Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و نویسنده عراقی شهادت فرماندهان مقاومت را باعث تغییر در قواعد درگیری به ضرر آمریکا دانست و نوشت: آمریکا در آینده‌ای نزدیک قادر نخواهد بود آثار فاجعه بار آن را بر راهبردهای استعماری خود در منطقه و جهان مشخص کند. - اخبار بین الملل -

«سلیمان الفهد»کارشناس سیاسی و نویسنده عراقی در یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری تسنیم،  تحولات منطقه پس از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز ابومهدی المهندس را به نفع آمریکا ندانست و نوشت: آمریکا باید بداند تصور اینکه کنترل امور را بدست دارد، توهم بوده و به خطا رفته و کاریی که مرتکب شده است، سقوط احمقانه قواعد درگیری است و دیگر در آینده‌ای نزدیک قادر نخواهد بود آثار فاجعه بار آن را بر راهبردهای استعماری خود در منطقه و جهان مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: طوفان بعد از این حادثه دردناک (شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی) کمتر از نابودی سرهای این جنایت نخواهد بود.

وی با استناد به این آیه قرآن "وَلَا تَحْسَبَنّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْد رَبّهمْ یُرْزَقُونَ"  (آل عمران/169)  گفت: شهید قاسم سلیمانی نقش قلب تپنده و عقل متفکر جنبش‌های مقاومت در منطقه و مبالغه نیست اگر بگویم در جهان را ایفا می‌کرد و شهید قهرمان ابومهدی المهندس نیز نقش یک انسان عاشق آزادی و شهادت به معنی واقعی با ابعاد عرفانی و انسانی را داشت و در هر کشور و یا منطقه‌ای که این دو شهید نیک سرشت پا نهادند، فقط یک هدف داشتند؛ آزادی ملت‌ها.

متن کامل این یادداشت در زیر می‌آید:

پیروزی‌ها به برکت حضور انساندوستانه و روح مقاومت‌جویانه این دو به ثمر می‌نشست  و جانفشانی در راه زندگی و خوشبختی دیگران عشق را به همه ملت‌ها ارزانی داشتند.

شهیدان سلیمانی و ابومهدی، عراق و سوریه را با اراده از لوث داعش پاک کردند و رویای آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیس و مزدورانشان و تمام کشورهای غربی را نقش بر آب ساختند از همین رو به شیوه‌ای وحشیانه هدف قرار گرفتند.

آمیخته شدن خون این دو شهید مهر تاییدی بر واقعیت همبستگی انسانی در رویارویی با ظلم و ظالمین است ... در چنین روزی آرزوی سردار سلیمانی تحقق یافت و همانطور که می‌خواست پرچمدار شهادت شد.. شهیدی که در آستانه 62 سالگی قرار داشت 40 سال از زندگی خود را در فعالیت نظامی سپری کرد و از جبهه‌ای به جبهه‌ای دیگر منتقل می شد و با صدای گلوله و خمپاره زندگی کرد و چشم برهم نگذاشت و آرزو داشت مانند دوستان شهیدش به آرامش برسد و به آنچه می‌خواست رسید.

سال 1989م زندگی حاج قاسم سلیمانی با تحول همراه بود زیرا به عنوان جانشین احمد وحیدی به سمت  فرمانده قدس سپاه پاسدران تعیین شد تا تاثیر خود را در مهم ترین تحولات منطقه به ثمر برساند تا جایی که مجله نیوزویک آمریکا او را قاتل آمریکا توصیف کرد که البته این مدال افتخاری برای او در دشمنی با آمریکا است.

اما شهید ابومهدی المهندس نیز فرد مورد تعقیب واشنگتن بود زیرا به فرماندهی عملیات نظامی علیه نیروهای آمریکایی متهم شده بود و مجبور شد پست خود در پارلمان عراق را تا زمان خروج نیروهای آمریکایی از کشورش کنار بگذارد.

پس از تشکیل حشدشعبی وی به عنوان معاون فرمانده این نیروها تعیین شد و در تمام جبهه‌ها حضور میدانی داشت و نقش برجسته‌ای در برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن داعش و نابودی آن در عراق ایفا کرد.

ترور سلیمانی و ابومهدی المهندس یک رخداد گذرا نیست بلکه تصمیمی است که دولت آمریکا با شعله ورد کردن منطقه و با کمترین ارزیابی اتخاذ کرد و تلاش کرد زمان را به عقب بازگرداند و نتایج حاصل از ایستادگی محور مقاومت در لبنان، سوریه ، یمن، عراق و فلسطین را محو کند.

اما آمریکا از آنچه به دنبالش است و آرزویش را دارد، دور است.

شهید سلیمانی؛ از میدان جهاد تا تلاش برای تقریب مذاهب/ یادداشت اختصاصی رئیس جماعت اهل تسنن عراقیادداشت استاد مصری| سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس؛ فرماندهانی فراتر از مرزهامصاحبه|تحلیلگر آمریکایی: ترور سردار سلیمانی نقطه عطفی در تلاش برای اخراج آمریکا از منطقه بودمصاحبه|کارشناس ترک: علت ترور سردار سلیمانی ناامیدی آمریکا در منطقه استمصاحبه|تحلیلگر آمریکایی: ترور سردار سلیمانی میلیونها نفر را در سراسر منطقه خشمگین کرد

روح این دو به  یک آسمان پر کشید زیرا رفیق راه و جهاد در راه خدا بودند و همانطور که در دنیا یک روح واحد بودند و در یک مسیر گام برداشتند در شهادت نیز با یکدیگر بودند و روح آنان و یارانشان آسمانی شد و این انتخابی از سوی خدا است که شهادت آنان سمبل روح وحدت امت اسلام به ویژه محور مقاومت باشد.

ادامه مشی انقلابی توام با مقاومت در برابر طرح آمریکا بهترین سرفصل وفاداری به خون این شهیدان است و باید تاکید کرد که از امروز به بعد دیگر جایی برای توجیه راه حل‌های این طرح و یا یافتن گوشه و زاویه‌ای برای آن و بازتاب‌های حاصل از آن در منطقه وجود ندارد و آمریکا باید بداند تصور اینکه کنترل امور را بدست دارد، توهم بوده و به خطا رفته است و کاریی که مرتکب شده است، سقوط احمقانه قواعد درگیری است و دیگر در آینده‌ای نزدیک قادر نخواهد بود آثار فاجعه بار آن را بر راهبردهای استعماری خود در منطقه و جهان مشخص کند.

طوفان بعد از این حادثه دردناک (شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی) کمتر از نابودی سرهای این جنایت و عوامل هتک حرمت نخواهد بود، انتقام اجتناب‌ناپذیر است. سلام بر روح شهدا و روزی که چشم به جهان گشودند و لحظه‌ای که به فیض شهادت نائل آمدند و روزی که زنده باز می‌گردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سلیمانی و ابومهدی ابومهدی المهندس سردار سلیمانی قواعد درگیری ترور سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

همشهری نوشت:در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آنها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران