Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:37:03 GMT

بازداشت ضاربان جنگل بانان تالشی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۲۱۱۲

بازداشت ضاربان جنگل بانان تالشی

قاچاقچیان تالشی که 2 جنگلبان را مجروح کرده بودند بازداشت شدند.

 رئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش در عیادت جنگلبانان مجروح این شهرستان از دستگیری ضاربان خبر داد و گفت: ضاربان شامل پدر و 2 پسر به همراه یک همدست، از بومیان منطقه هستند و سابقه قاچاق چوب دارند.

میرحامد اختری با بیان اینکه ساعت ۹ شب روز چهارشنبه هفته گذشته گزارشی مبنی بر قاچاق چوب آلات جنگلی در منطقه جوکندان شهرستان تالش به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استادستگیری ضاربان جنگل بانان تالشین گیلان رسید ، گفت: براساس این گزارش، قاچاقچیان چوب بعد از بریدن درختان جنگلی، اقدام به حمل چوب آلات با 3 قاطر کرده بودند که نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعزام و با 3 قاچاقچی چوب مواجهه و برای مقابله با آنان وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی یک نفر را بازداشت کردند و 2 قاچاقچی دیگر متواری شدند.---

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت در مسیر بازگشت با 2 قاچاقچی چوب و یک همدستش مواجه شدند، گفت: قاچاقچیان چوب در منطقه ای تاریک به نیروهای یگان حفاظت حمله ور شده و با چوب و چماق اقدام به ضرب و شتم نیروها کردند.
اختری با اشاره به مصدومیت شدید دو تن از نیروهای یگان حفاظت، افزود: این نیروها از طریق تماس با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
وی گفت: بلافاصله با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان تالش اقدامات لازم برای دستگیری متخلفان انجام شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ؛ قطع درختان جنگلی، قاچاق چوب، ضرب و شتم و همدستی با قاچاقچیان را از جمله جرایم تعریف شده برای این قانون شکنان عنوان کرد و گفت: یکی از نیروهای یگان حفاظت از ناحیه دست و گونه دچار شکستگی شده و به یکی از چشمانش هم آسیب شدید وارد شده و نفر دوم نیز دچار کوفتگی شدید شده است.
اختری با بیان اینکه نیروهای بی ادعای منابع طبیعی و جنگل بانان در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات، از جانشان گذشته و به طور شبانه روزی در حال حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع و انفال هستند، عنوان کرد: در راه حفاظت از انفال شهدایی همچون «شهید پیروی» و «شهید غفاری» را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده ایم.
وی ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی و مراجع قضایی در دستگیری فوری خاطیان، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی با یگان حفاظت منابع طبیعی برای مبارزه با قاچاق چوب و اشد مجازات برای قاچاقچیان شد و گفت: مردم طبیعت دوست می توانند در صورت مشاهده قاچاق چوب یا تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹( امداد جنگل و مرتع) اطلاع  دهند.صدا وسیما 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاق چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان