Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواص ترب سیاه | خواص ترب سیاه برای سنگ کیسه صفرا | خواص ترب سیاه برای سرفه | خواص درمانی ترب سیاه | خواص تزیینی ترب سیاه | ارزش غذایی ترب سیاه | چگونه ترب سیاه خوب انتخاب کنیم؟ | فواید تری سیاه | خواص ترب سیاه برای لاغری

خواص ترب سیاه

ترب سیاه از خانواده ترب است که معمولا برداشت آن در پاییز رخ میدهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ترب سیاه خواص دارویی و درمانی فراوانی برای بدن دارد که ارزش غذایی این گیاه را بالا میبرد . ترب از نظر طب سنتی دارای طبعی گرم است و به همین دلیل در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. در ابتدای قرن بیستم اثر مفید ترب برای معالجه بیماری های کلیوی و تصفیه کلیه، توسط پزشکان سنتی ایران شناخته شد.

ترب دارای انواع گوناگونی بوده و در طب سنتی از انواع مختلف این گیاه برای درمان بسیاری بیماری‌ها استفاده میشود. اثرات و اعمال طبی که برای ترب ذکر شده شامل خاصیت آنتی بیوتیک، مدر، آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب، محرک و قابض میباشد. یکی از مهمترین انواع ترب، ترب سیاه میباشد. از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی و به‌ویژه برای تنظیم عملکرد صفرا استفاده می‌شود. از دیگر خواص ترب میتوان به درمان سرفه و سرماخوردگی، برونشیت مزمن، کاهش ورم مفاصل، تسکین درد سیاتیک و پاکسازی کبد اشاره نمود. برای آشنایی بیشتر با خواص ترب سیاه در درمان بیماری‌ها تا انتها با ستاره همراه باشید.

ترب گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر می رسد. برگ های آن پهن، ناصاف، کرک دار با بریدگی های نامنظم است. گل های آن به رنگ سفید، زرد روشن، آبی روشن و بنفش است که در انتهای شاخه ظاهر می شود.

به طور کلی دو نوع ترب وجود دارد:

ترب سیاه که معمولاً در پائیز برداشت می شود. تربچه که به رنگ های مختلف قرمز و و صورتی و به صورت های دراز و گرد وجود دارد.

ترب سیاه از جمله گیاهانی است که در درمان بسیاری از بیماری های گوارشی مفید است. این گیاه، در فصل پاییز و زمستان با کاهش دمای هوا بیشترین کاربرد را دارد.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص آب تربچه / خواص ضد سرطان آب تربچه / خواص آب تربچه برای قلب خواص ترب سیاه برای سنگ کیسه صفرا

برای دفع سنگ کیسه صفرا و سرفه‌های تشنج‌آور از ترب به صورت زیر استفاده کنید:

در یک ترب بزرگ حفره ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید، به طوری که آب قطره‌قطره از آن خارج شود. سپس مقادیر شکر در حفره ریخته و آن را با آب پر کنید و ترب را در دهانه شیشه یا استکانی قرار دهید که آب آن قطره‌قطره از سوراخ ریز ته ترب خارج‌شده و در داخل شیشه یا استکان پر شود. این آب را چند بار در روز بنوشید.

خواص ترب سیاه برای سرفه

ان از زمانی که سرفه‌های پی در پی راه نفس آدم را بند می‌آورد.در این صورت هیچ‌چیز به اندازه‌ی تربسیاه یک درمان مفید و طبیعی نیست.شربت ترب سیاه باعث می‌شود که مخاط برونشیت روان شده و دفع شود.به همین دلیل هم برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی فوق‌العاده است.

روش مصرف:

مرحله اول:

ترب سیاه را شسته و پوست بگیرید و سپس خرد کنید.ترب‌های خرد شده را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه‌ی نازک شکر یا قند بپوشانید.اجازه دهید به مدت یک روز بماند تا شربت آن دربیاید.

مرحله دوم:

شربت به دست آمده را در یک پیاله ریخته و روزانه ۴ تا ۶ قاشق میل کنید.

ترب سیاه شهرت زیادی برای حفظ سلامت روده‌ها دارد.از سالیان قبل خواص ترب سیاه روی سیستم گوارشی و به ویژه برای تنظیم عملکرد صفرا کاملا شناخته شده است.به این ترتیب که این ترب باعث افزایش ترشح و دفع صفرا می‌شود.

خواص درمانی ترب سیاه

ترب از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از زمان‌های بسیار قدیم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رفته است.

ترب برای دفع سنگ‌های صفراوی مفید است. ترب برای درمان نقرس و روماتیسم مفید است. برگ ترب اگر با غذاخورده شود به هضم غذا کمک می‌کند. آب برگ ترب برای تقویت چشم مفید است. ترب برای درمان یرقان مفید است. تخم ترب درد را تسکین می‌دهد. در صورت مسمومیت غذایی مقداری تخم ترب را همراه با سکنجبین به بیمار بدهید، باعث استفراغ می‌شود و معده را پاک می‌کند. برای مداوای زخم‌های بدن از ترب و عسل ضماد تهیه کرده و روی زخم بگذارید.   دم کرده ترب ادرارآور است و برای درمان حبس البول به کار می‌رود. تخم ترب ادرارآور و قاعده‌آور است. دم‌کرده ریشه ترب تقویت‌کننده بدن است

خواص تزیینی ترب سیاه

عید نزدیک و بساط مهمانی و پرخوری در پیش.خوشبختانه ترب سیاه پشت آن ظاهر سیاه و گوشت آب‌دار و کمی تند خود حاوی ترکیبات بسیار قوی می‌باشد که کبد را تقویت و تمیز کرده و عملکرد صفرا را کنترل می‌کند.برای همین هم برای روزهای جشن و سروری که رژیم را فراموش می‌کنید و حسابی دلی از عزا در می‌آورید خوب است.بالا خر بعد از پرخوری و مصرف انواع مواد غذایی چرب و شیرین باید صفایی به کبدتان بدهید.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص اسپند/ خواص اسپند در لاغری / معجزه اسپند ارزش غذایی ترب سیاه

همه انواع ترب دارای آب، فسفر، قند، پروتئین، آهن، کلسیم و ویتامین های ب۲، ب1، آ و ویتامین ث هستند. تندی ترب سیاه به دلیل وجود ماده‌ای به نام سنوول Senovol و رنگ قرمز بنفش آن به دلیل وجود ماده‌ای به نام کلراید Malvin Chloride است.

جدول ارزش غذایی ترب

 مواد و محتویات مقدار در 100 گرم   انرژی  18 کیلو کالری  چربی  0/1 گرم  پروتئین  0/6 گرم  کربوهیدرات  4/1 گرم  قند 2/4 گرم  فیبر  1/6 گرم  سدیم  21 میلی گرم  پتاسیم  227 میلی گرم  کلسیم  27 میلی گرم  آهن  0/4 میلی گرم  منیزیم  16 میلی گرم  روی  0/15 میلی گرم  منگنز  0/038 میلی گرم  فولات  19 میکرو گرم  ویتامین ث  22 میلی گرم چگونه ترب سیاه خوب انتخاب کنیم؟

موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند.توجه داشته باشید که می‌شود به مدت چند هفته ترب سیاه را در یخچال نگهداری کرد البته به
شرط اینکه آن‌ها را نشسته باشید و داخل یک کیسه‌ی پلاستیکی سوراخ‌سوراخ نگهداری کنید.

خواص ترب سیاه برای لاغری

یکی دیگر از ویژگی های ترب سیاه کمک به کاهش وزن می باشد ترب سیاه دارای فیبرهای رژیمی، ویتامین ها، مواد معدنی می باشد که برای لاغری به آن نیازمندیم شما با مصرف فیبر کمک شایانی به کاهش وزن خود می نمائید.ترب سیاه به دلیل رنگ سیاه خود دارای ویتامین های مختلف A، C و E همراه با موادی معدنی مانند سلنیوم و منیزیم می باشد که می توانند انرژی بدن را افزایش داده و جلوی اشتهای شما را بگیرد تا زیاده روی در مصرف غذا ننمائید.نکته دیگر اینکه ترب سیاه چربی ندارد و بسیار مناسب رژیم غذایی لاغری می باشد.

مضرات ترب سیاه 

زیاده‌روی کردن در خوردن ترب موجب دل پیچه می‌ شود و برای دندان‌ها مضر است. مصرف ترب سیاه در صورت ابتلا به انسداد مجاری صفراوی مضر بوده و باید از خوردن آن اجتناب شود. زیاده‌روی در مصرف همه انواع ترب باعث ایجاد مقادیر زیادی باد در بدن می‌شود و در افرادی که معده مرطوبی دارند، مانع از هضم غذا می‌گردد. اثرات مثبت ترب سیاه چیست؟

پوست سالم
با دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی و محتوای خوب ویتامین B ، می تواند التهابات پوست را نیز برطرف کند و همچنین در برابر چین و چروک ، لکه های پیری و قرمزی تحریک کننده موثر است.

سیستم ایمنی بدن ، ترب سیاه
با ویتامین های بیشمار و میزان بالای ویتامین C ، تقویت خوبی برای سیستم ایمنی بدن است و به دفع باکتری ها و سموم کمک می کند.

کلسترول و فشار خون
ترب سیاه با ترکیبات سالم خود می تواند از نظر کلسترول و فشار خون نیز بر سلامتی تأثیر مثبت بگذارد و این را در سطح سالم نگه دارد. این خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد.

امیدواریم مطلب خواص ترب سیاه برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : ترب ، تربچه و فواید آنها

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گربه سیاه و سپاهان؛ این نبرد، تمام نمی‌شود

به گزارش همشهری‌آنلاین، جدال ۲تیم سپاهان و ملوان در این سالیان تبدیل به یک نبرد کلاسیک و جذاب شده است.

ملوان فصل گذشته با مساوی غیرمنتظره‌ای که در اصفهان از سپاهان گرفت، باعث قهرمانی پرسپولیس شد و جام را از کف طلایی‌پوشان ربود. آنها در بازی رفت امسال هم برتری‌شان را در خانه سپاهان تکرار کردند تا رسما به گربه‌سیاه تیم اصفهانی تبدیل شوند. ملوان که یکی از بهترین فصول خود را پشت سر می‌گذارد، در مسابقه برگشت نیز از حریف پیش افتاد اما در ادامه ۲گل خورد و باخت.

حالا اما با قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی، ۲تیم دوباره به هم خورده‌اند؛ مسابقه‌ای به میزبانی سپاهان که قطعا یک حذف‌شده خواهد داشت و فصل جدیدی از رویارویی این ۲تیم ریشه‌دار فوتبال ایران به شمار می‌آید. ببینیم این بار چه می‌شود.

کد خبر 848623 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه ملوان بندر انزلی جام حذفی فوتبال باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • گربه سیاه و سپاهان؛ این نبرد، تمام نمی‌شود
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها