Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@23:01:22 GMT

عضو سابق بلک‌واتر از کشتار مردم عراق دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۱۸۶۱

عضو سابق بلک‌واتر از کشتار مردم عراق دفاع کرد


به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: «اوان لیبرتی» یکی از چهار عضو سابق شرکت آمریکایی بلک واتر که از سوی ترامپ مورد عفو قرار گرفت از به قتل رساندن چند عراقی در سال ۲۰۰۷ دفاع کرد و آن را اقدامی مشروع توصیف نمود. این نظامی سابق آمریکایی گفت در آن لحظه درست‌ترین و بهترین تصمیم را گرفته است.

در حمله شبه‌نظامیان شرکت پیمانکاری بلک واتر به غیرنظامیان عراقی در یک میدان در مرکز بغداد در سال ۲۰۰۷ چهارده نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ نفری که در این کشتار دست داشتند به زندان محکوم شدند اما ترامپ چند هفته باقی مانده به پایان ریاست جمهوری خود، آنها را عفو کرد. لیبرتی در بدو خروج از زندان در مصاحبه‌ای گفت: عمیقاً مطمئن هستم که کار درستی انجام دام و عمرم در زندان تلف شد؛ نسبت به آنچه در آن روز انجام دادم اطمینان دارم و در مورد آن نیز آرامش خاطر دارم.

آزادی این افراد باعث بروز موجی از خشم و ناراحتی در میان مردم عراق و فعالان حقوق بشری آمریکا شده است به طوریکه بازرس ویژه اف‌بی‌آی که سالها روی این پرونده کار می‌کرده از عفو این قاتلان ابراز تاسف کرد و گفت امروز روز شرم آمریکا است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا بلک واتر غیرنظامیان عراقی ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • واکنش پلیس به صحبت‌های جنجالی فوتبالیست سابق بعد از خفت شدن!
  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال / واکنش پلیس به اظهارات امین منوچهری
  • جزئیات حمله به بازیکن سابق استقلال (+عکس)
  • این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • واکنش پلیس به صحبت‌های مهاجم سابق استقلال تهران
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق