Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@16:21:36 GMT

شیطنت‌های واشنگتن از چشم ما پنهان نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۳۴۷۵

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و شیطنت‌های آمریکا از چشم ما پنهان نیست، گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی ما به تحرکاتِ به‌ظاهر پنهان آمریکا در منطقه و عراق اشراف کامل دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، با اشاره به سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: با وجود محدودیت‌ها، با حضور مقامات مقاومت، کشوری و لشکری در داخل و خارج از منطقه، بزرگداشت درخوری برای ایشان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی درباره سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و پرداخت غرامت به خانواده جانباختگان بیان کرد: تصمیمی که هیأت دولت گرفته، ناظر بر پرداخت یکسان دیه به همه قربانیان این هواپیماست.

خطیب‌زاده افزود: موضوع دیه به هیچ وجه جایگزین پرونده کیفری که در دست پیگیری است، نیست. پرونده مسببان این حادثه با جدیت در حال پیگیری است.

اعلام ناخرسندی از رفتار عراق و افغانستان در شورای امنیت

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رأی ممتنع عراق و غیبت افغانستان در جلسه روز پنج‌شنبه سازمان ملل که درباره ایران بود، گفت: نکته بسیار مهم و قابل توجه روز پنج شنبه در سازمان ملل این بود که آمریکا برای سومین بار در اقدامات خود علیه ملت ایران در سازمان ملل شکست خورد.

خطیب زاده شکست آمریکا در جلسه اخیر سازمان ملل متحد را موجب انزوای روزافزون مقامات کاخ سفید دانست و گفت: این شکست مفتضحانه‌ای بود. البته رفتار همسایگان ما قابل توجه است و ما ناخرسندی خود را به همسایگانمان اعلام کردیم. البته نخست‌وزیر عراق گفت که این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: خود همسایگان می‌دانند ماجراجویی آمریکا تا چه اندازه به ضرر کشور‌های منطقه است.

کشور‌های منطقه در دام شیطنت‌های آمریکا نیفتند

خطیب‌زاده درباره گزارش پنتاگون مبنی بر بازگشت ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس، اظهار داشت: اقدامات و تحرکات و برخی شیطنت‌های آمریکا از چشم ما پنهان نیست و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی ما به تحرکات به ظاهر پنهان آمریکا در منطقه و عراق اشراف کامل دارند. پیام‌ها با شفافیت به واشنگتن و کشور‌های منطقه هم گفته شده است و به این کشور‌ها گفته شده در دام این شیطنت‌ها نیفتند. با دقت این تحرکات را مدنظر داریم.

وی افزود: نقش عوامل و متحدان رژیم اشغالگر قدس را در برخی ایجاد تنش‌ها به ویژه در عراق شاهد هستیم. البته جوابمان این است که به دنبال تنش نیستیم، ولی در دفاع از منافع ملی و کیان خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم و با جدیت پاسخ می‌دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی گفت: سردار سلیمانی با تمام قوا و نیرو، داعش را در عراق شکست داد و این‌ها در خاطره و حافظه این ملت و منطقه باقی می‌ماند.

خطیب‌زاده درباره پرونده مشترک ایران و عراق در خصوص سردار سلیمانی ادامه داد: یک موضوع جدی، بُعد عراقی این پیگیری است. سردار ما به دستور رئیس جمهور کشور دیگر ترور شد. دولت عراق مسئولیت داشته و در حوزه مشترک کار‌هایی شده و ادامه هم خواهیم داد.

برچسب ها: وزارت امور خارجه ، خطیب زاده ، ظریف ، وزیر خارجه ، سردار سلیمانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه خطیب زاده ظریف وزیر خارجه سردار سلیمانی سازمان ملل خطیب زاده شیطنت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

سردار حاجی زاده می‌گوید: عملیات وعده صادق تنها بخشی از یک نیرو بود. ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای تنبیه به کار گرفتیم.

دریافت 8 MB

به گزارش مشرق، سردار حاجی زاده در گفت‌وگویی به بیان ناگفته‌های درباره عملیات وعده صادق می ‌پردازد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فیلم| ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل /نکات پنهان زیاد است /تنها ۲۰ درصد از توانمان را به کار بردیم
  • ببینید | ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از حمله سپاه به اسرائیل
  • فیلم/ ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت