Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی، مجمع عالی حکمت اسلامی پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر عالم مجاهد و انقلابی، مفسر و حکیم الهی حضرت آیت‌الله علامه حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی «قدس سره» به ملکوت اعلی پیوست و در جوار قرب الهی آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشمند و شخصیت ارزنده که از شاگردان خاص حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) محسوب می‌شدند در طول دوران عمر بابرکت خود با تألیف، تدریس و پرورش شاگردان اندیشمند و فرهیخته، نقشی کم‌نظیر در احیای علوم اسلامی و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی ایفا نمودند. زبان گویا، قدرت استدلال و استقامت در مسیر دفاع از مبانی و ارزش‌های اسلامی، از ایشان الگویی مناسب ساخت تا نسل جدیدی از مدافعان نظام اسلامی و ارزش‌های مقدس اسلامی شکل گیرد.

علامه مصباح یزدی از صاحب‌نظران فلسفه اسلامی و تحول در علوم انسانی بودند که با اندیشه‌های مبتکرانه، نوآوری، طراحی و ایجاد نظام جدید آموزشی و پژوهشی، نقشی فراموش نشدنی در ارتقای آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه ایفا نمودند.

ایشان با ترسیم فضای جدیدی در نقد و بررسی و مواجهه با فلسفه غرب و مباحث فلسفه‌های مضاف، افق تازه‌ای از تعامل و مباحثات علمی گشودند که با توانمندسازی علوم اسلامی به ویژه فلسفه اسلامی به پاسخ‌گویی به پرسش‌های فکری، اعتقادی و سیاسی جامعه پرداختند، ضمن اینکه با تلاش و مجاهدت عالمانه این دانشمند بزرگ در راستای اسلامی‌سازی علوم و شکل گیری علوم انسانی اسلامی، مرزهای دانش‌های اسلامی و حوزوی گسترش یافت. به یقین آثار ماندگار فکری و فلسفی آن اندیشمند والامقام، گنجینه فاخر و پرارزشی برای اصحاب علم و دانش می‌باشد.

مجمع عالی حکمت اسلامی که در سوگ از دست دادن یکی از ناظران معظم خود می‌باشد، ضایعه بزرگ ارتحال این عالم ربانی و حکیم متأله را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»، مراجع عظام، ناظران معظم، حوزه‌های علمیه، بیت شریف به‌ویژه آقازادگان فرهیخته، اندیشمند و سوگوار و به داماد معزز ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه خدای منان برای آن فقید سعید علو درجات، غفران و رحمت الهی و حشر با اهل بیت: و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

مجمع عالی حکمت اسلامی

۱۳ دی ۱۳۹۹

کد خبر 5112936

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مجمع عالی حکمت اسلامی آیت الله مصباح یزدی فلسفه اسلامی قاسم سلیمانی معرفی کتاب آیت الله مصباح یزدی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم ترجمه جشنواره نقد کتاب رادیو مقاومت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب تجدید چاپ شهدای مدافع حرم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران سازمان سمت تازه های نشر مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه شهرستان نمین، تلاش برای نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام و در راس آنها نظام جمهوری اسلامی را از توطئه‌های دشمنان قلمداد کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین عظیم اسدزاده، ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت در آیین گرامیداشت مقام معلم که در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نمین برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم و آگاهی و تاثیر آن در رشد و تعالی شخصیت انسان‌ها، گفت: شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری دارای تفکر عظیم علمی و دینی برای جهان اسلام بودند.

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال نابودی مغزهای متفکر نظام جمهوری اسلامی هستند و با هدف ترور شخصیت‌های علمی و معنوی، سعی در ریشه‌کردن هادیان و مروجان دین اسلام دارند و تنها هدفشان تسلط حاکمان کفر بر جوامع مسلمین است. 

امام جمعه شهرستان نمین ترویج و نشر آثار ارزشمند شهید مطهری را فریضه‌ای مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: هر کدام از این آثار علمی، حکمتی مطهر برای تصفیه و پالایش مغزهای ناپخته افرادی است که با افکار نادرست در پوشش اصطلاح روشنفکرانه بذرهای سمی در روح و جان انسانها می‌کارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدزاده عظمت جهان هستی را در تعلیم و تذکیه نفوس انسان‌ها دانست و تصریح کرد: بنای خلقت، برای علم و راهنمایی بشر است که خدای متعال با تعلیم اسماء و علوم الهی به اولین خلقت انسانی، بنیان جهان هستی را بر پایه علم و منطق پایه‌ریزی کرد و انبیای الهی را در جایگاه معلمان برای هدایت جامعه فرستاد. 

وی به معرفی علمای بزرگ جهان اسلام به عنوان الگوهای رستگاری پرداخت و بیان داد: جاودانگی و موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت متکی به دو عنصر قوی جدیت و پشتکار است که علمای بزرگ از فرصت‌های کوتاه برای اندوختن ذرّه‌ای علم و دانش با هدف گره‌گشایی مسائل دینی و علمی دریغ نکردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد