Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت بارندگی و دمایی پاییز امسال استان کرمانشاه، اظهار کرد: پاییز امسال به طور میانگین در سطح استان ۱۶۴.۸ میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به پارسال ۲۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او میانگین بارش در شهر کرمانشاه در این مدت را نیز ۱۷۸ میلی‌متر اعلام کرد که از بارندگی‌های پاییز سال قبل چهار درصد کمتر و از بارندگی بلندمدت فصل پاییز ۳۹ درصد بیشتر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش پاییز امسال را نیز مربوط به پاوه به میزان ۲۰۴ میلی‌متر دانست که نسبت به سال قبل ۶۶ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت شش درصد کاهش داشته است.

زورآوند تعداد روز‌های بارانی پاییز امسال در استان را ۱۸.۹ روز اعلام کرد که این عدد پارسال ۱۹ روز و در بلندمدت ۱۹.۱ روز بوده است.

او تاکید کرد: تعداد روز‌های بارانی در شهر کرمانشاه نیز امسال ۲۱ روز، پارسال ۲۵ روز و در بلندمدت ۱۹.۶ روز بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت دمای استان در پاییز امسال نیز با بیان اینکه در پاییز میانگین دمای هوا در استان ۱۵.۱ درجه سانتی‌گراد بود، عنوان کرد: این میزان دما پارسال  ۱۴.۶ درجه سانتی‌گراد و در بلندمدت ۱۳.۹ درجه سانتی گراد بوده است.

او میانگین دمای هوا در شهر کرمانشاه در همین مدت را نیز ۱۲.۹ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد که این دما پارسال ۱۲.۶ سانتی‌گراد و در بلندمدت ۱۱.۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پاییز امسال ۶.۷ روز همراه با یخبندان را در سطح استان سپری کردیم، یادآور شد: این تعداد روز در سال گذشته ۱۰.۴ و در بلندمدت ۱۲.۶ روز بوده است.

به گفته این مسئول، پاییز امسال تعداد روز‌های همراه با یخبندان در شهر کرمانشاه ۱۰ روز بوده که این تعداد پارسال  ۲۳ روز و در بلندمدت ۲۲.۹ روز ثبت شده است.

زورآوند درباره وضعیت دما و بارش در فصل زمستان پیش رو نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دمای هوا در سه ماهه زمستان در حد نرمال خواهد بود.

او با بیان اینکه براساس پیش بینی‌ها بارش‌های زمستانی امسال در کرمانشاه نیز در حد نرمال خواهد بود، یادآور شد: بارش‌ها در ماه‌های اول و دوم زمستان کمی کمتر از نرمال و در ماه آخر (خصوصا نیمه دوم اسفند) بیشتر از نرمال است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه اضافه کرد: البته دقت این پیش‌بینی‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است و امکان تفاوت بین دما و میزان بارش‌ها با آنچه پیش بینی شده وجود دارد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کرمانشاه اب و هوا درجه سانتی گراد شهر کرمانشاه پاییز امسال تعداد روز روز بوده بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: آیین رونمایی کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» در زمینه خاطرات شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری» از زبان همسر، نوشته زهرا علیزاده برگزار می‌شود.

فرشاد کشاورزیان در گفت‌وگو با ایسنا، به دیدار تعدادی از اعضاء ستاد مراسم رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز با همسر شهید والامقام رسول هوشیاری اشاره کرد و افزود: سومین جلسه هماهنگی رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز، روایت زندگی شهید رسول هوشیاری از زبان همسر فداکار او برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی شهید رسول هوشیاری متولد سال ۱۳۳۴ دارای شش فرزند(سه دختر و سه پسر) در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۰ در بحبوحه دفاع مقدس در جبهه گیلانغرب به شهادت رسید.

این مقام مسئول افزود: برنامه دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر رسول هوشیاری با همکاری ارشاد، بنیاد شهید، سپاه، کتابخانه و پیشکسوتان دفاع مقدس هماهنگ شده و زهرا علیزاده نویسنده ملایری نیز کتابی تحت عنوان «رقص خون در گلوی پاییز» که خاطرات شهید از زبان همسرشان است را به نگارش درآورده و چاپ شده است.

وی گفت: بنابراین به علت ادای دین نسبت به این شهید عزیز که هنوز پیکر مطهرش به وطن بازنگشته و همچنین قدردانی از نویسندگان فعال در حوزه ادبیات پایداری، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور تنی چند از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در منزل شهید حضور یافته و ضمن ادای احترام، از خانواده معزز این شهید تجلیل به عمل می‌آوریم.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در این آیین با حضور مسئولان دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به صورت رسمی از کتاب مذکور رونمایی شده و به خانواده شهید عزیز هدیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان