Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@08:38:09 GMT

۲ واکسن کرونا در هند تایید شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۲۳۹۵

۲ واکسن کرونا در هند تایید شد

دولت هنداعلام کرد متخصصان تنظیم‌کننده داروهای هند دو واکسن ویروس کرونا یعنی واکسن دانشگاه آکسفورد و دیگری واکسن محلی که با حمایت دولت هند ساخته‌شده است را برای استفاده اضطراری پیشنهاد کردند.

به گزارش ایمنا، وزیر دولت پیش‌از این گفته بود ه واکسن آکسفورد و آسترازنکا در شرف تایید است و این امر زمینه را برای یک کمپین بزرگ ایمن‌سازی علیه کروناویروس در دومین کشور پرجمعیت جهان فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت گفت تصمیم نهایی در مورد این دو واکسن توسط مدیر سازمان کنترل استانداردهای دارو (CDSCO) گرفته خواهد شد. فرایند تصویب نهایی با توجه به‌فوریت واکسن در کشوری که بیشترین تعداد آلودگی به کووید -۱۹ در جهان را پس از ایالات‌متحده دارد، به‌طور رسمی انجام می‌شود.

واکسن دیگر هند، معروف به کوواکسین (COVAXIN)، واکسن شرکت بهارات بیوتک و شورای تحقیقات پزشکی هند است که توسط دولت اداره می‌شود و به‌صورت محلی ساخته‌شده است. رویترز روز جمعه گزارش کرد که اگرچه اطلاعات کمی در مورد نتایج آزمایش‌ها بالینی این واکسن در دست است، می‌تواند تایید شود.

دولت با اشاره به گونه جدید ویروس که برای اولین بار در انگلیس مشاهده شده است، برای اعطای اجازه استفاده محدود در شرایط اضطراری برای منافع عمومی از واکسن کوواکسین به‌عنوان یک احتیاط فراوان، در حالت آزمایش بالینی، به ویژه در زمینه عفونت توسط سویه‌های جهش‌یافته به توصیه کارشناسان استناد کرده است.

دو منبع آگاه از این موضوع به رویترز گفتند که CDSCO احتمالاً دو دوز برای هر دو واکسن با فاصله چهار هفته تصویب خواهد کرد.

پیش‌ازاین پراکاش جاوادکار، وزیر اطلاعات هند به خبرنگاران گفت که دو واکسن دیگر Zydus Cadila’s ZyCoV-D و اسپوتینک وی (Sputnik V) نیز در انتظار تایید هستند که هر دو در هند در حال آزمایش هستند.

وی گفت: «هند تنها کشوری است که چهار واکسن در حال آماده‌سازی دارد.»

منبع: تابناک کد خبر 466080

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هند ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن آکسفورد تزريق واکسن کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دو واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس داوری تایید کرد؛ گل اورونوف به آلومینیوم خطا بود!

اوستون اورونوف اولین گل پرسپولیس برابر آلومینیوم را ثبت کرد.

طرفداری | یکی از کارشناسان داوری اعتقاد دارد گل اول پرسپولیس به آلومینیوم اراک سالم نبوده است.

پرسپولیس در چهارچوب جام حذفی به مصاف آلومینیوم اراک رفته است و سرخ‌ها با نتیجه دو بر صفر جلو هستند.

گل اول پرسپولیس از سوی اوستون اورونوف به ثمر رسید و کادرفنی آلومینیوم اراک به این گل اعتراض داشت.

نوذر رودنیل در گفتگویی تاکید کرد:

اعتراض اعضای تیم آلومینیوم درست بود چون اوستون اورونوف مرتکب خطا شد و بعد از آنکه با خطا کردن صاحب توپ شد، استارت زد و توانست گلزنی کند. داور وسط دچار اشتباه تأثیرگذار شد و گل پرسپولیس سالم نیست.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • کارشناس داوری تایید کرد؛ گل اورونوف به آلومینیوم خطا بود!
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟