Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله بیش از چیزی است که دشمن تصور می‌کند.
به گزارش خرداد به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار سید محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی، در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، به ذکر نکاتی پیرامون ایشان پرداخت و تأکید کرد راه سردار ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اولین مصاحبه سردار حجازی با رسانه‌ای خارجی است. بخشی از این مصاحبه را در ادامه می خوانید. 
بیشتر ادعاهای اسرائیل درباره حمله به سوریه دروغ استسردار حجازی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص رژیم صهیونیستی و اینکه میگوید حملاتی به نیروهای ایرانی در سوریه کرده و همچنین درباره سازش برخی کشورهای عربی با این رژیم و اینکه آیا ایران از این مسئله نگران است یا خیر، گفت: درباره حملاتی که ادعا میکنند به ایران وارد کرده‌اند، بسیاری از این ادعاها کذب و ادعاهای تبلیغاتی است. بارها دفتر مستشاری ایران در سوریه به این ادعاهای دروغ پاسخ داده است و گفته که چنین نیست. تصور میکنم چیزی را که اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند مثلا میگویند نیروهای ایران در سوریه مستقر هستند در حالی که ایران هیچ گاه نیرو یا یگان مستقر در سوریه نداشته و بیشتر در حالت‌های مستشاری در سوریه بوده‌اند؛ که گاهی این حضور مستشاری در حد گفتگو و مشورت دادن است و گاهی مستشار در میدان حاضر می‌شود و ارزیابی می‌کند. حضور ایران در سوریه از ابتدا هم شامل استقرار نیرو و یگان نبوده است. مستشاران ما در یگان‌ها حضور داشته‌اند و راهنمایی کرده‌اند، اما اینکه ادعا می‌کنند پایگاه یا پادگانی از ایران را زده‌اند، درست نیست، چون چنین چیزی وجود ندارد. آن‌ها بخوبی می‌دانند که اگر نیرو یا شخصی از ایرانی‌ها را به شهادت برسانند، حتما با پاسخ ایران مواجه می‌شوند. حتما پاسخ می‌دهیم کما اینکه در گذشته پاسخ داده شده است. پس این ادعاها بدون پشتوانه است. بله آن‌ها حملاتی به کامیونی کرده‌اند که ادعا می‌کنند که حمل سلاح می‌کرده یا حملاتی به پایگاه ارتش سوریه کرده‌اند که مدعی هستند مورد استفاده ایرانی‌ها بوده. صدماتی به ارتش سوریه و برخی امکانات انجام شده که به طور مقتضی به آن پاسخ داده شده است.
رابطه سردار با بشار اسد /سردار قاآنی و اسد دیدار کرده‌اندسردار حجازی در خصوص روابط شهید سلیمانی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و روابط ایران و سوریه پس از شهید سلیمانی گفت، نتیجه حضور میدانی شهید سلیمانی و در نتیجه مقایسه آنچه در میدان می‌دید با گزارش‌هایی که به دستش می‌رسید، سبب می‌شد تا بر صحنه اشراف داشته باشد. زمانیکه ایشان با رئیس جمهور می‌نشست و وضعیت میدانی را بررسی می‌کرد، او جزئیات و اطلاعات زیادی با خود برای گفتن داشت. درست است که سیستم ارتش سوریه این اطلاعات را به ایشان می‌داد، اما بیان این اطلاعات از زبان کسی که خودش مستقیم در میدان بوده، اثر دیگری داشت و وی از این اطلاعات بهره می‌برد. بارها به این نکته اشاره کرده است. نکته دیگر اینکه ایده‌ها و طرح‌ها و نظرات خود را برای آقای رئیس توضیح می‌داد و نظرات او را هم میگرفت و مشورت می‌کرد. این جلسات نوعی جلسات عملی و پرثمر بود. ضمن اینکه وقتی آقای رئیس جمهور بشار اسد درخواستی می‌داشت، سریع فراهم می‌شد و این برای آنان جذاب بود.
الان هم همان روابط میان ایران و سوریه برقرار است و به رغم جوسازی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای، هیچ یک از روابط کاهش نیافته. البته جبهه‌های نبرد دیگر مثل سال‌های گذشته فعال نیست مثل زمانیکه ارتش در چند جبهه همزمان می‌جنگید. طبعا حجم فعالیت گذشته دیگر نیاز نیست، اما در صورتی که نیاز باشد، قطعا همان حمایت‌ها تکرار می‌شود.
سردار حجازی در خصوص اینکه آیا دیداری میان سردار قاآنی با رئیس جمهور بشار اسد انجام شده تایید کرد که «بله. انجام شده است».
رابطه حاج قاسم و رهبر انقلاب کم‌نظیر بودسردار حجازی درباره رابطه شهید سلیمانی با آیت‌الله خامنه‌ای و روابط ویژه آنان و ادامه ارتباط ایشان با نیروی قدس گفت، طبعا رابطه‌ای که میان شهید سلیمانی و حضرت آقا بود، خاص و کم‌نظیر بود. شما در برخی این عکس‌ها هم می‌بینید شدت اشتیاق آقا هنگام ملاقات شهید و بالعکس. من بارها دیده‌ام، اما برای اولین باری که دو نفری همزمان خدمت آقا بودیم، دیدم که چه بهجت و شادی‌ای در چهره ایشان به دلیل ملاقات با شهید سلیمانی بود؛ و از علل این هم می‌توان به اخلاص و مجاهدت شهید سلیمانی در راه اهداف واعتقاداتش است... عموما حضرت آقا به همه فرماندهان و خدمتگزاران این لطف را دارند. شما در مراسم نماز شهید سلیمانی و در مراسم ترحیم او مشاهده کردید که چطور سردار قاآنی را تکریم کردند و در کنار خود جای دادند. این نشان‌دهنده این است که جایگاه نیروی قدس و فرمانده آن نزد آقا چگونه است. خب الان دیدارها به دلیل همه‌گیری کرونا کاهش یافته، اما نظارت و هدایت ایشان همچنان هست. 
حضور سردار قاآنی کنار رهبر انقلاب، پیام داشتغسان بن جدو مدیر شبکه المیادین پرسید، پس حضور آقای قاآنی در مراسم نماز و ترحیم شهید سلیمانی در کنار رهبر جمهوری اسلامی پروتکلی نبود، بلکه پیام داشت و سردار حجازی گفت، بله، حاوی پیام بود و اصلا پروتکلی نبود. حتی در مراسم ترحیم نیز ایشان در کنار حضرت آقا نشستند و این پیام داشت.
سردار حجازی در خصوص عملیات ترور نیز گفت، وقتی ترامپ آشکارا اعلام می‌کند که من انجام دادم و من دستور دادم، هیچ جای تردیدی برای ما باقی نمی‌گذارد، اما در خصوص کسانی که این ترور نقش داشته‌اند بله اطلاعاتی داریم، اما شاید صلاح نباشد الان اعلام کنیم... بعد از آنکه داعش آمریکایی در عراق شکست خورد، تصمیم گرفتند که شهید سلیمانی را ترور کنند و این کار را انجام دادند. برچسب ها: سردار سید محمد حجازی ، سردار قاآنی ، شهید سلیمانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سردار سید محمد حجازی سردار قاآنی شهید سلیمانی سردار حجازی شهید سلیمانی سردار قاآنی نیروی قدس بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله با بیان اینکه پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند، گفت: بزرگترین ژنرال ما (شهید حاج قاسم سلیمانی) وصیت می‌کند که روی سنگ مزارم بنویسید سرباز ولایت، این وصیت نشان می‌دهد که بزرگترین ژنرال ما به سربازی ولایت و انقلاب افتخار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ایستادگی و استقامت در برابر نظام استکباری را به مردم مسلمان غزه یاد داد، گفت: قطعا دشمن در برابر اراده قوی مردم غزه و فلسطین کاری از پیش نمی‌برد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز هر مسلمانی خودسازی، ایستادن و استقامت در مسیر حق است.

حجت الاسلام عرب پور تنبیه رژیم صهیونیستی را در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند؛ رژیم صهیونسیتی باید تنبیه شود، به دنبال فرمایشات رهبری این رژیم از ترس سفارت‌های خود را بست و نیروهایش به زیرزمین‌ها پناه بردند.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق در واقع ضرب شست اسلام ناب محمدی به دشمنان بود که باعث سربلندی همه مسلمانان و مستضعفان جهان شد.

وی بیان داشت:عملیات غرورآفرین وعده صادق برای مقاومت بر علیه نظام سلطه و استکبار و در راس آن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بود.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی همت، شجاعت و شهامت را به نیمی از کره زمین تزریق کرد و معنای مقابله با نظام استکبار و سلطه را به مردم دنیا آموخت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه عظمت و موجودیت سپاه پاسداران در جهان تازگی ندارد، اظهار کرد: از همان روز اول که سپاه پاسداران از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پی‌ریزی و مهندسی شد، مبنای کارش را معنویت، جهاد و حرکت در مسیر بندگی خدا قرار داد.

وی سپاه را یک نیروی الهی دانست و گفت: امروز دوست و دشمن معترف هستند که سپاه پاسداران یک نیروی الهی است که در کنار مراجع عضام و روحانیون برای حفظ اسلام ایجاد شده و افتخار سپاه به پاسداری از اسلام در زیر خیمه ولایت در دوران غیبت آنهم به فرماندهی نایب امام زمان (عج) است.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدی سلیمانی تجلیل و حجت الاسلام عسکری به عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه جیرفت معرفی شد.

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند