Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «اعجاز احمد شاه» به تازگی مسوولیت وزارت کنترل موادمخدر پاکستان را برعهده گرفته است و تا یک سال و نیم گذشته وی به عنوان وزیر کشور فعالیت می‌کرد.

این سیاستمدار پاکستانی با سابقه ۲۰ ساله در مدیریت مبارزه با موادمخدر یک سرتیپ بازنشسته ارتش این کشور است که مسوولیت کلیدی در سازمان اطلاعات و امنیت (ISI) نیز برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعجاز احمد شاه همزمان با سفر رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، روز یکشنبه طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: هماهنگی قابل اطمینان و خوبی میان دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان در امر مبارزه با موادمخدر برقرار است و همواره فضا برای پیشرفت بیشتر در این بخش وجود دارد.

وی تاکید کرد: این یک واقعیت است که هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی نتیجه ۱۰۰ درصد در مبارزه با موادمخدر کسب کند تا زمانی که همکاری و هماهنگی با کشورهای دیگر در جریان نباشد.

وزیر کنترل موادمخدر پاکستان افزود: ایران و پاکستان نه تنها در یک منطقه مشترک قرار دارند بلکه همسایه یکدیگرند و برای موفقیت بیشتر در مبارزه با پدیده شوم موادمخدر نیاز به تقویت مکانیسم همکاری و اقدامات هماهنگ بیشتر میان دو کشور است.

وی تاکید کرد: هماهنگی خوبی میان دو کشور وجود دارد و باید گفت که ما نمی‌توانیم جداگانه کار کنیم بنابراین همیشه فضایی برای تقویت و پیشرفت بیشتر همکاری‌ها وجود دارد.

اعجاز احمد شاه با تاکید بر نگاه رو به جلوی خود به سفر آتی رئیس پلیس موادمخدر ایران به پاکستان و ابراز خرسندی از اینکه سردار کریمی در گذشته در پاکستان حضور داشته و از نزدیک با وضعیت منطقه به ویژه همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد آشنا است، افزود: ایران و پاکستان دو کشور قربانی معضل موادمخدر هستند و ما مشتاقانه منتظر دیدار با مسوولان ایرانی برای تقویت همکاری‌های خود هستیم.

لزوم جلوگیری از تقاضای موامخدر باید در اولویت قرار بگیرد

وزیر فدرال کنترل موادمخدر پاکستان با یادآوری سفر سال گذشته فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر این کشور (ANF ) به ایران، گفت: بحث‌های مفیدی در جریان این بازدید صورت گرفت و اکنون خوشحالم که فرصت تبادل نظر با رئیس پلیس موادمخدر ایران را در پاکستان می‌توانم داشته باشم.

وی افزود: دیدگاه من در زمینه کنترل موادمخدر با سایر افراد کمی متفاوت‌تر است و خواستار طرح آن با طرف ایرانی هستیم. من حامی اجرای قوانین و مجازات عوامل دخیل در تولید، توزیع، حمل و قاچاق موادمخدر هستم اما فکر می‌کنم باید در زمینه کاهش تقاضا کار کنیم.

اعجاز شاه اظهار داشت: اگر تقاضای هر چیزی وجود داشته باشد با وجود تمامی تلاش‌ها، عرضه آن ادامه خواهد یافت. بنابراین پاکستان مصرانه درصدد جلوگیری از تقاضای موادمخدر چه در کشور و کاهش آن در منطقه و کل جهان است. زمانی که تقاضا کاهش یابد قطعاً عرضه موادمخدر نیز کاسته می‌شود.

وی افزود: هیچ جایی برای کشت خشخاش یا هر نوع ماده مخدر در جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به دلیل قوانین سخت در این دو کشور وجود ندارد اما همه ما مطلع هستیم که تریاک و دیگر موارد مربوط به موامخدر در افغانستان کشت می‌شود.

وزیر کنترل موادمخدر پاکستان اظهار داشت: افغانستان اگر چه سعی در جلوگیری از کشت موادمخدر دارد اما این موارد از افغانستان خارج و به اروپا و دیگر مناطق قاچاق می‌شود. به همین دلیل ایران و پاکستان با مبارزه بی‌امان علیه این پدیده قربانیان اصلی جنگ با موادمخدر محسوب می‌شوند.

مخالف تحریم ایران هستیم

وزیر کنترل موادمخدر پاکستان در پاسخ به این پرسش که تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با پدیده شوم موادمخدر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: موضع دولت اسلام‌آباد در این خصوص مشخص است و ما خواستار لغو تحریم‌ها هستیم.

لزوم تقویت تبادل اطلاعات میان ایران و پاکستان

اعجاز احمدشاه، موادمخدر را یک پدیده شوم جهانی دانست و تاکید کرد: برای غلبه بر این معضل نیاز به همکاری نزدیک همه کشورها به ویژه کشورهای آسیب پذیر از جمله تعامل مفید در بخش تبادل اطلاعات است.

وی از سابقه فعالیت خود در سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان گفت و افزود: باید یک مجمع قوی داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات حساس را با یکدیگر مبادله کنیم، اطلاعاتی که قوی و قابل واکنش باشد.

وزیر کنترل موادمخدر پاکستان بر تقویت تبادل اطلاعات با جمهوری اسلامی ایران، اشتراک گذاری تجربیات به ویژه در حوزه کشف و ضبط موادمخدر و برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک تاکید کرد و گفت: در دیدار آتی خود با رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا موضوع تقویت تبادل اطلاعات و بهره برداری از تجربیات یکدیگر را مطرح خواهم کرد.

وی همچنین خواستار استفاده از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر برای مقابله با موادمخدر، شناسایی راه‌های قاچاق شد و افزود: تنها با اشتراک گذاری موثر اطلاعات می‌توانیم همکاری‌های محکمی در این زمینه داشته باشیم.

همکاری موثر در مدیریت مرزها

اعجاز احمد شاه گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای مقابله با پدیده قاچاق موادمخدر ابتکارات بسیاری را به اجرا گذاشته‌اند و تقویت همکاری‌های مشترک در مدیریت مرزها نیز می‌تواند به تحکیم این مناسبات کمک کند.

وی با تمجید از زیرساخت‌های قوی ایران در نوار مرزی مشترک با پاکستان، افزود: تردد در بخش ایرانی برای نیروها و سایر افراد به دلیل زیرساخت‌های مناسب آسان است درحالی که پاکستان تلاش دارد تا در مسیر تقویت زیرساخت‌های مرزی حرکت کند و می‌توانیم با امنیت مرزهای مشترکمان با ایران قاچاق انسان، موادمخدر و معضل تروریسم را مهار کنیم.

عملکرد صفر نیروهای خارجی در افغانستان برای مقابله با معضل موادمخدر

وزیر کنترل موادمخدر پاکستان گفت: افغانستان همسایه مشترک ما و ایران است. البته ما نمی‌توانیم وضعیت جغرافیایی آنان را تغییر دهیم اما مطالبه ما سرزمین عاری از تولید موادمخدر در این کشور همسایه است.

وی افزود: علی رغم حضور نیروهای خارجی به رهبری ناتو در افغانستان هیچ کاری برای جلوگیری از تولید موادمخدر و قاچاق آن انجام نشد، لذا ایران و پاکستان به قربانیان کشت و انتقال موادمخدر از افغانستان تبدیل شده‌اند و باید جلوی آن گرفته شود.

براساس این گزارش، سردار «مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا قرار است فردا با مقامات پاکستانی پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه در مبارزه با موادمخدر گفت وگو کند. 

وی صبح امروز با استقبال مسوولان ستاد نیروهای مبارزه با موادمخدر پاکستان در راس یک هیات وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان سردار کریمی مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان سردار کریمی مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران مبارزه با موادمخدر ایران و پاکستان پلیس مبارزه برای مقابله تبادل اطلاعات اسلام آباد رئیس پلیس همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدار‌های صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدار‌هایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آن‌ها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آن‌ها همکاری‌های خوبی با کشور‌های همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آن‌ها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشور‌های آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاورد‌هایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • راه‌های موثر برای کنترل و تاخیر پیری (فیلم)
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی