Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی، در گفت و گو با برنا در رابطه با بودجه 1400 و انتقادات به آخرین بودجه دولت تدبیر و امید گفت: رییس جمهور از همان آغاز تدوین بودجه 1400 تاکیدشان بر این بود که آخرین بودجه دولت دوازدهم مانند سال های قبل باید از ثبات و پایداری لازم برخوردار باشد، اصلا نگاه دولت اینگونه نیست که بودجه 1400 را دولت دیگری اجرایی می کند ضمن اینکه پنج دوازدهم بودجه در همین دولت اجرا می شود، چنین انتقاداتی درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت هیچ گاه نگاه صنفی به موضوع ندارد؛ نگاه دولت ملی است. نگاهمان به بودجه برای کل سال است و مجلس هم بودجه را برای کل سال، مورد بررسی قرار می دهد.

او ادامه داد: بخش قابل توجهی از منابع بودجه مربوط به وزارت اقتصاد است و در همه مولفه ها با دقت لازم و با ارایه تحلیل های علمی، این کار صورت گرفته است. گاهی اوقات در خصوص اوراق سوال می شود به جد اعلام می کنم، رییس جمهور در صحبت هایشان مطرح کردند تا این ساعتی که در خدمت شما هستم، حتی یک ساعت نسبت به سررسید اوراق تأخیر نداریم این یکی از افتخارات است. درست است که تأمین مالی می کنیم اما برخی می گویند از طریق اوراق تأمین مالی نکنیم، اوراق مردم به بانک ها و صندوق ها می آید باید چکار کنیم، برویم از بانک مرکزی استقراض کنیم؟ قطعا بسیار خطرات است و تبعات منفی بیشتری دارد اما اوراق مناسب تر، روان تر، کم هزینه تر و کم زیان تر است و اگر از مردم، تأمین مالی کنیم و اوراق را به مردم بفروشیم شاید یکی از بهترین روش های تأمین مالی بودجه است.

فرهاد دژپسند گفت: موضوع دوم راجع به منابع ناشی از واگذاری ها است، سوال می‌شود که آیا سال دیگر می توانیم 95 هزار میلیارد تومان را واگذار کنیم. اگر یادتان باشد در سال گذشته هم این سوال را داشتیم که مثلا در سال 98 شما چقدر واگذار کردید، تاکنون حدود 33 هزار میلیارد تومان را واگذار و تأمین مالی کردیم و سال دیگر اگر شرایط مساعد باشد و حواشی مربوط به خصوصی سازی مدیریت شود، حتما بدون مشکل قابل حل خواهد بود. در رابطه با مالیات هم خیلی دقت کردیم که مالیات را به گونه ای جلو بریم که خدایی نکرده نگرانی برای فعالان بخش خصوصی و مودیان خوش حساب و مودیان شناسنامه دار ایجاد نکنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی