Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استقرار این سامانه تنها مرجع ثبت اطلاعات، گردش فرآیند و صدور مجوزهای مربوط به بهره‌برداری و حمل چوب آلات سامانه مدیریت بهره برداری و حمل چوب آلات است.

وی ادامه داد: این سامانه در پی تفاهم میان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای کنترل و مقابله سیستمی با قاچاق چوب آلات و دستورالعمل اجرایی نشانه‌گذاری، مدیریت و بهره برداری از درختان جنگلی و غیرجنگلی واقع در اراضی مستثنیات اشخاص توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از اول دی ماه سال جاری مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات گفت: بر این اساس ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری موظفند در انجام وظایف خود و نیز صدور مجوزهای  بهره‌برداری از چوب آلات( قطع و حمل) از این سامانه استفاده کنند و  هر گونه مجوز قطع و حمل فاقد کد یکتای سامانه از درجه اعتبار ساقط بوده و عدم ارائه مجوز ثبت شده در سیستم از سوی بهره برداران چه در زمان قطع و چه در زمان حمل به منزله قطع و حمل غیرقانونی تلقی شده و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی کلات گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند محمولات و پروانه‌های صادر شده را با کدهای دستوری مربوطه و در صورت نداشتن تلفن همراه هوشمند با استفاده  از هر نوع تلفن همراه  شماره‌گیری کرده و در صورت عدم وجود مجوز و یا عدم مطابقت محموله چوب آلات با مجوز ثبت شده در سامانه نسبت به ضبط  محموله به عنوان چوب آلات قاچاق اقدام کنند.

محمدزاده افزود: متقاضیان بهره‌برداری و قطع درختان واقع در اراضی مستثنیات هم می‌توانند پس از مراجعه به جهاد کشاورزی و صدور مجوز قطع، مراتب درخواست خود را از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیگیری کنند.

هم‌اکنون سطح جنگل در شهرستان کلات ۵۰ هزار هکتار و سطح مراتع این شهرستان۲۶۰ هزار هکتار است که تحت حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار دارد.

شهرستان کلات در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری قاچاق کلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری قاچاق کلات منابع طبیعی و آبخیزداری قاچاق کلات اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری اداره منابع طبیعی بهره برداری چوب آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی