Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل تأمین قطعات در کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر به‌سرعت برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا رزم حسینی امروز با حضور در شهرستان مشگین شهر و بازدید از کارخانه کامیون‌سازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در صنعت خودرو در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام دادیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده قرار است مشکل تأمین قطعات در کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر به سرعت برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما در سفر یک روزه به مشگین‌شهر در گام نخست از ظرفیت‌های معدنی مشگین‌شهر بازدید کرده و عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره مس و ملیبدن را با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 500 میلیارد تومان انجام دادیم.

رزم حسینی تصریح کرد: مشگین‌شهر با داشتن پهنه‌های معدنی مناسب و ظرفیت خوب استخراج و اکتشاف می‌تواند یکی از مناطق مؤثر در کشور در تولید محصولات معدنی باشد که قطعا در مشگین‌ و خلخال این سرمایه‌گذاری‌ها به اشکال مختلف ادامه پیدا می‌کند.

وی به بازدید خود از کارخانه کامیون‌سازی نیز اشاره کرد و گفت: در این کارخانه با ظرفیت خوب نیروی انسانی ماهر و همچنین ورود این مجموعه به تولید قطعات مختلف آشنا شدیم و مشکل تأمین برخی از قطعات کامیون‌سازی مشگین‌شهر قرار است به سرعت با پشتیبانی وزارت صمت برطرف شود.

‌رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما انتظار نداریم این کارخانه تمام قطعات و مجموعه کامیون را خودش تولید کند بلکه ضرورت دارد با تأمین این زنجیره قطعات و قالب‌های مورد نیاز زمینه تولید و عرضه محصولات این کارخانه به بازار فراهم آید.

سوءمدیریت دلیل فعال نبودن 940 معدن در سطح کشور استصادرات 450 هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی از بنادر غرب هرمزگان ‌نمایش بیش از 200 اثر از موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان در موزه ملی ایران

‌رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل در این بازدید با بیان اینکه هم اکنون در استان پنج پهنه معدن وجود دارد که 12 منطقه مجوز بهره‌برداری را کسب کرده‌اند، گفت: 2 پهنه در منطقه مشگین‌شهر قرار دارد که یک معدن مس در روستای دوست بیگلو با ظرفیت 160 میلیون تن برآورد ذخایر و یک پهنه غنی از معادن زیر زمینی نیز در روستای نیاز شناسایی شده و در مرحله صدور گواهی استخراج قرار دارد.

صادقی از احداث و بهره‌برداری فاز اول کارخانه کنسانتره مس. مولبیدن در روستای دوست بیگلو مشگین‌شهر خبر داد و افزود: در فاز اول سرمایه‌گذاری این طرح پنج هزار میلیارد ریال در بخش احداث کارخانه و پنج هزار میلیارد ریال نیز در بخش معدن توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود و مقدار محصول تولیدی این معدن نیز در سال بیش از ده هزار تن کنسانتره مس و 100 تن کنسانتره «مولیبدن» پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول احداث این کارخانه 350 نفر مشغول به کار خواهند شد، افزود: در بخش معدن 200 نفر و در بخش کارخانه مس نیز 150 نفر به کار گرفته خواهند شد که امیدواریم با حمایت‌ها و افزایش استخراج از این معدن میزان اشتغال در فازهای بعدی بهره برداری افزایش یابد.

انتهای‌پیام/131/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کامیون سازی مشگین شهر کارخانه کامیون سازی سرمایه گذاری مشکل تأمین برطرف شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند

سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور امروز در جمع مردم جنوب غرب تهران گفت: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است. آنچه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توزیع شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع انرژی گفت: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم، امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک