Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به کشورهای اردن، الجزایر و مراکش سفر می‌کند.

 به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به کشورهای اردن، الجزایر و مراکش سفر می‌کند.

سفر وی از روز یکشنبه سوم ژانویه آغاز شده و تا دوازدهم ژانویه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر با هدف رایزنی در خصوص همکاری اقتصادی و امنیتی با رهبران کشورهای اردن، الجزایر و مراکش انجام می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، شنکر در جریان سفرش بر پایبندی ایالات متحده به "تقویت رفاه اقتصادی، صلح و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا" تأکید خواهد کرد.

شنکر در اکتبر ۲۰۱۹ به مراکش سفر کرده بود.

شنکر با مسئولان دولتی مراکش در مورد فرصت‌های تقویت همکاری اقتصادی و امنیتی برای تقویت شراکت راهبردی بین آمریکا و مراکش به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

پیشتر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز به الجزایر و سپس مراکش سفر کرده بود.

اسپر در جریان سفر خود به مراکش توافقنامه همکاری نظامی بین نیروهای مسلح مراکش و آمریکا امضا کرد.

وزیر دفاع آمریکا در مهر ماه گذشته، در سفری که از سال ۲۰۰۶ بی‌سابقه بود، وارد الجزایر شد تا این سفر فرصتی برای دو طرف جهت پیشبرد همکاری دو کشور در رویارویی با تندروها در منطقه ساحل و درگیری‌ها در لیبی باشد.

مارک اسپر در ابتدای سفر خود گفته بود: آمریکا و الجزایر از دیر باز دو کشور دوست و شریک بوده‌اند و من امیدوار هستم که سفر من در تحکیم این شراکت و این تاریخ مشترک نقش داشته باشد. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: الجزایر و مراکش خارجه آمریکا مراکش سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان