Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد روز یکشنبه با انتشار یک رشته توئیت ضمن بررسی ابعاد این اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا، ترور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را ناقض قوانین بین المللی حقوق بشر خواند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در یک رشته توئیت که روز یکشنبه منتشر شد، ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» توسط نیرو‌های تروریستی ارتش آمریکا را اقدامی خلاف موازین بین المللی حقوق بشر خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این یادداشت توئیتری نوشت: «در کشتن [ترور]ژنرال سلیمانی، یک مقام دولتی [ایران]، توسط نیرو‌های آمریکا دو معیار ضرورت و تناسب رعایت نشد. این [ترور]اقدامی خلاف موازین بین المللی حقوق بشر بود».

کالامارد در ادامه نوشت: «دلیل تراشی‌های ایالات متحده برای توجیه حمله پهپادی خود علیه ژنرال سلیمانی و پس از آن حمله ایران به پایگاه‌های ایالات متحده در عراق فاقد هرگونه شواهدی مبنی بر وجود یک تهدید حتمی و قریب الوقوع بود. روشن است که این حملات [ایران]به تلافی یا برای انتقام گیری انجام شدند».

این گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین نوشت: «یکسال پیش، ترور هدفمند ژنرال سلیمانی در خاک عراق توسط آمریکا نخستین مورد شناخته شده و خارج از چارچوب یک مناقشه اعلامی بود که در آن یک دولت برای توجیه حمله خود به یک بازیگر دولتی، به موضوع دفاع از خود استناد می‌کرد».

کالامرد همچنین افزود: «ما اکنون با این چشم انداز واقعی روبرو هستیم که دولت‌ها ممکن است حذفِ راهبردی مقامات بلندپایه نظامی را در خارج از چارچوب یک جنگ آشکار انتخاب کنند و سپس بکوشند تا این قتل [ترور]را بر پایه گنجاندن هدف موردنظر در زمره "تروریست‌هایی که عامل یک تهدید نامعلوم در آینده هستند" توجیه کنند.

کالامارد در یک پیام توئیتری دیگر تأکید کرد: «و این بدان معناست که ما همچنین با این احتمال روبرو هستیم که تمام نظامیان، در هر کجای این جهان و در هر زمان، ممکن است یک هدف مشروع تلقی شوند.. افزون بر آن، آمریکا با کشتن [ترور]فرمانده سلیمانی در خاک عراق آنهم بدون کسب رضایت این کشور، یکپارچگی سرزمینی عراق را نقض کرده است».

گزارشگر ویژه سازمان ملل در پایان می‌پرسد که چگونه می‌توان قوانین و استاندارد‌ها را برای حراست از تمام افراد اصلاح کرد و اینکه نهاد‌های آماده و قادر به مداخله، اقدام و اصلاح چه نهاد‌هایی هستند. به گفته کالامارد این‌ها پرسش‌هایی هستند که باید پرسیده شوند؛ و پاسخ به این پرسش‌ها باید تقاضای جامعه جهانی و از اولویت‌های بسیار مهم در سال ۲۰۲۱ باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اگنس کالامارد حقوق بشر ترور سردار سلیمانی حمله پهپادی گزارشگر ویژه سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار احمدرضا رادان در نشست هم اندیشی معاونت حقوقی و امور دولت و مجلس، اظهار داشت: یکی از کار‌های ویژه‌ی هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود.
 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، افزود: بار‌ها اعلام کرده ایم که این موضوع کاملا اجتماعی و فرهنگی است، ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

سردار رادان با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست، افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تاثیرگذار همه این‌ها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

وی افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.

وی ادامه داد: امروز فراجا ۴۰ ماموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این ماموریت‌ها ۱۰ الی ۱۵ پیش نیاز دارد، یعنی باید این‌ها باشد تا بتوان آن ۴۰ ماموریت را به درستی انجام داد و یکی از این‌ها برخورد با بی حجابی است.

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح