Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@23:23:27 GMT

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن خودرو

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۰۱۶۳

فیلتر روغن خودرو در زمان کارکرد آلودگی‌ها را جذب می‌کند و کثیف می‌شود و تعویض نکردن به موقع آن به موتور آسیب می‌رساند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: تعویض فیلتر روغن یکی از مهمترین کار‌هایی است که باید در نگهداری خودرو باید به آن توجه شود. بررسی فیلتر روغن در زمان انجام خدمات منظم اتومبیل در حفظ و سلامت موتور از اهمیت بالاتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از کجا باید متوجه شویم که چه زمانی باید برای تعویض فیلتر روغن اقدام کنیم؟

فیلتر روغن خودرو، میلیارد‌ها ذرات آلودگی را به دام می‌اندازد و به تدریج ذرات ریز آن را کثیف می‌کند. در نهایت، فیلتر آنقدر کثیف می‌شود که روغن تمیز قادر به عبور از فیلتر و ورود به داخل موتور نیست. در این مرحله، ممکن است علائمی را مشاهده کنید که نشان می‌دهد که فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد.

یکی از علائمی که نشان می‌دهد فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد، گرم شدن بیش از حد موتور است. اگر فیلتر خودرو آن قدر کثیف شده باشد که روغن از آن عبور نکند، روغن نمی‌تواند به قطعات موتور برسد، این موضوع باعث اصطکاک بین قطعات متحرک و تولید گرما می‌شود در این صورت ممکن است از قطعات صدا‌هایی نیز به گوش برسد.

اگر متوجه کاهش عملکرد ماشین خود شده اید احتمالا فیلتر روغن کثیف شده است، جمع شدن آلاینده‌ها داخل فیلتر از قدرت موتور برای تولید نیرو می‌کاهد و باعث تیره شدن دود اگزوز می‌شود. فیلتر روغن کثیف باعث نشت روغن در سیستم اگزوز می‌شود. همچنین ممکن است متوجه بوی سوختگی از داخل موتور شوید.

گرفتگی فیلتر روغن ممکن است از عبور روغن به داخل موتور جلوگیری کرده و باعث فشار کم روغن شود. همچنین ممکن است متوجه نشت روغن در زیر وسیله نقلیه شوید.

چرا فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد؟

فیلتر‌های روغن با گذشت زمان خراب می‌شوند، اما عواملی وجود دارد که باعث می‌شود سریعتر از حد متوسط ​​مسدود یا آسیب ببینند که می‌تواند به عواملی از جمله استفاده از روان کننده‌های بی کیفیت، نصب اشتباه فیلتر، خراب شدن مهر و موم فیلتراشاره کرد.

اگر آسیبی در فیلتر روغن تشخیص دادید که ناشی از سایش و پارگی آن نبود باید سیستم روغن کاری وسیله نقلیه خود را بررسی کنید. اگر فیلتر روغن به موقع تعویض نشوید، ممکن است موتور خودرو آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید: معرفی خودرو مگان ۲۰۲۰

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خودرو معرفی خودرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودرو معرفی خودرو فیلتر روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق

خودرو‌های برقی فعلا در سامانه عمومی عرضه خواهد شد و سپس در سامانه مخصوص خودرو‌های برقی عرضه خواهد شد.

با شورای رقابت صحبت‌هایی داشته ایم تا عرضه خودرو‌های برقی تسهیل شود.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو وارداتی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • توقف روند گلزنی عیسی در بدترین زمان ممکن
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)