Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خدمات علمی آیت‌الله مصباح در حوزه‌های علمیه کشور کم‌نظیر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت ارتحال آیت‌‎الله مصباح یزدی، اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی یکی از استوانه‌ها و ذخایر کشور بودند که وفات ایشان خسارت عظیمی را به جبهه و دلدادگان انقلاب اسلامی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح جزو افرادی بودند که از آغاز فعالیت‌های انقلابی در کنار امام راحل و پس از آن در خدمت مقام معظم رهبری بودند، افزود: ایشان از همه تلاش و توان خود برای دفاع از نظام استفاده کرد.   نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آیت‌الله مصباح یزدی در دوران شاه مبارزات گسترده‌ای را علیه رژیم داشته و در ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی و نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی (ره) مشارکت فعالی داشتند.   عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زندان قیطریه حبس شدند، ایشان در آن زمان نامه مفصلی به امام نوشته و ایشان را به ادامه نهضت تشویق کردند که این نامه موجبات خرسندی امام راحل را فراهم کرد.   آیت‌الله دولابی با اشاره به همکاری آیت‌الله مصباح با نشریه بعثت و راه‌اندازی نشریه انتقام برای مبارزه با رژیم طاغوت، تصریح کرد: ایشان در طول دوران انقلاب نیز خدمات شایانی را ارائه کردند.   وی خاطرنشان کرد: زمانی که آیت‌الله مصباح متوجه برخی کاستی‌ها در کشور شدند با راه‌اندازی موسسه در راه حق توانستند با افکار غرب زده و نفوذ فرهنگ غرب و مادی‌گرایی مبارزه کرده و این تفکرات را کنار بزنند.   نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله مصباح در دوران فتنه حضور فعالی داشتند و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اهداف و توطئه‌های جریان فتنه را آشکار کردند، ادامه داد: ایشان حق بزرگی به گردن انقلاب اسلامی دارند.   عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات علمی و کم‌نظیر آیت‌الله مصباح در حوزه‌های علمیه کشور، بیان داشت: بیش از 100 جلد کتاب ارزشمند علمی از این مجتهد گرانقدر باقی مانده است.   آیت‌الله دولابی یادآور شد: آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان یاردیرین مقام معظم رهبری محسوب می‌شوند که ایشان در پیام تسلیت وفات این مجاهد نستوه نکات ارزنده را بیان کردند.   وی گفت: مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام نام می‌برند.   نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به کارگیری کلماتی همچون عالم ربانی، فقیه حکیم و مجاهد در پیام مقام معظم رهبری نشان دهنده عظمت این عالم بزرگ است.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی مجلس خبرگان رهبری مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عباس کعبی در نشست فصلی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی که در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج (ع) عقیدتی سیاسی انتظامی در قم برگزار شد،  با توصیه به حاضرین برای خواندن مکرر سوره‌های فتح، محمد(ص)، صف و جمعه اظهار داشت: این سوره ها سوره های جهاد ، ایثار و شهادت و حضور در میدان و در کنار ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار(ع) بودن است و اگر الهام بگیریم در کنار ولایت ولی فقیه ماندن است.

وی با عنوان کردن مصائب و سختی های رسالت نبی مکرم اسلام(ص) افزود:  جهاد رسول خدا در هفت مرحله 1-جهاد دعوت2-جهاد مقاومت3-جهاد بسیج نیرو برای تشکیل دولت اسلامی4-جهاد تشکیل دولت اسلامی5-جهاد حفظ نظام اسلامی6-جهاد فتح اسلامی7-جهاد روابط بین الملل دولت اسلامی یود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سنگ زیرین رسالت های بزرگ خودسازی است و در انقلاب ما نیز مراحل جهاد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی این مرجع بی نظیر تقلید آیت الله امام خمینی (ره) در دوران معاصر آغاز و هم اکنون در حال رسیدن به اوج است و دارد به یک قدرت بین المللی نوین تبدیل می گردد که ضربه "وعده صادق" نقطه عطفی در این عرصه بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رکن اصلی عملیات غرور آفرین "وعده صادق" را هدایت ها و رهنمایی ها و رهبری شایسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبری عظیم الشأن فرمودند وعده صادق عزت عظمت شکوه جلال و اقتدار ملت ایران را نشان داد و اراده ملت ایران را به نمایش گذاشت.

وی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: جهاد شما حفظ صیانت و ایجاد تحول معنوی و بصیرتی در کارکنان و خانواده ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد یعنی تبدیل ضعف به قدرت، تهدید به فرصت، کارنامه موفق عقیدتی سیاسی آنگاه بالنده‌تر می‌شود که ببینیم در هر کدام از عقیدتی سیاسی ها چقدر مجاهدانه ضعف ها به قدرت و تهدیدها به فرصت تبدیل شده است و خلاقیت و ابتکارشان چقدر بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بستر‌ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

وی با تاکید به داشتن روحیه جهادی اظهار داشت: روحیه جهادی می تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است، گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و افزود: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید