Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@19:00:13 GMT

آخرین وضعیت ریتالین در بازار دارویی کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۵۲۹۳

آخرین وضعیت ریتالین در بازار دارویی کشور

درپی انتشار اظهاراتی مبنی بر کمبود قرص ریتالین در بازار، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر حیدر محمدی درباره اظهاراتی مبنی بر کمبود قرص ریتالین، گفت: قرص متیل‌فنیدات در بازار مشکلی ندارد و به وفور یافت می شود. البته برخی اصرار دارند که برند خارجی ریتالین را مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متیل‌فنیدات که به نام برند ریتالین شناخته می‌شود، مشابه تولید داخلی دارد، افزود: باید توجه کرد که برند ریتالین قیمت بالاتری دارد و در عین حال طبق قانون، تعرفه گمرکی هم به آن تعلق می‌گیرد. بر همین اساس از آنجایی که تولید داخلی این دارو در کشور موجود است، میزان کمی از بازار را به نوع برند آن تخصیص می ‌دهیم. باید توجه کرد که نمی‌توان تمام سهم بازار را به واردات اختصاص داد؛ چراکه در این صورت مشخصا اقدامی غیرقانونی صورت گرفته است.

محمدی تاکید کرد: در حوزه داروهایی که مشابه تولید داخلی آن‌ها در کشور وجود دارد، ملزم هستیم که بیشترین سهم را به تولیدکننده داخل اختصاص دهیم. بر این اساس در حوزه داروی متیل‌فنیدات برندهای مختلف داخلی به وفور یافت می‌شود. در عین حال سهمیه کمی نیز برای واردات در نظر می‌گیریم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه برخی پزشکان اصرار به مصرف داروی برند ریتالین دارند. البته نوع برند آن هم در داروخانه های دولتی وجود دارد و به زودی فروش این دارو نیز منوط به ثبت در سامانه تیتک خواهد شد مانند سازو کار موفقی که برای کنترل انسولین قلمی صورت گرفت.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، «دانیل نوبوآ» رییس‌جمهور اکوادور با انتشار پیامی تصاویری اعلام کرد که به علت آنچه «درگیری مسلحانه داخلی» نامید، در پنج استان ساحلی این کشور اعلام وضعیت اضطراری شده است.

روز یکشنبه در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند. رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6093820

دیگر خبرها

  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ