Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر، «کتاب‌شناسی توصیفی فلسفۀ هنر: از آغاز تا پایان ۱۳۹۰» نوشته تقی اکبرزاده را در ۵۷۰ صفحه و بهای ۱۲۰ هزار تومان برای نسخه چاپی و ۴۰ هزار تومان نسخه الکترونیکی منتشر کرده است.

این اثر نخستین کتاب‌شناسی مستقل دربارۀ فلسفۀ هنر به زبان فارسی است که به معرفی ۵۴۹ عنوان کتاب در این زمینه می‌پردازد و می‌تواند ابزاری کارآمد در خدمت استادان، پژوهشگران و دانشجویان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در عموم بانک‌های اطلاعاتی داخلی کتاب، تنها به اطلاعات نشرشناختی کتاب‌ها بسنده شده است و بخش‌بندی محتوای متنی در بیشتر بانک‌های مذکور وجود ندارد.

در این کتاب‌شناسی با روش طبقه‌بندی موضوعی و ارزیابی دقیق محتوای کتاب‌ها که وجه تمایز این کتاب‌شناسی است مداخل به دو بخش تقسیم شده‌اند: بخش اول دربردارندۀ ۳۹۷ عنوان در زمینه کلیات فلسفۀ هنر است و در بخش دوم دیگر گونه‌های هنری قرار دارند که به ترتیب ۲۹ عنوان به فلسفۀ هنرهای تجسمی، ۵۳ عنوان به فلسفۀ معماری و شهرسازی، ۷ عنوان به فلسفۀ تئاتر، ۱۴ عنوان به فلسفۀ موسیقی، و ۴۹ عنوان به فلسفۀ سینما اختصاص دارد.

از آنجا که میان مباحث نظری هنر مانند فلسفۀ هنر، جامعه‌شناسی هنر، روان‌شناسی هنر، تاریخ هنر و … تأثیرات متقابل وجود دارد و نمی‌توان مرز دقیقی بین حوزه‌های مذکور ترسیم کرد، برای استفاده هرچه بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان این حوزه برخی منابع مرتبط با فلسفه هنر نیز به این کتاب‌شناسی افزوده شده است. این اثر بررسی توصیفی تمامی کتاب‌های چاپ‌شده در زمینه فلسفۀ هنر را تا پایان سال ۱۳۹۰ در بر می‌گیرد.

«فرهنگ نمایش‌های جنگ / دفاع مقدس: آثار (نمایش‌ها و نمایشنامه‌ها) و نقد آثار»، «کتاب راهنمای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر: دوره‌های ۱ تا ۲۵»، «کتابشناخت تئاتر مقاومت: کتابشناخت فارسی مقالات، نقدها و گفت‌وگوهای تئاتر دفاع مقدس در نشریات غیر ادواری»، «یک چشم دیگر: گزیده نقدهای نمایشهای نهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس (تهران ۱ - ۸ خرداد ۱۳۸۱)» و… از جمله کتاب‌های منتشر شده به تألیف یا کوشش اکبرزاده است.

کد خبر 5112435 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه متن فرهنگستان هنر کتابشناسی تازه های نشر فلسفه هنر قاسم سلیمانی معرفی کتاب آیت الله مصباح یزدی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم ترجمه ابو مهدی المهندس رادیو مقاومت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب جشنواره صنعت چاپ تجدید چاپ جشنواره نقد کتاب شهدای مدافع حرم مقاومت اسلامی کتاب شناسی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌گذاری واحد‌های صنفی باید با مجوز این اداره کل و متناسب با دستورالعمل‌های تعریف شده در سامانه پاسداشت زبان فارسی باشد.
احمد مبینی افزود: صدور تأییدیه اسامی واحد‌های صنفی در حدود ۴۸ ساعت زمان می‌برد و بدین طریق است که فرد متقاضی پس از آنکه از سوی صنف مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد، در سامانه پاسداشت زبان فارسی اسم موردنظر خود را ثبت می‌کند.
وی اضافه کرد: پس از ثبت، سامانه مذکور نام را بررسی و چنانچه با دستورالعمل‌های موجود مغایرت نداشته باشد به‌صورت آنلاین به متقاضی اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است