Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حکومت و دولت باید حقوقی را برای منافع عمومی فراهم کنند و از این حقوق در قانون اساسی کشورمان صراحتاً صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در همه نقاط کشور این حقوق به صورت متوازن توزیع شود عدالت اجتماعی برقرار می‌شود و حکومتی موفق و مطلوب خواهد بود که بتواند عدالت اجتماعی را در جامعه تحقق بخشد؛ اگر در هر جایی عدم توازن و توزیع نابرابر شکل بگیرد عدالت از بین می‌رود. آموزش یکی از مصادیق عدالت است و کودک یا نوجوانی که در یکی از روستا‌های دور افتاده سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند از بچه‌های مناطق پررفاه کشور کمتر نیست؛ وظیفه ما به عنوان دولت فراهم کردن بسترهاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: نظام اسلامی بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبتنی بر استقرار عدالت اجتماعی در دوره‌های مختلف بوده و عملکرد دولت فعلی در این زمینه قابل توجه است. طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان پروژه مثبت و بزرگی در سیستان و بلوچستان است که از مزایای آن مردم استان درآمدزایی کرده و روی پای خود ایستاده و از بازو و توان خودشان تحصیل مال خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه ارتباطات حق‌الناس محسوب می‌شود و جزو مصادیق حقوق اجتماعی افراد است، خاطرنشان کرد: ارتباطات بستر آموزش است تحصیلات دانش‌آموزان و دانشجویان در بستر فضای مجازی بوده و طلاب نیز دروس دینی‌شان را در این بستر می‌آموزند. ارتباطات امروز بستر تجارت است؛ در سیستان و بلوچستان نمونه‌هایی از آن را دیدیم که باعث ایجاد خرده مشاغلی شده که با استفاده از هنر سوزن‌دوزی و هنر‌های بسیار ارزشمندی که در این استان بوده با کمک پلتفورم‌های موجود در کشور و زیرساخت‌های بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افراد امروز تحصیل مال حلال می‌کنند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروزه سلامت بدون ارتباطات ممکن نیست گفت: فناوری‌های ارتباطات بستر سلامت است و در طرح‌هایی که برای کنترل کرونا اجرا شد چه غربالگری و چه طرح شهید سلیمانی یکی از زیرساخت اصلی فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دو نگاه در ارتباطات وجود دارد، یک نگاه که از آن بترسیم و یا یک اتفاق که از آن به عنوان بستر پیشرفت و توسعه استفاده کنیم، تصریح کرد: امنیت زمانی حاصل می‌شود که ما پیشرفت و توسعه پیدا کنیم و این کلام رهبرمعظم انقلاب است که دشمن ما زمانی مغلوب خواهد شد که ما به قله پیشرفت دست یابیم.

او با اشاره به اینکه در ساحت دنیای مجازی امکان رشد و پیشرفت با توجه به استعداد‌های درخشانی که در کشور وجود دارد برای ما فراهم است، بیان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تلاش کردیم دسترسی را به صورت عادلانه فراهم کنیم؛ یکی از کار‌های اصلی ما عدالت ارتباطی و بعد از اینکه ارتباطات در کل کشور مستقر شد بحث توسعه روستایی خواهد بود. ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید تا سال پایانی برنامه ششم توسعه به ارتباطات مجهز شوند. سیستان و بلوچستان بیش از ۹ هزار روستا و آبادی دارد که هفت هزار و ۸۰۰ روستای آن داری سکنه و بیش از سه هزار روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو هزار و ۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل هستند و یک هزار و ۲۰۰ روستای دیگر باقی مانده، گفت: مقرر است در راستای اجرای پروژه ارتباطی باقی مانده این روستا‌ها که معادل پروژ‌های چهار تا پنج استان است، تمام ظرفیت تجمیع شود و اعتبار مورد نیاز تخصیص پیدا کند. برای همه یک هزار و ۲۰۰ روستای بدون اینترنت در سیستان و بلوچستان کد پروژه تعریف و سه فاز تدوین شده که در فاز اول تا پایان دی‌ماه ۲۱۵ روستا باید متصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه براساس آمار وزارت آموزش و پرورش، چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان به دلیل نداشتن دسترسی به شبکه ارتباطی محروم از تحصیل هستند، افزود: این تعداد ۱۲.۵ درصد آمار دانش‌آموزان این استان را شامل می‌شود که به هیج‌وجه قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه ما تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده متعهد به دسترسی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت هستیم، افزود: برنامه عملیاتی خودمان را در سه فاز لحاظ کرده‌ایم؛ فاز یک و دو خیلی نیاز به هماهنگی‌های بین دستگاهی ندارد. زمان پایان فاز دوم پروژه ۲۰ اسفندماه بوده و از این تاریخ باید خروجی‌های فاز سه آماده شود به این معنا که باید جلسات هماهنگی بین دستگاهی را از همین فردا آغاز کنیم. خروجی پروژه ما روستا‌های متصل هستند؛ زمانی که مردم بتوانند سرویس دریافت کنند؛ اگر این پروژه با هماهنگی‌های بین دستگاهی موفق شود می‌توانیم آن را نمونه‌ای برای محرومیت‌زدایی در سایر حوزه‌ها در نظر گیریم.

آذری جهرمی خطاب به مدیران سیستان و بلوچستان گفت: من از همه دوستان و مدیران استانی از صمیم قلب می‌خواهم که این پروژه را پروژه خودشان بدانند و احساس کنند همه بچه‌هایی که در این روستا‌ها ساکن و از دسترسی به شبکه ارتباطی محرومند بچه‌های خودشان هستند. تا پایان اردیبهشت‌ماه هر هفته یکی از مدیران وزارت ارتباطات به مدت یک هفته در سیستان و بلوچستان مستقر خواهد بود و مدیریت عملیات پروژه اتصال روستا‌های این استان را به عهده دارد.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبیاری نوین اشتغال زایی وزارت ارتباطات سیستان و بلوچستان بالای ۲۰ خانوار آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است