Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به دنبال سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشگین‌شهر، اولین کارخانه تولید کنسانتره مس و مولیبدن در این قطب تولید محصولات معدنی آغاز شد تا به سرعت و در کمتر از یک سال با هدف جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی فرآوری این محصولات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قرار است در یک سال آینده و با ایجاد اشتغال برای 350 نفر محصولات معدنی با ارزش نظیر مس و مولیبدن از معادن مشگین‌شهر استخراج و نسبت به فرآوری و صادرات این محصولات با ارزش افزوده بیشتر اقدامات انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بعد از سال‌ها بلاتکلیفی معادن مشگین‌شهر، کار اجرایی در این زمینه انجام شد تا به دنبال استخراج و اکتشاف دو پهنه معدنی در مشگین‌شهر عملیات احداث کارخانه سرعت گرفته و با مشارکت سرمایه‌گذاران فرصت و زمینه تحول مطلوب در این بخش فراهم آید.

صادقی به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه کامیون‌سازی حدیدمبتکران اشاره کرد و افزود: در این شهرک خصوصی و با ظرفیت مناسب سرمایه‌گذار بخش خصوصی فرصت خوبی را برای تولید و اشتغال فراهم کرده به طوریکه در قرارداد امضا شده امروز با آموزش و افزایش مهارت‌آموزی قرار شد زمینه اشتغال 300 نفر نیروی جدید فراهم آید.

او در ادامه گفت: تاکنون در این مجموعه تولیدی فرصت اشتغال برای 450 نفر فراهم شده و تا پایان امسال این ظرفیت همچنان افزایش می‌یابد.

صادقی افزود: در این مجموعه با قولی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در تأمین قطعات مورد نیاز کامیون‌سازی داده‌اند، اولین کامیون با نام چاپار روانه بازار خواهد شد تا در صورت استقبال تولید آن تا سقف 50 دستگاه در هر ماه فراهم آید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا شهرهای مختلف استان به ویژه مشگین‌شهر را به قطب تحولات صنعتی و معدنی تبدیل کنیم تا از این فرصت و بستر فراهم شده در تحولات اقتصادی استان بیش از گذشته استفاده شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خام فروشی محصولات معدنی تولید و اشتغال مشارکت سرمایه گذاران محصولات معدنی معدن و تجارت مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 6098075 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی تمدید شد
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد