Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: اولویت‌بندی‌ ما در عقد تفاهم‌نامه بین سازمان‌ها و نهادهای مردمی، معمولاً زنان سرپرست خانوار است که جرائم غیر عمد مرتکب شده اند.

سید عباس جوهری، سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: موضوع آزادی زندانیان با کمک نهادهای مردمی، بسیج مستضعفان و حقوقدانان در دستور کار قرارگرفته است که درمرحله، هزار زندانی از زندانیان غیرعمد معسر و ناتوان آزاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما در موضوع آزادی زندانیان غیرعمد ناتوان در پرداخت دیون، به دنبال استمرار طرح آزادسازی آن‌ها در سال‌های آینده هستیم.


معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور با اشاره به برخی اولویت بندی‌های مهم سازمان زندان‌ها، ابراز کرد: در عقد تفاهم‌نامه بین سازمان‌ها و نهادهای مردمی، ما اولویت‌بندی‌هایی در این تفاهم‌نامه‌ها داریم، به‌طور مثال در موضوع آزادی زندانیان زن در زندان‌های کشور، معمولاً زنان سرپرست خانوار در اولویت آزادی هستند به طوری که در تفاهم‌نامه بین ما و بسیج نیز این موضوع برای آزادسازی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته‌شده است.

 

 

وی متذکر شد: در موضوع آزادی زندانیان، خانواده‌های بی‌بضاعت و مددجویان ناتوانی که مرتکب جرائم غیرعمد شده اند در اولویت قرار می‌گیرند، البته این با تحت پوشش قرار دادن دیگر گروه‌های معسر و ناتوان در پرداخت دیون آن‌ها منافاتی ندارد، اما اولویت ما آزادی زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های کم‌بضاعت و مددجویان است.


جوهری تأکید کرد: با اجرای طرح آزادی زندانیان ناتوان در پرداخت بدهی، به دنبال آن هستیم دیگر زندانی ناتوانی در زندان نباشد؛ تا پس‌ازآن نیز بتوانیم دیگر گروه‌ها را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.


وی ادامه داد: ما آزادی زندانیان را پایان کار نمی‌دانیم بلکه این اقدام درچرخه اصلاح و تربیت قرار دارد، یک فرد در زندان آموزش‌های فرهنگی اجتماعی و اشتغال‌زایی را فرامی‌گیرد و پس از آزادی نیز ادامه اشتغال، اعطای تسهیلات و توجه به خانواده زندانیان در دستور کار قرار دارد و مجموعه این اقدامات در چرخه اصلاح تربیت زندانیان پیگیری می شود.


معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور تأکید کرد: نگاه جدید قوه قضاییه استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، خیرین و نهادهای متولی است که می‌توانند به ما کمک کنند، کما اینکه اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) امضا شد و بر اساس آن تعدادی از زندانیان آزادشدند.

وی در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: در حقیقت ما می‌توانیم با تمامی نهادها و سازمان‌ها برای آزادی زندانیان معصر و ناتوان قراردادهایی داشته باشیم.


انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: اصلاح و تربیت سازمان زندان های کشور موضوع آزادی زندانیان زنان سرپرست خانوار نهادهای مردمی معاونت سلامت تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند