Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد حسین بحرینی طوسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موفقیت، دستاورد اقدامات همزمان و هماهنگ و نتیجه همدلی و وحدت بین تمامی دست‌اندرکاران کنترل این بیماری در استان خراسان رضوی بوده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیماری کووید ۱۹ در مشهد نیز با توجه به جمعیت و شرایط خاص این کلانشهر کاهش چشمگیری یافته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدودیتهای رفت و آمد در خراسان رضوی در همه شهرستانهای استان از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح همچنان ادامه دارد و فقط تغییر در محدودیتهای شغلی رخ داده است به طوری که در شهرهای زرد سه رسته شغلی یک، ۲ و سه می توانند دایر باشند و در شهرهای نارنجی فقط رسته‌های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند.


سیر نزولی کرونا در خراسان رضوی ادامه دارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به وضعیت فعلی کرونا در خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر بر طبق نرم افزار ماسک به غیر از  گناباد، تمامی شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.
دکتر مهدی قلیان اول با اشاره به تداوم سیر نزولی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی افزود: تا روزهای پایانی هفته گذشته فقط سه شهرستان گناباد، مشهد و بینالود نارنجی بودند که اکنون کلانشهر مشهد و بینالود نیز در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد بستری روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی به ۱۱۸ نفر و تعداد کل بستری شدگان به کمتر از  ۶۰۰ نفر کاهش یافته است در حالی که تعداد بستری های روزانه در اوج بیماری تا ۴۰۰ نفر و تعداد کل بستری شدگان تا ۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه از ۴۸۰ نفر به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته است و تعداد فوتیها نیز از ۵۰ نفر به پنج نفر در روز رسیده است..
قلیان افزود: میزان مبتلایان به کرونا در بخش سرپایی با وجود افزایش تعداد آزمایشهای پی.سی.آر کاهش قابل توجهی یافته است به طوری که نتایج مثبت آزمایشات در بخش سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون به حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است در حالی که این میزان در اوج بیماری بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بود.
وی با ارائه گزارشی از طرح شهید سردار سلیمانی با عنوان مسجد، سنگر سلامت در خراسان رضوی گفت: این طرح نقش مهمی در پیشگیری و کنترل کرونا با کمک دستگاههای اجرایی نظیر هلال احمر و بسیج داشته است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر طبق گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۰۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۵۴۰ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا تربت جام مشهد قلیان نیشابور تربت حیدریه اختصاصی ایرنا گناباد بینالود دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تربت جام مشهد ویروس کرونا تربت جام مشهد قلیان نیشابور تربت حیدریه اختصاصی ایرنا گناباد بینالود دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا در خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی