Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@03:51:41 GMT

پالایش یکم همچنان در مسیر ضرر

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۰۷۸۷

واحد‌های صندوق پالایش یکم که قرار بود دست کم ۳۰ درصد سود نصیب سرمایه‌گذارانش کند، تا به امروز ۳۰ درصد افت را برایشان به ارمغان آورده است.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: پس از عرضه سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات و نیز 2 بیمه البرز و اتکایی امین در قالب دارای یکم، دولت سهام خود در نمادهای پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز را با کلی اما و اگر و حواشی در قالب صندوق پالایش یکم به معامله‌گران فروخت؛ آن هم به این وعده که دستکم 30 درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران پالایشی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حالا نه تنها 30 درصد وعده داده شده نصیب سهامداران پالایش یکمی نشد، بلکه فعلا 30 درصد از سرمایه آنها از دست رفته است و در باغ سبزی که دولت به سرمایه‌گذاران این واحدها داد، حالا جز زیان و ضرر تصویری برایشان ترسیم نکرده است.

از سوی دیگر داستان بازارگردانی در صندوق پالایش یکم هم تقریبا منتفی است و فعلا هم دارای یکم و هم پالایش یکم به حال خود رها شده‌اند.

نکته جالب‌تر در این زمینه این است که دولت وعده عرضه دارای دیگری را تا پایان سال می‌دهد و برای بورس در سال 1400 هم جایگاه ویژه‌ای برای تامین کسری بودجه دیده است.

بر این اساس باید گفت سرمایه‌گذاران دارای یکم و پالایش یکم با توجه به اظهارنظر دولتی‌ها و وعده و وعیدهای داده شده، چه فکر می‌کردند و چه شد.

 

تسنیم/

برچسب ها: پالایش یکم ، بورس ، بازار بورس ، سهام ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LRp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پالایش یکم بورس بازار بورس سهام بازارنیوز پالایش یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بورس تغییر جهت داد
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟