Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:16:33 GMT

سواد آموزی گامی بدون توقف

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۳۴۶۴

سواد آموزی گامی بدون توقف

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فتحی معاون سوادآموزی استان زنجان صبح امروز دوشنبه در جمع آموزشیاران  زنجان گفت: برخی از افراد جامعه به دلیل شرایط اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و برخی از موانع فرصت آموختن را از دست داده‌اند، بنابراین معتقدیم که در سوادآموزی فرصت  دوباره ای در اختیار این قشر قرار می‌گیرد تا همگان بتوانند با یک عدالت آموزشی از یک فرصت برابر در بحث آموزش بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه رسالت سوادآموزی آموزش بزرگسالان است، افزود: با شیوع ویروس کرونا نیاز به یادگیری شدت بیشتری گرفت و جامعه به این نتیجه رسید که باسواد کردن افراد بی‌سواد بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اکنون که این آسیب اجتماعی خودش را بیشتر نشان داده، به ویژه در خانواده‌هایی که دانش آموزان ابتدایی دارند نیاز است که با همکاری یکدیگر در راستای سواد آموزی گام برداریم.   او افزود: کرونا فرصتی دوباره برای پرداختن به موضوع سواد آموزی مهیا کرد و اکنون اهمیت سوادآموزی بیش از پیش در جامعه نمایان شده است. 

فتحی با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا کلاس‌های سوادآموزی نیز تحت تاثیر قرار گرفت، گفت: اسفندماه پارسال با برنامه‌ریزی‌های مداوم تصمیم بر این شد که سواد آموزی نباید متوقف شود، بنابراین اولین گام استان زنجان در این راستا اعلام شعار "سوادآموزی گامی بدون توقف" بود که در این زمینه برنامه‌های مدونی تدوین شد.

او ادامه داد: با توجه به زیست‌بوم جدید در راستای تعطیل نکردن کلاس‌ها برنامه ریزی شد و در اولین گام نیز آگاهی‌بخشی در دستور کار قرار گرفت و از آموزش دهندگان در سراسر استان زنجان خواسته شد که همواره سلامت سواد آموزان را به آن‌ها تاکید کنند، بر همین اساس در دورترین روستا‌ها آموزش دهندگان ما حضور پیدا می‌کردند و حفاظت بهداشتی و فردی را به سوادآموزان که همانا پدران و مادران دانش آموزان بودند آموزش می‌دادند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مرحله بعد آموزش دهندگان از طریق تلفن در راستای یادگیری سواد آموزان قدم‌های موثری برداشته‌اند و همواره به آن‌ها گوشزد می‌کردند که سوادآموزی تعطیل شدنی نیست.

فتحی به شناسایی پشتیبان‌های خانگی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان خانواده‌ها را به عنوان پشتیبان مشخص کردیم و سپس آموزش دهندگان هر هفته به عنوان یک راهبر دلسوز محتوا‌های آماده شده را به دست سوادآموزان می‌رساند و این چنین پیگیری یادگیری ادامه داشت.

او گفت: در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا ۶۰ قسمت فیلم آموزشی دوره‌های سوادآموزی با عنوان "نون و قلم" در پورتال اداره کل آموزش و پرورش بارگذاری و در دسترس سوادآموزان قرار گرفت و همین طور در برخی از مناطق محروم استان زنجان که امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشت توانستیم ۷۵۰ حلقه دی وی دی در کنار بسته‌های آموزشی دیگر به دست سوادآموزان برسانیم، لذا تا پایان فروردین ۴ هزار و ۷۶۳ دقیقه فیلم توسط آموزش دهندگان در مناطق مختلف به صورت خودجوش تهیه شد و هزار و۳۳۸ دقیقه محتوای دیداری و همچنین ۲ هزار و ۱۳۲  نمونه سوال نیز آماده شد تا در مرحله اول با مشکلی مواجه نشویم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به کمک‌های خیرین در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده بیش از ۹ میلیون تومان وسایل بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش به همت خیرین   تهیه شده و در اختیار سوادآموزان قرار گرفت تا بتوانند با خیال راحت در آزمون‌ها شرکت کنند.

فتحی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش، گفت: با توجه به این سند در راستای مواجهه اقتضایی با کرونا کارگروه تدوین محتوای آموزشی در مرکز استان زنجان راه اندازی شد و متناسب با آن، کارگروه‌های مختلف در مناطق فعال شدند و درهمین راستا در دوره انتقال برای درس فارسی ۳۲۵ دقیقه محتوا، دروس علوم اجتماعی نیز ۳۱۰ دقیقه، درس فرهنگ اسلامی ۲۱۰ دقیقه، درس ریاضی ۵۰۰ دقیقه و برای درس علوم اجتماعی ۱۹۰ دقیقه و در کل هزار و ۵۶۵ دقیقه فیلم آموزشی به صورت محتوا تولید و برای دوره انتقال با رعایت تمام نکات آموزشی و شیوه نامه‌های سازمان در اختیار سواد آموزان قرار گرفت.

او ادامه داد: ۱۱۶ صفحه درسنامه فارسی، ۶۹ صفحه نمونه سوال فارسی، ۷۳ صفحه درس علوم اجتماعی با ۲۹ صفحه نمونه سوال مربوط به آن، ۶۸ صفحه فرهنگ اسلامی، ۷۱ صفحه درسنامه ریاضی و همچنین ۸۱ صفحه درسنامه علوم اجتماعی آماده شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: علاوه بر بازنشر محتوای تولید شده برای دوره سوادآموزی با عنوان نون و قلم، درسنامه‌های دوره سوادآموزی نیز در قالب ۱۰۱ صفحه درسنامه سواد آموزی ۱، ۱۰۰ صفحه درسنامه سواد آموزی دو نیز به همراه ۵۱ صفحه نمونه سوالات آماده شد که در مجموع ۸۶۰ صفحه درسنامه مربوط به دوره انتقال و ۳۰۰ صفحه درسنامه سواد آموزی تولید و جهت بهره مدی سوادآموزان آماده شد.

فتحی گفت: سوادآموزی با برگزاری دوره‌های تحکیم از بازگشت فرد به دوره بی سوادی جلوگیری می‌کند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش زنجان کروناویروس آموزش دهندگان علوم اجتماعی سواد آموزی قرار گرفت صفحه درس آماده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای در فروردین ماه ۱۴۰۳, حدود ۲هزار و۱۹۸ نفر مهارت دیدند و حدود ۱هزار و ۱۹۲نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های بازار کار بیانگر خط‌مشی و تصمیم‌گیری‌های دولت در استقرار و استمرار فرآیندهای توسعه بازار کار است. این تصمیم گیری ها از طریق ایجاد زیرساخت­ ها و بهبود عملکرد وظایف حاکمیتی دولت در بازار کار و اقدامات حمایتی برای بهبود فضای کسب ‌و ‌کار و همچنین تقویت و نهادینه‌سازی فـرآیند پایداری و توسعـه اشتغـال انجام می شود.

وزارت کار، برای تحرک بخشی به بازارکار و ایجاد فرصت­ های شغلی به ­ویژه برای جوانان و فارغ ­التحصـیلان دانشگاهی، زنان و خـانواده‌های کم درآمد در طول اجرای برنامه ششم، اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که ضمن حفظ اشتغال موجود و صیانت از مشاغل آسیب پذیر از طریق توانمند­سازی و ارائه آموزش­ های شغلی و مهارتی، کمک‌های بلاعوض و استفاده از منابع و هزینه­‌های جاری و سرمایه در گردش؛ به توسعه اشتغال جدید و پایدار کمک کرده است. یکی از این طرح‌ها و برنامه‌ها، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای  از آمار محیط واقعی کار بیانگر این است که تعداد شاغلین بنگاه های اقتصادی در دولت سیزدهم  در بازه زمانی 30ماهه حدود 340هزار و 199 نفر دوره یا به عبارتی 45میلیون و126هزار و 845 نفر ساعت است که نسبت به دوره قبلی یعنی در دولت دوازدهم حدود 85درصد رشد داشته است. در دولت دوازدهم حدود 183هزار و 547 نفر دوره در بازه زمانی 30ماهه آموزش دیده اند.

در فروردین ماه 1403 در سراسر کشور حدود 2هزار و198 نفر مهارت دیدند و حدود 1هزار و 192نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ +فیلم
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌