Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت: "حاج قاسمِ شهید" برای دشمن خطرناک‌تر از حاج قاسم در حال حیات معمولی این دنیاست، چرا که امروز هر مرد و زن و دختر و پسری در عالم اسلام احساس می‌کند باید خودش حاج قاسم باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی "المنار لبنان" به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش، از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرورش‌یافته مکتب امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: سنگ زیربنای تفکر و اندیشه امام خمینی(ره)، ایمان به خداوند متعال بود که عالم را محضر خدا می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی گفت: امروز پرچم امام خمینی (ره) در دست جانشین بر حق او حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و شهید سلیمانی به عنوان یک سردار ولایی و چهره‌ای انقلابی که اقتضای انقلاب را به درستی درک کرده و همه توجه او در این مسیر به امام و مقتدایش بود، در وصیت‌نامه خود سفارش کرده اگر می‌خواهید کشور، نظام و ارزش‌ها آسیب نبینند، باید از، ولی و رهبری تبعیت کرد.

دشمن تصور کرد با ترور حاج قاسم جریان مقاومت متوقف می‌شود

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از این گفتگو به تأثیر ترور سرلشکر سلیمانی در جهان اسلام و منطقه پرداخت و اظهار داشت: حاج قاسم شخصیت تأثیرگذاری بر کل منطقه بود و دشمن تصور کرد با ترور او این خط مسدود می‌شود و جریان مقاومت با از دست دادن سردار و سپهسالار و بزرگ خود متوقف می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه "حاج قاسمِ شهید" برای دشمن خطرناک‌تر از حاج قاسم در حال حیات معمولی این دنیاست، افزود: امروز هر مرد و زن و دختر و پسری در عالم اسلام احساس می‌کند باید خودش حاج قاسم باشد، حاج قاسم تکثیر شده و از وجود ایشان چهره‌های مصمم و خطرپذیر در مواجهه با استکبار و رژیم صهیونیستی پدید آمده است.

مکتب حاج قاسم زنده است

رئیسی با تأکید بر اینکه حاج قاسم شهید شده، اما مکتب او زنده است و همواره انسان‌های آزاده را به پیروی از این مکتب فرامی خواند، افزود: وجود حاج قاسم و مکتبش در دل هاست و از نیرو‌های پراکنده، نیرو‌های منسجم و مصمم در راه هدف ساخته است.

وی ادامه داد: حاج قاسم پرچم برافراشته‌ای است که به ما می‌گوید بدانید رژیم صهیونیستی دشمن دین و دشمن انقلاب است و رژیمی است که باید از بین برود و از بین هم خواهد رفت و بدانید که آمریکا ماندگار نیست و ما امروز افول آمریکا و آمریکایی‌ها را می‌بینیم.

خون حاج قاسم باعث بیداری اسلامی می‌شود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خون امام حسین (ع) عامل جهل زدایی از عالم شد، افزود: خون حاج قاسم هم باعث بیداری اسلامی می‌شود که این که امروز همگان متوجه شده اند دوست و دشمن کیست و ملت‌ها بیش از هر زمانی از آمریکا تنفر دارند، ثمره خون امثال سید عباس موسوی و حاج عماد مغنیه و حاج قاسم سلیمانی است.

رئیسی در بخش دیگری از این گفتگو به تبیین روند پیگیری حقوقی و قضایی ترور شهید سلیمانی پرداخت و گفت: ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان مصداق تروریسم دولتی است که در کشوری ثالث و در زمانی رخ داده که حاج قاسم مهمان رسمی نخست وزیر عراق بود.

وی تصریح کرد: این کار قطعاً یک جنایت است که با هیچ یک از قوانین و مقررات بین المللی و اصول حقوق بشر سازگاری ندارد و آمران و عاملان و کسانی که در این ترور معاونت و مشارکت داشتند قابل تعقیب هستند و این تعقیب نیز، تعطیل نخواهد شد.

ترامپ باید سزای جنایتی که مرتکب شده را ببیند

رئیس قوه قضاییه گفت: ترامپ این جنایت را مرتکب شده و علناً هم در رسانه‌ها اعلام کرده که او دستور این کار را داده است و چه در آمریکا رئیس دولت باشد یا نباشد، باید سزای جنایتی که مرتکب شده را ببیند و تمام کسانی هم که در این زمینه به او کمک کردند یا مباشرت داشتند، شناسایی شده اند.

رئیسی افزود: در ایران دادگاهی ویژه مأمور پیگیری این مساله شده، اما چون محل وقوع ترور در کشور عراق بوده، با مسئولان عراقی مذاکره داشتیم و مسئولان سیاسی و قضایی دو کشور جلساتی داشته اند تا به صورت مشترک این کار پیگیری شود و این پیگیری را تا مجازات همه جنایتکاران رها نخواهیم کرد.

رئیس دستگاه قضا گفت: با وجود اینکه دادگاه بین المللی، مثل دادگاه لاهه یا دادگاه‌های کیفری بین المللی تحت اشراف نظام سلطه هستند، اما ما از پیگیری موضوع نا امید نیستیم و با همکاری عراق و مجامع بین‌المللی مساله را پیگیری می‌کنیم.

حاج قاسم سردار مبارزه با تروریسم و چهره‌ای امنیت‌ساز در منطقه بود

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: حاج قاسم سردار مبارزه با تروریسم و چهره‌ای امنیت ساز در منطقه بود که از نظر همه، مظلومانه به شهادت رسید و کسی که او را ترور کرد، ظالم‌ترین اشقیاست که دستش به خون بسیاری از بی گناهان آلوده است.

رئیسی افزود: سردار سلیمانی پرچم امنیت را علیه داعشی برافراشت که دست‌ساخته آمریکا و اسرائیل است و آمریکایی‌ها کسی را به شهادت رساندند که به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم شناخته شده است و به همین دلیل نه تنها مردم ایران که ملت‌های منطقه و آزادیخواهان جهان از شهادت او متاثر شدند.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: دشمن بر خلاف تصوری که داشت و فکر می‌کرد با ترور حاج قاسم کارش را پیش می‌برد، از این جنایتی که مرتکب شده بسیار خسارت خواهد دید و یقین بداند خودش را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.

رئیسی با بیان اینکه حاج قاسم رمز احیای ظرفیت‌های موجود در کشور‌های مختلف منطقه بود، خاطرنشان کرد: مردم در کشور‌های منطقه مثل افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه و یمن از شهادت حاج قاسم بسیار متاثر شدند و این تاثر با خشم انقلابی و تصمیم قاطع آن‌ها در ضدیت با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها همراه بود که تاکیدی بر آن است که برای انتقام خون حاج قاسم نباید ساکت بنشینیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: سردار سلیمانی ، شهادت سردار سلیمانی ، حاج قاسم ، شهید سلیمانی ، فرودگاه بغداد ، رئیس قوه قضاییه ، رئیسی ، ابومهدی المهندس ، داعش ، ترامپ

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی حاج قاسم شهید سلیمانی فرودگاه بغداد رئیس قوه قضاییه رئیسی ابومهدی المهندس داعش ترامپ رئیس قوه قضاییه شهید سلیمانی بین المللی مرتکب شده حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!