Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، زهره الهیان با اعلام خبر پیشنهاد ثبت روز ۲۹ آذرماه در تقویم به نام بزرگداشت شهید تندگویان، گفت: به تازگی دومین دوره انتخابات مجمع ملی جوانان برگزار شد و در آن شاهد مشارکت بیش از ۹۸ درصد سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان بودیم که در نهایت نمایندگانی از بین جوانان در این انتخابات موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۳ هزار سازمان‌ مردم نهاد در مجمع ملی جوانان به طور تخصصی در حوزه جوانان فعالیت دارند که نشان از ظرفیت عظیم جوانان کشور دارد. ضمن اینکه این مجمع نقش منحصر به فردی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب داشته و خواهد داشت و این انتظاری است که از جوانان انقلابی کشور داریم.

وی تصریح کرد: در پی این موفقیت محمد مهدی تندگویان معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد داد که با حمایت مجلس روز ۲۹ آذرماه هم به نام مجمع جوانان و هم به نام شهید تندگویان که وزیری جوان و انقلابی بود، نامگذاری شود.

الهیان خاطرنشان کرد: فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد را مناسب دانسته و از آنها در تحقق این مهم حمایت می‌کند، چرا که روز ۲۹ آذرماه مصادف با تاریخ خاک سپاری شهید تندگویان است که پس از سال‌ها تحمل رنج ناشی از شکنجه توسط رژیم بعثی صدام به شهادت رسید و پیکر مطهر وی به ایران بازگشت و به خاک سپرده شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نامگذاری این روز به نام شهید تندگویان هم اقدامی در جهت تکریم وی و یادآوری رشادت‌های این شهید بزرگ بوده و هم می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان کشور باشد.

رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد: از مجمع ملی جوانان انتظار می‌رود در راستای تبیین گفتمان شهید تندگویان و افکار، اندیشه و منش ایشان تلاش‌های جدی به عمل آورد.

روز ۹ آبان سالروز به اسارت درآمدن شهید محمدجواد تندگویان است که ۱۱ سال در زمان اسارت به دست نیروهای بعثی چون کوهی مقاوم ایستادگی کرد و با شهادت، پیروزی را در این مبارزه از آن خود کرد. شهید تندگویان بالاترین مقام کشوری جمهوری اسلامی ایران بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط رژیم بعثی به اسارت گرفته شد. وی وزیر نفت کابینه شهید محمدعلی رجایی بود که چهل روز پس از آغاز جنگ تحمیلی اسیر شد.  رهبر معظم انقلاب از شهید تندگویان به عنوان شهید غریب یاد کردند که سال‌های طولانی سخت‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی را تحمل کرد اما حاضر نشد حتی کلامی علیه یاران، همرزمان و هم میهنان خود بگوید. این شهید بزرگ، جان شیرین خود را در اوج جوانی بر سر اهداف والایش گذاشت و با سربلندی تمام به دیار باقی شتافت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان اخبار کنکور شهید تندگویان روز ۲۹ آذرماه مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خانه ‌ملت،متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه، همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.
اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.
ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • معلمِ متفکر
  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد