Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:51:56 GMT

محور حادثه خیز اندیکا – لالی در انتظار ایمن سازی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۰۲۷۳

محور حادثه خیز اندیکا – لالی در انتظار ایمن سازی

به گزارش ایرنا با توجه به میان‌بر بودن این مسیر و از طرفی وابستگی های اجتماعی این دو شهرستان و دیگر شهرستان های شمال خوزستان هرساله رانندگان زیادی از این جاده برای سفر به شهرستان‌های گتوند ، شوشتر و دزفول استفاده می کنند.

از طرفی عشایر شهرهای شمال خوزستان نیز در فصل پاییز و بهار به دلیل مراتع و آب کافی برای رفت و برگشت از ییلاق از این جاده استفاده می کنند، اما نبود علائم ایمنی، شیب‌های تند و غیراستاندارد بودن جاده باعث شده در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰ تصادف فوتی و جرحی در مسیر رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از رانندگان این مسیر به خبرنگار ایرنا می گوید : رانندگی شب هنگام در این مسیر بسیار خطرناک است و متاسفانه هیچ گونه روشنایی یا علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز این محور به چشم نمی خورد .

حسین اسکندری می گوید : خانواده های زیادی در این جاده حادثه خیز داغدار شده اند اما متاسفانه مسئولان برای ایمن سازی آن گامی بر نمی دارند .

یکی دیگر از رانندگان می‌گوید : این جاده در گذشته روستایی طراحی شده بود اما امروزه با توجه به توسعه ارتباطات نیاز است در زیرساخت‌ها و ابنیه فنی این جاده اقداماتی اساسی انجام شود .

روزعلی عبداللهی اضافه می‌کند : مسئولان از این جاده بازدیدهای زیادی داشته اند و وعده های زیادی داده اند اما در عمل اتفاقی رخ نداده است .

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید : محور لالی – اندیکا قطعه ای از جاده پاشنه زاگرس است که در آینده قرار است بهسازی و توسعه یابد .

علی عیدی وندی افزود: در راستای توسعه این جاده عملیات احداث پل شور لالی به زودی شروع می شود که برای آن اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است .

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لالی نیز میگوید : ۶ کیلومتر از این مسیر که بیشترین حوادث در آن رخ داده با استفاده از تجهیزات داخلی و ماشین آلات راهداری در دست تعریض و ایمن سازی قرار گرفته است و تا پایان هفته پروژه آن به پایان می رسد .

اتابک جهانبخشی افزود : یک نقطه حادثه خیز دیگر این مسیر نیز در حال مطالعه و بررسی است تا رفع خطر شود.

انتظار می رود متولیان این مسیر نسبت به ایمن سازی و توسعه این مسیر جدیت بیشتری داشته باشند چرا که علاوه بر موارد ذکر شده این دو شهرستان دارای مناطق گردشگری و تفریحی کم نظیری هستند که سالانه گردشگران زیادی برای سفر به این مناطق باید از این محور حادثه خیز تردد کنند .

اندیکا و لالی با جمعیتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر به رغم داشتن ظرفیت های گردشگری و منابع طبیعی از برخی زیر ساخت های اولیه محرومند .

برچسب‌ها لالی تصادفات جاده ای خوزستان اندیکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لالی تصادفات جاده ای خوزستان لالی تصادفات جاده ای خوزستان اندیکا اخبار کنکور ایمن سازی حادثه خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت

شهردار مشهد گفت: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف، امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_در نشست بررسی پروژه بازگشایی بولوار کرامت اظهارکرد: بر این موضوع تأکید دارم که باید پلاک‌های در مسیر برای بازگشایی محور کرامت با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زمین و مسکن تملک و مسیر به‌منظور اجرای پروژه آماده شود.

وی افزود: در همین راستا معاونت مالی و پشتیبانی برای پرداخت وجه صلح‌نامه‌های نقدی محور کرامت با اولویت اقدام و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای این کار اختصاص پیدا کند.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض شود تا مراحل آماده‌سازی پروژه بازگشایی محور کرامت انجام شود.

قلندر گفت: درمجموع باید عملیات اجرایی پروژه در محدوده تملک شده آغاز و نهایتاً تا دو ماه آینده پروژه بازگشایی محور کرامت تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 749118

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران