانی که در مجموعه شرکت حضور دارند، بتوانند تبادل اطلاعات کنند.

ملکی چوبری متذکر شد: مجموعه مدارس سما در استان گیلان ۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف دارند که می‌توان روی این موضوع برنامه‌ریزی کرد و در حال حاضر تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در طرح پویش موفق شدند علاوه بر ادامه تحصیل، بورسیه تحصیلی شرکت نوید مرغ گیلان را کسب کنند و به طور همزمان در ساعاتی از روز در این شرکت مشغول به کار باشند که پس از فراغت از تحصیل در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • بورسیه با تضمین اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد توسط یک شرکت همه‌فن حریف
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران