Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:39:32 GMT

نقاط قرمز بی سوادی در خراسان شمالی مشخص شود

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۵۸۷۲

نقاط قرمز بی سوادی در خراسان شمالی مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد علی شجاعی ظهر امروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی اظهار کرد: اولین سنگ بنای توسعه استان افزایش باسوادی است زیرا تا زمانی که در استان بی سواد داشته باشیم نمی توانیم حرف از توسعه و روش‌های نوین پیشرفت بزنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه سواد آموزی در خراسان شمالی افزود: باید تا دهه فجر جهش زیادی در این حوزه داشته باشیم به طوری که به صورت محسوس تفاوتی در آمار دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار خراسان شمالی ادامه داد: باید موانع و ایرادات سیستم فعلی مشخص شود تا در ادامه ماجرا عملکرد با سرعت بهتری رشد و توسعه یابد.

وی بر لزوم افزایش سرعت سواد آموزی در خراسان شمالی تاکید کرد و افزود: میزان دقیق بیسوادی در استان باید بار دیگر بررسی و احصا شود زیرا پایه آماری دقیقی نداریم.

 شجاعی ادامه داد: باید لکه های قرمز بیسوادی در استان مشخص شوند تا بدانیم باید در چه نقاطی وقت و هزینه خودمان را صرف کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه نباید به آمار دلخوش بود افزود: تمام تلاش ما باید این باشد که پیوسته آمار را رشد و توسعه دهیم.

استاندار خراسان شمالی بیان آسیب‌های حوزه سوادآموزی را لازم دانست و تصریح کرد: باید سیاست‌های تشویقی مشخص و آنها به مردم اعلام شود اما از طرف دیگر باید برای کسانی که به هر دلیلی در مقابل سوادآموزی مقاومت می کنند تنبیهاتی در نظر گرفته شود زیرا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به جامعه آسیب خواهند زد.

وی در ادامه به جامعه بیسواد عشایری استان اشاره داشت و گفت: ۱۷۰ عشایر زیر ده سال اکنون سواد ندارند که این امر خطرناکی است لذا باید هرچه سریعتر طرح سواد آموزی آنها اجرایی شود.

شجاعی در ادامه خطاب به سازمان امور زندان های خراسان شمالی گفت: باید طی ۱۰ روز تعداد بیسوادان زندانی و خانواده های آنان احصا شود و برای باسواد کردن آنها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی تصمیم گیری برای تشکیل کلاسهای سواد آموزی به صورت حضوری را بر عهده فرمانداران هر شهر گذاشت و بیان کرد: آموزش آنلاین برای این قشر امکان ندارد زیرا اکثر آنان سیستمی برای دسترسی به کلاس انلاین ندارند.

شجاعی در انتها گفت: حتماً لازم نیست مراکز یادگیری را افزایش دهیم و برای آن یک محل بسازیم زیرا می‌شود از ظرفیت هایی مانند مساجد برای برگزاری انواع کلاس ها استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی سواد توسعه رشد سواد آموزی خراسان شمالی سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی