Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:53:04 GMT

۴۰هکتار از اراضی ملی در پردیس آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۱۲۶۵

۴۰هکتار از اراضی ملی در پردیس آزادسازی شد

محمد قریشی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  آزادسازی اراضی با ۱۴۲ مورد تخریب اجرایی شده و از سوی دستگاه قضایی ۳ حکم قلع و قمع قطعی صادر، و ۱۰۲ پرونده تخلف در سامانه سحاب ثبت شده است.

وی با اشاره به برگزاری گشت های بازرسی روزانه، اظهار داشت: زمینه آزاد سازی بقیه اراضی از طریق ماده ۱۰۰ مهیا شده است و گشت های بازرسی این اداره به طور مستمر توسط بازرسان این اداره برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اظهار داشت:تعداد واحدهای پرورش ماهی زینتی در سطح شهرستان از ۲ به ۳۴ واحد ارتقا داشته و تاکنون ۳۳ مجوز برای تاسیس دامداری (دامهای سبک و سنگین) صادر شده و ۱۲ هزار رأس دام عشایری و مزرعه به ۳۶ هزار دام سبک افزایش یافته و ۸۰ درصد دام‌ها بیمه شدند و برای بیمه تمام دام‌های سنگین و سبک منطقه تا پایان سال برنامه ریزی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش تولید گوشت قرمز، ماهی و مرغ، اظهار داشت:  تولید گوشت قرمز از ۵۸۰ تن به ۷۵۰ تن، تولید گوشت مرغ به ۱۶۸ تن، تولید شیر به ۶هزار تن رسیده و با اقدامات حمایتی  انجام شده، میزان تولید شیر در یک دامداری از ۷ به ۲۶ تن افزایش یافته است.

قریشی از افتتاح ۵۵ واحد صنایع تولیدی و تبدیلی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ۱۵ واحد در بخش دام سبک، پرورش کرم ابریشم، واحد تولید غذای سگ، روزانه ۳ هزار تن و با اشتغالزایی برای ۱۰۰نفر، بسته بندی خرما با اشتغالزایی مستقیم ۱۵نفر و غیر مستقیم ۳۵ نفر با سرمایه ثابت ۱۴ هزار میلیون ریال، بسته بندی ادویه با سرمایه ثابت ۳۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۹ نفر از زنان سرپرست خانواده بخشی از پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال هستند.

قریشی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته، اظهار داشت:  ۳۸ تراکتور برای باغداران شماره گذاری شده و ۱۰۴ پرونده برای تامین تجهیزات کشاورزی مانند تریلر و دنبال بند در دست اقدام است و تسهیلات مالی یاد شده نیز به کشاورزان متقاضی واگذار شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان می توانند برای دریافت وام به بانک کشاورزی مراجعه و برای هر هکتار از اراضی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی شهرستان پردیس تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اراضی ملی شهرستان طرقبه و شاندیز به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان رفع تصرف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، وحید داعی در جمع خبرنگاران از خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی به مساحت 13 هزار و 580 مترمربع بالغ بر 34 میلیارد و 960 میلیون تومان در شهرستان طرقبه و شاندیز خبر داد و گفت: اشخاصی غیرقانونی در اراضی ملی واقع در طرقدر، جاغرق و ابرده علیا شهرستان طرقبه و شاندیز به خاک‌برداری، تخریب، دیوارچینی و نهال‌کاری اقدام کرده بودند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و طبق آرای صادره از مراجع قضایی خلع ید 13 هزار و 580 مترمربع از این اراضی صورت گرفت و این اراضی ملی به اداره کل راه و شهرسازی بازگردانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره 05137650179 و سامانه تلفن گویای 4 رقمی 1656 تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند