Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مولوی نذیراحمد سلامی ظهر امروز در گردهمایی ادیان و مذاهب (شیعه و سنی) در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان اظهار داشت: حاج‌قاسم از همه مسائل تقریبی آگاه بود و یکی از برنامه‌های محوری ایشان تقریب و انگارهای  امت اسلامی بود،  نه‌تنها در میان شیعه و سنی ایران بلکه وحدت و تقریب را دنبال می‌کردند تا میان ملت و امت اسلامی وحدت ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در طول تاریخ و هر زمان که زمینه‌ای برای وحدت امت اسلامی،  تقریب و انسجام  فراهم شده دشمنان دست و پا زدند و کار کردند و با حیله و حربه‌های مختلف که نگذارند امت اسلامی به وحدت برسد.

مولوی سلامی  گفت: حاج‌قاسم از همه این توطئه‌ها آگاه و دشمن‌شناس بود و اگر ما دشمن را بشناسیم هیچ وقت فریب آن را نمی‌خوریم و زمانی ما فریب دشمن را می‌خوریم که از دشمن آگاهی نداشته باشیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در شبه قاره هند هم سلاطین مغول حاکم بودند و یک برهه از تاریخ اسلام را ویران و کتابخانه‌های اسلامی را سوزاندند، اما باز هم خداوند متعال آنها را توفیق داد در شبه قاره هند حاکم شدند و همه سلاطین به  جز یک  نفر مابقی همه تفکر اسلامی داشتند.

وی افزود: شهید سلیمانی از مکر و توطئه‌های دشمن آگاهی داشتند و هر شخصی که از توطئه دشمن آگاه با شد با توجه به شیطنتی که دشمن دارد قطعا امت را به وحدت دعوت می‌کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان سیستان و بلوچستان  ابراز داشت: حاج‌قاسم که مردم را دعوت به وحدت می‌کرد و در این راستا به کشورهای اسلامی مسافرت‌هایی داشت و از این توطئه‌ها آگاه بود.

مولوی سلامی تاکید کرد: از اهداف محوری حاج‌قاسم دعوت به وحدت و تقریب بود و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های  جهان اسلام به‌خوبی آگاه بود و به خوبی می‌دانست اگر امت اسلامی بر مبنا و با تکیه به این ظرفیت‌ها اتحاد و انسجام را در میان خود حاکم  کند و با یک خرد جمعی از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای اهداف سیاسی اقتصادی خود  استفاده کنند، استکبار جای پا در جهان اسلامی نخواهد داشت.

وی گفت: امت اسلامی نزدیک به یک‌میلیارد و نیم‌ جمعیت دارد و این نفوس جمعیتی را هیچ پیروانی به جزء  مسیحیت ندارد.

مولوی سلامی عنوان کرد: این جمعیت عظیم مسلمانان یک ظرفیت  فیزیکی بسیار ارزنده‌ای است و ظرفیت معنوی ما از همه اینها بالاتر است.

سلامی تصریح کرد:  تمام آبراه‌های حائز اهمیت و مسیرهای کشتیرانی در اختیار جهان اسلام قرار دارد و اینها دست‌آویزهای بزرگی هستند که باید امت اسلامی از آنها استفاده کند.

وی  خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی خاورمیانه  مبادی ورودی و خروجی شمال آفریقا، جنوب اروپا و شرق آسیا هستند و علاوه بر اینها جهان اسلام از اندونزی تا مراکش تمام کشورهای اسلامی مثل حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اند و این یک ژئوپولوتیک بسیار ارزشمند است.

مولوی سلامی گفت: این همه امکانات را در اختیار دشمن قرار دادن یا از این امکانات بهینه استفاده نکردن، اینها یک گناه جمعی نابخشودنی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب استان سیستان و بلوچستان  ادامه داد: امروز به خاطر این اختلاف نظرها، دلارهای نفتی خاورمیانه در بانک‌های انگلیس، فرانسه، آمریکا و کاندا و... ذخیره  می‌شوند و از همین پول‌ها صنایع  نظامی و بنگاه‌های اقتصادی آنان فعال و کارگران و کارمندان مشغول و صنایع نظامی در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: با پول مسلمانان اسلحه تولید می‌کنند و بر سر مسلمان فرود می‌آورند و این نتیجه اختلاف و تفرق است.

با این اختلاف‌ها نمی‌توانیم  رضایت خدا و رسول الله (ص) را به‌دست بیاوریم روح پیامبر (ص)از این تفرق و اختلاف آزرده می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است