Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@01:41:47 GMT

طرز تهیه برگر گیاهی لبو خانگی متفاوت

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۷۲۷۰

طرز تهیه برگر گیاهی لبو خانگی متفاوت

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه برگر گیاهی لبو خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه برگر گیاهی لبو

روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
پیاز قرمز یک عدد
سیر دو حبه
لبو بزرگ دو عدد
کدو سبز یک عدد
هویج بزرگ دو عدد
جو دوسر پرک ۱۰۰ گرم
نخود ۴۰۰ گرم
ارده ۲۳۰ گرم
زرده تخم‌مرغ بزرگ یک عدد
پیازچه چهار عدد
گشنیز تازه سه قاشق غذاخوری
نمک به مقدار دلخواه
فلفل سیاه به مقدار دلخواه
نان همبرگر شش عدد
آووکادو دو عدد
کلم قرمز کوچک یک عدد

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب‌زمینی شیرین

روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری
سیب‌زمینی شیرین دو عدد
پنیر کبابی ۲۰۰ گرم
سیر بزرگ چهار حبه
فلفل قرمز دو عدد
کاهو یک عدد
اسفناج یک عدد
لبو یک عدد
آب لیمو تازه دو قاشق غذاخوری
ریحان تازه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه برگر گیاهی لبو

تهیه یک ساندویچ برگر گیاهی خوشمزه در خانه کار آنچنان سختی نیست و پیش از این طرز تهیه چند نوع برگر گیاهی مثل برگر سبز، قارچ برگر و برگر بادمجان و پنیر کبابی را به شما آموزش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم می‌خواهیم طرز تهیه یک نوع برگر گیاهی متفاوت با لبو را با هم یاد بگیریم که می‌توانید آن را در کنار سالاد سیب‌زمینی شیرین نوش جان کنید.

برای تهیه این برگر خوشمزه ابتدا یک ماهیتابه بزرگ را روی شعله متوسط گاز بگذارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید و صبر کنید تا کمی داغ شود. پیاز قرمز را ریز خرد کرده و حبه‌های سیر را ریز رنده کنید. سپس پیاز و سیر را به ماهیتابه اضافه کرده و حدود چهار تا پنج دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. لبو، کدو سبز و هویج‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بکنید. سپس آن‌ها را رنده و به ماهیتابه اضافه کنید. به مدت پنج دقیقه مواد را مرتب بهم بزنید تا زمانی که نرم شده و بپزند. پس از پختن، اگر سبزیجات آب انداخت، آب آن‌ها را جدا کرده و دور بریزید.

نخود‌ها را از قبل در آب خیس کنید. سپس همراه با یک دوم فنجان آب در قابلمه ریخته و روی شعله متوسط گاز به مدت ۳۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند. زرده تخم‌مرغ را جدا کنید. جو دوسر پرک، نخود‌های پخته شده، زرده تخم‌مرغ و سه قاشق غذاخوری ارده را به غذاساز اضافه کرده و با یکدیگر ترکیب کنید. مخلوط را در یک کاسه ریخته و سبزیجات پخته شده را به آن اضافه کنید. سپس پیازچه‌ها و گشنیز را ریز خرد کرده و به کاسه اضافه کنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند. نمک و فلفل را مقدار دلخواه به مواد اضافه کرده و دوباره هم بزنید. مقدار نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را کم یا زیاد کنید.

مخلوط به دست آمده را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را مانند گوشت برگر به صورت دایره‌ای درآورده و در یک سینی بگذارید. روی سینی را با سلفون پوشانده و حداقل ۳۰ دقیقه (حداکثر ۲۴ ساعت) در یخچال قرار دهید.

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه ریخته و روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا گرم شود. سپس برگر‌ها را به ماهیتابه اضافه کرده و آن‌ها را به مدت دو تا سه دقیقه سرخ کنید تا هر دو طرف آن‌ها طلایی و برشته شود.
مرحله پنجم

نان‌های همبرگر را باز کنید. هر برگر پخته شده را داخل یک نان همبرگر قرار دهید. روی برگر‌ها کمی ارده بمالید. کلم قرمز را به طول خرد کنید تا رشته رشته شود و آووکادو را هم از عرض برش داده تا تکه‌های نازک از آن را داشته باشید. سپس کلم قرمز و آووکادو را روی برگر‌ها در داخل نان بگذارید. حالا برگر گیاهی لبو شما آماده است؛ آن‌ها را همراه با سالاد سیب‌زمینی شیرین سرو و نوش جان کنید.

چند نکته برای تهیه برگر گیاهی لبو

در صورت عدم دسترسی به آووکادو، می‌توانید آن را حذف کنید.
برای طعم‌دار کردن برگرها، می‌توانید از ادویه‌های مورد علاقه خود مانند ادویه گرام ماسالا استفاده کنید.
در صورت عدم دسترسی به سیب‌زمینی شیرین، می‌توانید از سیب‌زمینی معمولی هم استفاده کنید.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برگر گیاهی برگر گیاهی آشپزی سبک زندگی پارسی خبر سیب زمینی شیرین اضافه کرده روغن زیتون برای تهیه طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود

مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، «عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که ایرنا منتشر کرده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • ۲ خط قرمز در صداوسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • ۲ خط قرمز در صدا وسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده