Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:58:47 GMT

استفاده از کنجد در نانوایی‌ها ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۲۹۷۶

استفاده از کنجد در نانوایی‌ها ممنوع است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمینی‌شهر گفت: با نانوایانی که اقدام به فروش آرد یارانه‌ای می‌کنند برخورد جدی خواهد شد و از واحدهای صنفی متخلف یک میزان آرد به صورت دائمی کسر می‌شود.

مصطفی بدیعیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مصوبات کارگروه آرد و نان شهرستان خمینی‌شهر، اظهار کرد: طرح کیل‌گیری (برآورد عملکرد محصولات) رسمی و سنجش میزان آرد مصرفی واحدهای خبازی شهرستان بر اساس قانون محاسبات، از روی قبوض گاز، برق و بیمه کارگران تصویب شد که ظرف یک ماه اتحادیه مربوط باید تمام مدارک لازم را جهت محاسبه کیل‌گیری نانوایان انجام و به اداره صمت ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه بعدی کیل‌گیری رسمی میزان کل آرد نانوایان به صورت انفرادی آغاز و مشخص خواهد شد که چه مقدار از سهمیه برخی نانوایان باید کسر و به برخی دیگر اضافه شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمینی‌شهر با تاکید بر غیرقانونی بودن فروش آرد یارانه‌ای از طرف نانوایان، اظهار کرد: با نانوایانی که اقدام به فروش آرد یارانه‌ای می‌کنند برخورد جدی خواهد شد. از واحدهای صنفی متخلف یک میزان آرد به صورت دائمی کسر خواهد شد و به نانوایانی که مقررات را به خوبی رعایت می‌کنند اضافه خواهد شد.

بدیعیان در مورد منع پخت نان با کنجد گفت: به علت مشکلات بهداشتی، طبخ نان با هرگونه افزودنی از جمله کنجد ممنوع است. با بازرسی اصناف، اداره صمت و بازرسان افتخاری با خبازانی که از کنجد استفاده می‌کنند، برخورد شده و پرونده آن‌ها به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده خواهد شد.

وی در خصوص جابجایی واحدهای نانوایی، خاطرنشان کرد: در مورد تمام واحدهای صنفی که اقدام به انتقال پروانه داشته‌اند از قبیل فوت افراد نانوایی یا جابجایی فردی به خانواده، مصوب شد که جابجایی‌ها رأس ماه آینده انجام و برای تصویب نهایی به استان ارجاع داده شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمینی‌شهر در مورد تخصیص سهمیه آرد واحدهای خانگی پز، گفت: در خصوص آرد خانگی پزها نیز بحث و تبادل نظر انجام شد و با توجه به بازرسی‌هایی که ظرف چند هفته گذشته از همه واحدهای خانگی پز شهرستان انجام شده مقرر شد که افرادی که سهمیه آرد نان خانگی پز می‌گیرند و نان خود را به قیمت‌های مختلف توزیع می‌کنند. ظرف یک هفته قیمت نان را بر اساس میزان خمیرمایه یا میزان چانه خمیر و قیمت رسمی به کمیسیون رسمی اعلام کنند تا به همه نانوایی‌های خانگی پز اعلام شود.

بدیعیان با اشاره به عقب افتادن برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: ۱۸ انتخابات برای اتحادیه‌ها داریم که مراحل اولیه تا استعلام و کمیته تطبیق و هیئت اجرایی برگزار شده است، ولی به علت وضعیت قرمز شهرستان و مصوبه ستاد کرونای استان و کشور انجام نشد، اما با توجه به مصوبه جدید و تغییر وضعیت شهرستان به نارنجی و زرد این انتخابات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان برگزاری وجود دارد و کارهای اولیه آن انجام شده و از نیمه‌های دی‌ماه انتخابات شروع و تا پایان بهمن‌ماه همه انتخابات اتحادیه‌ها برگزار خواهد شد. البته ۴ اتحادیه انتخاباتش نیز در ابتدای سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كنجد نانوايي خمینی شهر خواهد شد خانگی پز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محسنی الحسینی گفت:در راسـتای اسـتقرارساختار جدید نظام صـنفی کشاورزی، انتخابات هیات مـدیره و بازرسـین اتحادیه‌های صنفی کشاورزی (باغبانی و دامپروری) با حضور پرشور اعضای نظام صنفی کشاورزی شهرستان برگزار شد.
محسنی الحسینی افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و حفظ منافع صنفی بهره‌برداران است و مسئولان آن به‌عنوان تسهیل گر امور، پاسخگوی بهره‌برداران هستند.

دیگر خبرها

  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!