Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استفاده بهینه نکردن و یا این امکانات را اختیار دشمن قرار دادن و امکانات را برای تفرق به کار بردن را یک گناه جمعی نابخشودنی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مولوی نذیر احمد سلامی، یکشنبه(14 دی) در گردهمایی تقریب مذاهب(شیعه و سنی) گفت: در طول تاریخ و هر زمان که زمینه ای برای وحدت امت اسلامی و تقریب فراهم شده دشمنان دست و پا زدند و با حیله و حربه های مختلف کاری کردند که نگذارند امت اسلامی به وحدت برسد و حاج قاسم از این توطئه ها آگاه و دشمن شناس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بازخوانی حوادث تاریخی قرن دهم هجری گفت: در یک طرف جهان اسلام خلفای عثمانی با هر نقص و عیب اما سمبل عزت مسلمین بودند، در ایران شاهان صفوی پیروز شدند و سلسله صفویان ریشه مذهبی داشت؛ در شبه قاره هند هم سلاطین مغول حاکم بودند که گرچه در یک برهه از تاریخ، اسلام را ویران و کتابخانه های اسلامی را سوزاندند اما باز توفیق یافتند در شبه قاره هند حاکم شدند و همه سلاطین جز یکی، بقیه تفکر اسلامی داشتند.

 

 

وی ادامه داد: در این برهه از زمان زمینه مساعد شده بود و دعوت گران وحدت اسلامی توجه کردند وحدتی را که می توانستد بوجود آوردند اما دشمنان، صفوی را با عثمانی ها بر اساس تعصبات مذهبی رو در روی هم قرار دادند و ترکان را با اعراب بر مبنای قومیت و نتیجه آن شد خلافت عثمانی از هم پاشید و کشورهای عربی تقسیم و قدرت اسلام به ضعف کشانده شد.

 

 

مولوی احمدسلامی گفت: اینها همه مکر و دسیسه استکبار غرب بود و سردارسلیمانی از این مسائل آگاه بود و هر شخصی که وجدان داشته باشد و از توطئه دشمن آگاه باشد امت را به وحدت دعوت می کند و حاج قاسم مردم را دعوت به وحدت می کرد و در این راستا مسافرت هایی به کشورهای اسلامی داشت.

 

 

وی از اهداف محوری حاج قاسم به دعوت آن شهید به وحدت و تقریب اشاره و تصریح کرد: او از ظرفیت ها و توانمندی های جهان اسلام به خوبی آگاه بود و به خوبی می دانست اگر امت اسلامی بر مبنا و با تکیه به این ظرفیت ها اتحاد و انسجام را در میان خود حاکم کند و با خرد جمعی از این ظرفیت ها و توانمندی ها برای اهداف سیاسی اقتصادی استفاده کنند استکبار جای پایی در جهان اسلام نخواهد داشت.

 

 

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی سیستان و بلوچستان با برشمردن ظرفیت های عظیم اسلام، جمعیت عظیم مسلمین را یک ظرفیت بسیار ارزنده توصیف کرد و با افزودن این مطلب که ظرفیت معنوی جهان اسلام از همه اینها بالاتر است؛ از منابع روزمینی و زیرزمینی و وسعت 33 میلیون کیلومتری جهان اسلام هم به عنوان بخش دیگری از این ظرفیت ها نام برد.

 

 

وی با اشاره به اینکه با اتحاد و انسجام مسلمین، استکبار نمی تواند جایگاهی پیدا کند؛ افزود: آبراه های حائز اهمیت و مسیرهای کشتیرانی در اختیار جهان اسلام است؛ از اندونزی تا مراکش تمام کشورها مثل زنجیر بهم پیوسته هستند و این یک ظرفیت ژئوپلتیک ارزشمند است.

 

 

مولوی احمد سلامی استفاده بهینه نکردن و یا این امکانات را اختیار دشمن قرار دادن و امکانات را برای تفرق به کار بردن را یک گناه جمعی نابخشودنی عنوان و بیان کرد: امروز ذخایر مسلمین در بانک های انگلیس و کاندا و... ذخیره می شود و با آن دستگاه های اقتصادی خود را فعال می کنند و کارگران مشغول هستند و صنایع نظامی شان هم در حال حرکت اما این اسلحه را بر سر مسلمین فرود می آوردند.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رضایت الله ورسول الله را با این کارها نمی توان به دست آورد زیرا روح پیامبر آزرده از تفرق می شود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: تقریب مذاهب شیعه و سنی نذیر احمد سلامی حاج قاسم جهان اسلام ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است