Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور که از با حضور در استان آذربایجان شرقی وضعیت صنعت استان را مورد بررسی قرار داده است در شهرستان بناب حضور یافت و در جریان این سفر از مجتمع فولاد صنعت بناب بازدید کرد.

این بازدید در راستای ایجاد طرح های توسعه ای این مجتمع با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین استانی با افتتاح یک واحد فولادی و یک واحد صنعتی فرآوری خشکبار در شهرستان بناب همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا رزم حسینی  در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان بناب با اشاره به افزایش صادرات طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: تا پایان سال نیز صادرات کشور روند صعودی خواهد داشت و با توجه به فشارهای اقتصادی موجود، تراز مناسبی را تجربه کردیم و صادرات و واردات مواد اولیه کارخانجات خوب انجام شده است.

لازم به یادآوریست میزان صادرات مجتمع فولاد صنعت بناب نیز در مدت مشابه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده است و این نشان از پویایی این مجموعه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: تأمین مواد اولیه کارخانجات، یکی از مهمترین کارهایی است که دولت اخیراً انجام داد و با اینکه اخیراً مشکلات بسیاری در این زمینه به وجود آمده بود، صادرکنندگانی که تعهد ارزی داشتند از محل واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات، تأمین شدند و این امر کمک بسیاری به صنعتگران کرد.

مجتمع فولاد صنعت بناب در قالب پروژه گسترش فولاد شهریار ، پروژه های توسعه را نیز در برنامه کاری قرار داده و با جدیت در حال تکمیل خطوط و افزایش ظرفیت تولید می باشد  و پروژه های این شرکت به شرح ذیل می باشد:

مگا پروژه ذوب و ریخته گری به ظرفیت اسمی یک میلیون و چهار صدو پنجاه هزار تن در سال  که شامل یک کوره قوس الکتریکی با ظرفیت 160 تن با خوراک 100 % آهن اسفنجی و خروجی خطوط ریخته گری اسلب و بیلت

 احداث کارخانه نورد ورق ونورد سرد وگرم ورق و تیرآهن بال پهن احداث کارخانه تولید اکسیژن و گازهای صنعتی مورد نیاز خطوط ذوب مجتمع دردو فاز مجموعا به ظرفیت نود میلیون متر مکعب در سال احداث کارخانه تولید فروآلیاژ ( فروسیلیس ، فروسیلیکومنگنز و فرومنگنز ) در دو فاز مجموعا به ظرفیت پنجاه هزارتن در سال   توسعه خط ریلی و اتصال به شبکه راه آهن سراسری 

با شروع به کار این پروژه ها که بزودی کلنگ زنی آن صورت خواهد گرفت به جرات می توان گفت که این واحد تولیدی تابعه گروه مالی گردشگری به عنوان سردمدار و پیشرو در ایجاد طرح های توسعه ای کشور خواهد بود .

پربیننده ترین دوباره به نام مستضعفان، به کام سوداگران/ وزارت صمت برای افزایش اختیارات در تنظیم بازار تلاش می‌کند کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان راه‌اندازی می‌شود فولاد مبارکه همچنان بر مدار موفقیت و سوددهی عرضه زغال سنگ پروده طبس با نماد"کزغال" در فرابورس می‌تواند تحول آفرین باشد تا سال۲۰۵۰ معدنکاری کوچک و متوسط مقیاس رو به تعطیلی می‌رود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی فولاد بناب مجتمع فولاد صنعت بناب مجتمع فولاد صنعت بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار (اصفهان شهر زنده، شهر زندگی) برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهر اصفهان دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و …است که هفته فرهنگی اصفهان این فرصت را فراهم کرده تا سرزمین تخت فولادبه عنوان یکی سرمایه‌های عظیم شهر معرفی و شناسانده شود.

وی گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، معماری و گردشگری تکایا، مجموعه تخت فولاد اقدام به برگزاری برنامه تکیه‌گرد کرده، این برنامه با رویکرد تمرکز برظرفیت های تخت فولاد برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به اولین برنامه تکیه‌گرد خاطر نشان کرد: سال گذشته و همزمان با هفته فرهنگی اولین برنامه از رویداد تکیه گرد با محوریت تکیه میرفندرکسی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین برنامه از سلسله رویدادهای تکیه گرد با محوریت تکیه خاتون آبادی برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت کنندگان دراین برنامه با روایت‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و بناهای معماری تکیه آشنا خواهند شد.

عمرانی گفت: همچنین درحاشیه این برنامه، مسابقه عکاسی با موبایل از بناهای آرامگاهی و معماری وعناصر گردشگری خاتون آبادی برگزار می‌شود که در پایان هم به برگزیدگان جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

وی تکیه گرد را فرصتی مغتنم دانست تا کمی دقیق‌تر و جزئی‌تر به زوایا و ظرفیت‌های تکیه خاتون آبادی نگاه شود و صرفاً نگاه مصرفی به تکیه‌ها و بناهای آرامگاهی تخت فولاد نباشد. بلکه تکریم و مرمت و برجسته سازی تکیه‌ها رخ دهد.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد افزود: رویداد گردشگری تکیه گرد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ازساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر در تکیه خاتون ابادی برگزار خواهد شد که عموم شهروندان و گردشگران می‌توانند در این رویداد شرکت فرمایند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6094464

دیگر خبرها

  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی صفر
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری