Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فتح اله نوروزی فرماندار شهرستان دشتستان در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان بیان کرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی نقش بسزایی در تغییر وضعیت شهرستان دارد و می‌تواند ما را دچار بحران کند.

او افزود: نباید وضعیت کنونی را ملاک قرار دهیم و این رنگ‌بندی‌ها شکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم شرایط کنونی یعنی وضعیت زرد را حفظ کنیم، همه باید از عادی انگاری دوری کنند.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: هر زمان نتیجه مطلوبی در  مبارزه با کرونا داشته‌ایم فقط با همدلی مردم و سازمان‌ها به‌دست‌آمده است بنابراین رعایت اصول بهداشتی در ادارات، بانک‌ها و اصناف با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال شود و اداراتی که مصوبات را به خوبی رعایت کرده‌اند، برای تشویق به مردم معرفی شوند.

محدودیت تردد در برازجان رعایت شود

نوروزی گفت: با توجه به اینکه نیمی از بستری‌های کرونایی مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است، باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری در خصوص خطرات دورهمی‌های خانوادگی انجام گیرد. همچنین خانواده‌ها محدودیت‌های تردد در برازجان مرکز شهرستان را در ساعت ۹ شب تا ۴ صبح جدی بگیرند و از برگزاری هرگونه دورهمی در فضا‌های بسته خودداری کنند.

بیشتر بخوانید

دغدغه کرونایی ما شب‌نشینی‌های زمستانه است یک پنجم مبتلایان به کرونا در بوشهر، دشتستانی هستند مردم توصیه‌های بهداشتی را همچنان جدی بگیرند

او از اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت خواست بر وضع بازار روز و واحدهای صنفی بیشتر نظارت کنند تا بتوان از ساده‌انگاری‌ها به خصوص در اصناف پیشگیری کرد تا وضعیت شهرستان تغییر نکند، زیرا اولین قشری که از تغییر وضعیت به نارنجی یا قرمز آسیب می‌بیند، اصناف هستند.

رعایت اصول بهداشتی در مساجد 

فرماندار دشتستان با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی در ایام فاطمیه در مساجد و حسینیه‌ها، افزود: از سخنرانان غیربومی در این شب‌ها که می‌تواند باعث تجمع بیشتری شود، استفاده نشود و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی (فیزیکی)، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و محدودیت زمان برگزاری مراسم‌ مد نظر قرار گیرد، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هم با همکاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان بر این موارد نظارت جدی داشته باشند.

نوروزی بیان کرد: برپایی هر گونه نمایشگاه تا اطلاع ثانوی در شهرستان ممنوع است و از بخشداران، شهرداران و همچنین نهاد‌های مردم نهاد می‌خواهیم که نامه‌ای در این خصوص به فرمانداری نفرستند.

صدور مجوز درمان برای خروج از شهرستان ادامه دارد

فرماندار دشتستان گفت: صدور مجوز درمان برای خروج از شهرستان از سوی فرمانداری ادامه دارد و از مردم م‌خواهیم قبل از خروج از شهرستان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی (جریمه خودرو) برگه تردد بگیرند.

نوروزی بیان کرد: در حوزه استان، با کمک خداوند و همراهی مردم و نهاد‌ها خیز سوم را تجربه نکردیم و اگر ساده‌انگاری کنیم به طور قطع خیز چهارم را تجربه خواهیم کرد.

بررسی وضعیت بوستان منابع طبیعی 

او با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از آذر، ادامه داد: در این طرح، یکی از اقدام‌های مهم  گرفتن تست کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی است و در این زمینه در صورت همکاری نکردن خانواده‌ها باید دادستانی و نیروی انتظامی با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.

فرماندار دشتستان  افزود: با توجه به آمار‌های روزانه شبکه بهداشت و درمان، روند شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته روند افزایشی است و باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام دهیم.

نوروزی بر بازدید شبکه بهداشت و درمان و اداره منابع طبیعی از بوستان منابع طبیعی حومه برازجان تاکید کرد و گفت: نتیجه بازدید در اسرع وقت به فرمانداری فرستاده شود تا در زمینه باز یا بسته بودن این مکان تفریحی تصمیم‌گیری صحیحی صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دورهمی خانوادگی ویروس کرونا کرونا ویروس مهمانی کووید19 شبکه بهداشت و درمان فرماندار دشتستان اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق