Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری صبح یک‌شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به میزبانی این دانشگاه، با بیان اینکه انتظارات مردم را باید در کنار رعایت پروتکل‌ها مورد توجه قرار داد، گفت: فضایی که جامعه وجود دارد باعث شده تا بسیاری از مردم آسیب‌هایی ببینند و انتظاراتی را هم از مسئولان داشته باشند که بعضاً حتی چالش‌های ذهنی را نیز در سطح جامعه پدید می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این چالش‌ها همچنین در برخی موارد با تعارض بین سخنان رئیس جمهور، وزیر کشور و اجرای دستورالعمل‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر نیز بروز می‌کند و سبب می‌شود تا مردم رعایت قانون و پروتکل‌ها را به نوعی سخت‌گیری تلقی کنند.

رعایت پروتکل‌ها در کنار توقعات مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: ما در سطح استان مردم بسیار همراهی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم که در رعایت پروتکل‌ها، احترام به قانون، کمک به همنوعان در قرارگاه‌ها و طرح‌های مواسات و همدلی مومنانه و همچنین همراهی با محرومان سنگ تمام گذاشتند و لذا باید توجه داشت که مطالبات مردم را هم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مد نظر قرار داد.

شکری با بیان اینکه مصوبات ستاد مقابله با کرونا لازم‌الاجرا است، ابراز کرد: در زمینه اقناع عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌های اخیر به گونه‌ای عمل شود که شکنندگی در جامعه در تبعیت نکردن از پروتکل‌ها و قانون ایجاد نشود.

وی افزود: توجیه موثران و بزرگان مذهبی و هیئت‌های مذهبی در استان سمنان می‌توانست بهتر به شیوه پذیرش محدودیت‌های کرونایی در ایام مذهبی مانند محرم و فاطمیه کمک کند، این مورد یکی از موضوعاتی است که ما متأسفانه آن را کمتر شاهد بودیم و مدام مسائل بر دوش تصمیم گیری‌های دولتی استوار بود.

رعایت همه جوانب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم با رعایت مسائل بهداشتی و قانون‌های مرتبط با این موضوع مورد تاکید است، گفت: نباید به گونه‌ای تداعی شود که فقط برگزاری مراسم مذهبی می‌تواند به شیوع ویروس کرونا منجر شود زیرا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مناطق، محدوده‌ها، مکان‌ها و مراسم می‌تواند خطرساز باشد لذا به نظر می‌رسد در کنار رعایت مسائل بهداشتی باید مطالبات مذهبی مردم را نیز با رعایت تمام مصالح و حفظ جان مردم، در نظر داشت.

شکری گفت: مردم متأسفانه تعارضاتی را شاهد هستند که برای مثال در استان بزرگترین پاساژ که محل تجمع مردم است، تعطیل نمی‌شود اما مسجدی که چند نفر برای دقایقی در طول روز از آن استفاده می‌کنند باید تعطیل شود لذا این امر نباید تداعی شود که ما دچار افراط و تفریط شده‌ایم و می‌بایست تمام مطالبات اقشار مختلف مردم به ویژه گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی را هم مد نظر قرار داد.

وی همچنین از همراهی روحانیان، طلاب جهادی، گروه‌های داوطلب و … در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان‌های استان سمنان تقدیر کرد و گفت: همراهی همه مردم و ارگان‌ها و بسیج تمام امکانات زیر پرچم قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا و مشخصاً در استان سمنان و شهرستان شاهرود حول محور قرارگاه شهید سلیمانی توانست منشأ برکات فراوانی شود و میزان ابتلاء و مرگ میر کرونایی استان را کاهش دهد.

به گزارش مهر، در این دیدار از رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به نمایندگی از کادر درمانی و مسئولان دانشگاه برای مقابله جهادگونه با کرونا تقدیر شد.

کد خبر 5109343

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا تبلیغات اسلامی سمنان علی شکری قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز 9 دی آمار کرونا کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا جبهه مقاومت عکس استانها شهرستان کرج گرگان رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه پس از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین حاجیلو با اعلام اینکه داوطلبانی به تعداد کمتر از انگشتان دست که در آزمون‌های امروز پنجشنبه ابزار ممنوعه به همراه داشتند شناسایی شدند، گفت: یکی از این داوطلبان که در دقایق ابتدایی آزمون اقدام به تهیه یک صفحه عکس از دفترچه کرده بود، پس از پنج دقیقه دستگیر شد و پس از آن هم سه نفر در دو شهرستان متفاوت ابزار ممنوعه به همراه داشتند که قبل از هرگونه اقدامی بلافاصله دستگیر شدند و هر چهار نفر به منظور شناسایی سرشبکه‌های مجرم و کلاهبردار تحویل مراجع انتظامی شده‌اند و قطعاً سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان شاکی پیگرد قضائی متخلفان را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه  آزمون سراسری با تمهیدات اندیشیده شده بدون هرگونه مشکلی در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با سلامت کامل  برگزار شد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با تشکر از خانواده‌ها و داوطلبانی که با رعایت دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی و تکیه بر توان علمی خود در آزمون سراسری شرکت کردند، تاکید کرد: داوطلبان آزمون علوم تجربی نیز توجه داشته باشند که فریب ادعاهای دروغین را نخورند و  آگاه باشند همراه داشتن هرگونه ابزار الکترونیک حتی اگر مورد استفاده نیز قرار نگیرد، ممنوع بوده و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به داوطلبان جای تقدیر دارد و این آگاهی بخشی به رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی و حفظ حقوق عامه داوطلبان منجر شده و رضایت آنان را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی که عصر پنجشنبه برگزار شد، نیز گفت: در آزمون گروه آزمایشی هنر ۵۲ هزار و ۸۱۹ داوطلب و در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۸۴ هزار و ۵۶۷ داوطلب شرکت کردند که این آزمون‌ها در سلامت کامل برگزار شد. 

پایان پیام

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات