Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@19:23:29 GMT

قاچاقچیان انسان در انتظار محاکمه

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۸۸۷۹

اعضای یک باند که در ازای دریافت پول‌های کلان مهاجران غیرقانونی افغانستانی را به ایران و ترکیه قاچاق می‌کردند، بزودی در دادگاه کیفری محاکمه می‌شوند.

به گزارش ایران، مدتی قبل مردی افغانستانی به پلیس مراجعه کرد و از ربوده شدن برادرش خبر داد و گفت: برادرم وقتی متوجه شد شرایط کاری و درآمد من در تهران مناسب است، تصمیم گرفت او نیز به ایران بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که برادرم می‌خواست غیر قانونی وارد ایران شود، از یک قاچاق‌بر خواست تا او را به تهران برساند.

او ادامه داد: آن طور که برادرم حفیظ می‌گفت، یک قاچاق‌بر مسئول عبور او از مرز و ورود به ایران بوده است. اما چند کیلومتری که از مرز فاصله گرفته‌اند، فرد دیگری مسئولیت او و چند مرد افغان دیگر را به عهده گرفته و آنها را به تهران رسانده است. اما مردی با من تماس گرفت و گفت باید 10 میلیون تومان به او بدهم وگرنه برادرم را آزاد نمی‌کند.

با شکایت مرد افغان، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در تحقیقات اولیه آموزش‌های لازم به برادر حفیظ داده شد تا با قاچاقچیان انسان قرار بگذارد بدین ترتیب یکی از متهمان بازداشت شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که به غیر از حفیظ 5 مرد دیگر نیز در دام مردان قاچاقچی هستند.

بدین ترتیب با هماهنگی‌های قضایی سه متهم افغان و پاکستانی که در کار قاچاق انسان بودند، بازداشت و 6 مرد افغان که یکی از آنها حفیظ بود، آزاد شدند.

یکی از متهمان در بازجویی‌ها گفت: ما سه گروه هستیم. یک گروه خارج از مرزهای ایران و در افغانستان است. این گروه وظیفه‌اش شناسایی افرادی است که قصد مهاجرت غیرقانونی به ایران و ترکیه را دارند. با شناسایی این افراد، به شرط پرداخت 10 میلیون تومان و بیشتر، مهاجران غیرقانونی را تا مرزهای ایران منتقل می‌کنند. بعد از عبور از مرزها، باند دوم که ما هستیم وارد عمل می‌شویم. ما مهاجران افغان را از مرزهای شرقی کشور به تهران، ارومیه و بعد مرز ترکیه می‌بریم. به محض رسیدن به تهران، مهاجران به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته می‌خواهند در تهران بمانند و در اینجا کار کنند اما دسته دوم خواهان مهاجرت به ترکیه هستند. آنهایی که پول ما را ندهند را حبس می‌کنیم و با خانواده‌شان تماس می‌گیریم و از آنها می‌خواهیم که پول قاچاق آنها را پرداخت کنند.

بعد از دریافت پول و تسویه حساب، آنها را آزاد می‌کنیم یا به مرز ترکیه می‌رسانیم. از آنجا به بعد هم گروه سوم وارد عمل می‌شوند و آنها را به شهرهای ترکیه منتقل می‌کنند.با اعتراف سه متهم افغان و پاکستانی پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا مازوت قاچاقچیان انتظار محاکمه ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود

 به گزارش تابناک، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.
با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

منبع: بی بی سی

دیگر خبرها

  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد