Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، قتل ۱۱ معدنچی در منطقه "مچ" واقع در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان که امروز به دست ربایندگان مسلح ناشناس صورت گرفت، واکنش شدید جامعه سیاسی و مذهبی این کشور را برانگیخت.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت قتل معدنچیان را برعهده نگرفته است اما دولت پاکستان عناصر تروریستی وابسته به خارج را در این عملیات مقصر می‌داند و همزمان جامعه شیعیان نیز گروه‌های تکفیری‌ را  عامل پشت صحنه این حادثه می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل 'مجلس وحدت مسلمین' از احزاب پیشروی شیعیان در پاکستان در واکنش به قتل فجیع معدنچیانی که همگی به شیعیان "هزاره" در ایالت بلوچستان تعلق داشتند، از دولت عمران‌خان نخست وزیر پاکستان خواست تا  با عوامل این اقدام تروریستی با قدرت و شدت برخورد کند.

علامه  «ناصر عباس جعفری» امروز در بیانیه‌ای ربایش معدنچیان بی‌گناه و قتل وحشیانه آنان به دست عناصر تروریست تکفیری را به شدت محکوم کرد.

نخست‌وزیر پاکستان، وزیر کشور به همراه مقامات دولتی ایالت بلوچستان نیز طی پیام‌هایی حادثه قتل معدنچیان شیعه را محکوم کردند. این درحالی است که تعداد زیادی از افراد متعلق به جامعه شیعیان هزاره در شهر  «کویته» دست به تحصن زده‌اند.

براساس این گزارش، علامه جعفری رهبر برجسته شیعیان پاکستان ضمن اعلام حمایت از تجمع اعتراضی در کویته در محکومیت قتل هدفمند معدنچیان شیعه، هشدار داد که اگر دولت پاکستان به خواسته‌های جامعه شیعیان هزاره مبنی بر بازداشت و مجازات اقدام تروریستی امروز و تامین امنیت برای سایر افراد جامعه، عمل نکند از فردا تجمعات اعتراضی در سراسر این کشور برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: ارتش پاکستان و سایر نهادهای امنیتی و مجریان قانون باید به حرکت درآیند و اجازه ندهند صلح و آرامش ایالت بلوچستان بازیچه دست تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری شود.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان طی پیامی قتل ۱۱ معدنچی در ایالت بلوچستان را قویاً محکوم کرد و از نهادهای امنیتی خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی و سپردن آنان به دست عدالت استفاده کنند.

طی سال‌های اخیر گروه‌های تکفیری و تروریستی از جمله لشکر جهنگوی، تحریک طالبان و داعش مسوولیت حملات مسلحانه و عملیات‌ انتحاری علیه شیعیان در ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده گرفته‌اند.

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان ضمن تقبیح کشتار بزدلانه معدنچیان شیعه در ایالت بلوچستان این کشور اطمینان داد که نظام این کشور تا آخرین نفس عوامل این اقدام تروریستی را تعقیب و آنان را مجازات می‌کند.

برچسب‌ها تروریسم علامه جعفری ایالت بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم علامه جعفری ایالت بلوچستان تروریسم علامه جعفری ایالت بلوچستان اخبار کنکور ایالت بلوچستان اقدام تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد