Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@22:22:02 GMT

آغاز ممیزی املاک شهر تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۵۱۹۶

آغاز ممیزی املاک شهر تهران

ممیزی املاک شهر تهران در ۱۱ منطقه بزودی اجرایی می شود.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه خبری معاونت مالی و اقتصاد شهری، ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران به زودی آغاز می شود.

یدالله کاظمی، رئیس ستاد راهبردی و مجری طرح ممیزی املاک مرحله ششم با بیان اینکه قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری را مکلف کرده که هر پنج سال یکبار ممیزی املاک را انجام دهد، گفت: بموجب این قانون شهرداری با انجام ممیزی و به روز کردن اطلاعات مربوط به املاک و اراضی و همچنین احصا موارد مغایر مجاز به اخذ عوارض از اراضی و ساختمان‌ها و ابنیه شده که بتواند وجوه مربوطه را صرف نوسازی و عمران شهری نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بخشنامه شهردار تهران اشاره و اظهار داشت  فرایند ممیزی از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و به منظور دقت و سرعت در برداشت میدانی امور مربوطه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر واگذار شده که به موضوع ممیزی آشنایی داشته و دستاورد مناسب تری را بدنبال خواهد داشت .

بر اساس این گزارش، در فاز نخست طرح  بدلیل شیوع کرونا  و محدودیت زمانی ، ممیزی در مناطق ۸-۱ و ۲۲-۱۲-۱۱ که  دارای تراکم غیر مسکونی بیشتری هستند اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ممیزی ممیزی املاک شهر تهران ممیزی املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود